Με τη συμφωνία Ελλάδας - «Cosco», η πολυεθνική πατάει για τα καλά το πόδι της σε υποδομές στρατηγικής σημασίας και φιλοδοξεί για νέα κέρδη μέσα από τις εργασιακές και άλλες ανατροπές που προωθεί η κυβέρνηση.
Στο πολυεθνικό κεφάλαιο παραδίδει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ τα τελευταία κομμάτια της δημόσιας περιουσίας, προσφέροντας στρατηγικής σημασίας επιχειρήσεις και υποδομές σε ομίλους κινεζικών, αραβικών αλλά και ευρωπαϊκών συμφερόντων, με δέλεαρ τα γκρεμισμένα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.
Σύσσωμη η κυβέρνηση δηλώνει με κάθε ευκαιρία ότι το πρόγραμμα των «διαρθρωτικών αλλαγών» στις εργασιακές σχέσεις και στο Ασφαλιστικό καθώς και ο νέος «επενδυτικός νόμος» θα εξασφαλίσουν καλύτερες συνθήκες κερδοφορίας στους ξένους επενδυτές.
Ταυτόχρονα, για λογαριασμό της ντόπιας πλουτοκρατίας, επιδιώκει να εξασφαλίσει την εισαγωγή στη χώρα κεφαλαίων ξένων επιχειρηματικών ομίλων που θα προσφέρουν κερδοφόρες «συμπράξεις» για τους ντόπιους πλουτοκράτες και «ευκαιρίες» για τη διείσδυσή τους σε νέες αγορές.
Η χτεσινή συνάντηση του πρωθυπουργού, Γ. Παπανδρέου, με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της «Cosco», Γουέι Ζιαφού, ανέδειξε την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να προχωρήσει σε νέες «μπίζνες» με τον κινεζικό όμιλο, αλλά και να ανοίξει το δρόμο για την εισροή κινεζικών κεφαλαίων στη χώρα.
Το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων, που περιλαμβάνει λιμάνια, αεροδρόμια, σιδηροδρόμους αλλά και εκτάσεις που ανήκουν στο δημόσιο, συζήτησε χτες ο πρωθυπουργός με τον εκπρόσωπο της κινεζικής πολυεθνικής.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τις οποίες επιβεβαίωσε ο Γ. Ζιαφού, ο πρωθυπουργός διαβεβαίωσε τον εκπρόσωπο της κινεζικής πολυεθνικής ότι η κυβέρνηση θα εφαρμόσει μέχρι κεραίας τη «συμφωνία» με την «Cocso» για το λιμάνι του Πειραιά.
Ο Γ. Ζιαφού, παρουσιάζοντας το σύνολο των θεμάτων που συζήτησε με τον Γ. Παπανδρέου, σε δήλωσή του έξω από το Μέγαρο Μαξίμου, αποκάλυψε ότι το διάστημα της παραμονής του στην Ελλάδα δέχτηκε «αρκετές προτάσεις για επενδυτικά σχέδια, μεταξύ των οποίων στον τομέα του λιμανιού, του σιδηροδρόμου και του αεροδρομίου».
Σημείωσε ακόμα ότι «κάποια από αυτά εμπίπτουν στις αρμοδιότητές του και κάποια όχι». Ο πρωθυπουργός και το Μέγαρο Μαξίμου απέφυγαν να τοποθετηθούν δημόσια. Ωστόσο, κατά τις προχτεσινές συναντήσεις του προέδρου της «Cocso» με τους υπουργούς Δ. Ρέππα και Λ. Κατσέλη, παρουσιάστηκε μεγάλο τμήμα του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων.
Με διευρυμένη ατζέντα
Σύμφωνα με πληροφορίες, στη συνάντηση του πρωθυπουργού με τον Κινέζο πρόεδρο της «Cocso» συζητήθηκαν:
-- Η κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο, το οποίο θα παραδοθεί σε ιδιώτες. Για το συγκεκριμένο έργο υπάρχει ενδιαφέρον από τον ΟΛΠ, που έχει συστήσει και θυγατρική εταιρεία «Συνδυασμένων Μεταφορών και Εμπορευμάτων», στο κοινοπρακτικό σχήμα του οποίου πέρα από κατασκευαστικές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων («Ελλάκτωρ», «J&P Αβαξ») ενδιαφέρεται να μετάσχει τόσο η «Cosco» όσο και ελληνικές μεταφορικές εταιρείες.
-- Τα σχέδια της κυβέρνησης για την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ώστε να παραδοθούν στο μεγάλο κεφάλαιο απευθείας είτε μέσω ΣΔΙΤ οι επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές. Για το σιδηροδρομικό δίκτυο φαίνεται ότι υπάρχει ενδιαφέρον από την ίδια την «Cosco». Ενδιαφέρον έχουν δείξει και οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι SNCF και υπήρξαν συζητήσεις μεταξύ του Γ. Παπανδρέου και του Γάλλου Προέδρου, Ν. Σαρκοζί, όταν ο Ελληνας πρωθυπουργός επισκέφτηκε το Παρίσι.
-- Το αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης, που θα παραδοθεί σε ιδιώτες και ήδη ενδιαφέρον έχουν επιδείξει κινεζικές εταιρείες. Ενδιαφέρον για την κατασκευή του συγκεκριμένου αεροδρομίου έχει εκδηλώσει και η γαλλική κατασκευαστική εταιρεία «Bouygue Batiment International».
Για την προώθηση των επιχειρηματικών σχεδιασμών της Κίνας στην Ελλάδα - την οποία επιδιώκει να αξιοποιήσει σαν «πύλη» για την Ευρώπη - ο Γ. Ζιαφού φρόντισε να θέσει αυστηρούς όρους που θα εξασφαλίσουν την κερδοφορία των πολυεθνικών.
Αφού ανέφερε στο επίπεδο των εντυπώσεων ότι ενημέρωσε τον πρωθυπουργό πως «από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο που έχει αναλάβει η εταιρεία την προβλήτα 2 στο λιμάνι του Πειραιά, η παραγωγικότητα έχει αυξηθεί κατά 43%», στη συνέχεια σημείωσε ότι «χρειαζόμαστε βοήθεια από την πλευρά σας για να προωθήσουμε τις κινεζικές επιχειρήσεις».
Ο Γ. Ζιαφού με νόημα ανέφερε ότι «ερχόμαστε σε μια δύσκολη περίοδο για εσάς», σπεύδοντας ταυτόχρονα να στηρίξει τα αντεργατικά μέτρα που προωθεί η κυβέρνηση: «Κατά την περίοδο της ανάταξης ο πρόεδρος της κυβέρνησης και ο λαός βρίσκονται στο ίδιο καράβι».
H δήλωση που ακολουθεί είναι απολαυστική.
Χαρείτε τη:
*
«Η Νέα Δημοκρατία έχει βρει μία πατέντα: Ο,τι πιο κερδοφόρο, ό,τι πιο προσοδοφόρο, ό,τι πιο στρατηγικό και δημόσιο, το εκποιεί και, μάλιστα, το εκποιεί και αντί πινακίου φακής.
Υπάρχει βεβαίως - κι είναι σίγουρο πια αυτό - μια πολιτική της κυβέρνησης που εξυπηρετεί κάποια συμφέροντα. Αλλά αυτά τα συμφέροντα δεν είναι τα συμφέροντα του λαού του Πειραιά, ούτε της Θεσσαλονίκης, όπου υπάρχει πάνδημη αντίσταση στην υπόθεση της εκποίησης αυτού του δημόσιου πλούτου.
Η Νέα Δημοκρατία ακολουθεί μια πολιτική, που δεν είναι καν αναπτυξιακή (...) Αλλά σε καμία περίπτωση δεν συμφωνούμε ότι αυτή η ανάπτυξη εξυπηρετείται με το να πουληθεί, να δοθεί σε κάποια "τρίτα χέρια" το λιμάνι του Πειραιά.
Θεωρούμε αντιθέτως ότι αυτή η εξέλιξη θα έχει αρνητικές επιπτώσεις για τον Πειραιά, θα έχει αρνητικές επιπτώσεις για την ανάπτυξη ενός κρίσιμου κλάδου, του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου της χώρας μας, δίνοντάς το ουσιαστικά σε ένα ιδιωτικό μονοπώλιο.
Είναι απαράδεκτη, είναι ανεύθυνη και κερδοσκοπική η πολιτική της Νέας Δημοκρατίας. Μια πολιτική, που βοηθάει κάποιους λίγους κερδοσκόπους κι όχι το ευρύτερο συμφέρον του ελληνικού λαού.
Γι' αυτό είμαστε εδώ σήμερα, για να συμπαρασταθούμε στους αγώνες του λαού του Πειραιά, κοντά στο λαό του Πειραιά, κοντά στο λαό της Θεσσαλονίκης, απέναντι στην κυβέρνηση, απέναντι στην πολιτική της εκποίησης του δημόσιου πλούτου. Είμαστε εδώ μαζί, για να ενώσουμε τη δικιά μας φωνή με τη φωνή του λαού του Πειραιά, για να διατρανώσουμε την αντίθεσή μας σε αυτήν την πολιτική».
*
Τα παραπάνω ειπώθηκαν από τον Γιώργο Παπανδρέου, στις 15 του Απρίλη 2008.
Ηταν τότε που ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης πήγαινε ακόμα και σε συναυλίες για να παραστήσει ότι «συμπαραστέκεται» στους αγώνες του λαού ενάντια στην εκποίηση των λιμανιών.
(σ.σ.: Η προηγούμενη δήλωση έγινε ακριβώς κατά την προσέλευση του αρχηγού του ΠΑΣΟΚ σε συναυλία, η οποία είχε διοργανωθεί εκείνη τη μέρα από εργαζόμενους και φορείς του Πειραιά, ενάντια στο ξεπούλημα του λιμανιού στην «Cosco»).
Ηταν τότε που το ΠΑΣΟΚ μιλούσε για «λεόντειο» και «αποικιοκρατική» εκποίηση του λιμανιού του Πειραιά στην «Cosco».
*
Και τώρα που στη θέση της ΝΔ ήρθε το ΠΑΣΟΚ και είναι εκείνο που πλέον προωθεί - κατά την ορολογία Παπανδρέου - την πολιτική υπέρ «κερδοσκόπων», την πολιτική της «εκποίησης», την πολιτική της «εξυπηρέτησης κάποιων συμφερόντων», την πολιτική που ευνοεί τα «τρίτα χέρια», την πολιτική που παραδίδει τη δημόσια περιουσία στα «ιδιωτικό μονοπώλιο»,
τι έχει απομείνει, απ' όλη εκείνη τη «συμπαράσταση» του κ. Παπανδρέου και του ΠΑΣΟΚ στο λαό, που αγωνιζόταν ενάντια στο ξεπούλημα;
Απλό:
Απέμεινε ό,τι ακριβώς μένει, πάντα, από τις διακηρύξεις του ΠΑΣΟΚ:
Η «πατέντα» της αβυσσαλέας δημαγωγίας, του απροκάλυπτου εμπαιγμού, του κραυγαλέου ψεύδους, της απροσχημάτιστης εξαπάτησης και του αχαλίνωτου πολιτικού αμοραλισμού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου