Η πιο όμορφη θάλασσα είναι αυτή που δεν την αρμενίσαμε ακόμα.

Το πιο όμορφο παιδί δε μεγάλωσε ακόμα.

Τις πιο όμορφες μέρες, τις πιο όμορφες μέρες μας, δεν τις ζήσαμε ακόμα.
Δεν τις ζήσαμε ακόμα.

Σάββατο, 1 Οκτωβρίου 2011

Ποιοί επιτίθονται στα παιδιά τη στιγμή που θα πρεπε νά είμαστε όλοι δίπλα τους;



Δηλώσεις πρωθυπουργού, απειλές από την υπουργό παιδείας για χάσιμο των εκδρομών ή και της χρονιάς(!), "αγαναχτισμένοι" γονείς που κόβουν αλυσίδες σχολικών καταλήψεων, εισαγγελείς που ενώ απελευθέρωσαν το Ψωμιάδη εγκαλούν γονείς μαθητών για "παραμέληση κηδεμονίας ανηλίκων"..., γονείς που αφού έκαναν ότι περνούσε από το χέρι τους για να μην βγουν οι ίδιοι σε αγώνες τώρα κάνουν τις τεθλιμένες χήρες που τα παιδιά τους πήραν τη πρωτοβουλία, άλλοι γονείς που λένε ότι τα ίδια τους τα παιδιά είναι χαζά και δεν ξέρουν γιατί παλεύουν, τοπικοί γκαουλάϊτερ της κυβέρνησης που παρουσιάζουν θετικά την κατάσταση στα σχολεία αφού πιστεύουν ότι γλύφοντας θα έχουν ελπίδες να σώσουν τα τομάρια τους, αστυνομικοί διευθυντές που καλούν γονείς για ένα "καφε΄" στην αστυνομία, ΜΜΕ που καταβροχθίζουν κάθε αγώνα ξεσηκώνοντας κοινωνικούς αυτοματισμούς, συκοφάντες που προπαγανδίζουν ότι κατάληψη σημαίνει ζημιές και βανδαλισμοί, δήθεν προοδευτικοί που προπαγανδίζουν το ανοιχτό δημόσιο σχολείο για να μην περάσει η κυβερνητική προσπάθεια αποδυνάμωσης της δημόσιας παιδείας.... (φφσσσσττ μπόϊνγκ), καθηγητάδες που για να μην κάνουν συμπληρωματικές ώρες είναι ικανοί να προπαγανδίζουν ότι το κλειστό σχολείο ενισχύει τα φροντιστήρια(!) λες και το ανοιχτό δεν τα ενισχύει, διευθυντές που νομίζουν ότι η σταθερότητα της καρέκλας τους περνάει μέσα από τη πολεμική τους στον αγώνα των μαθητών.


Κι απέναντι σε όλους αυτούς τους μηχανισμούς, τα παιδιά παίρνουν αποφάσεις για πολύμορφες κινητοποιήσεις, αποχές, καταλήψεις. Το θάρος τους είναι ασύγκριτο. Όσοι γονείς θέλαμε να μπούμε μπροστά στον αγώνα όλης της κοινωνίας για δημόσια, δωρεάν και ποιοτική παιδεία και δεν τα καταφέραμε, μένουμε άφωνοι από το θάρρος των πιτσιρικάδων.


Το μόνο που έχω να πω επί προσωπικού είναι ότι αυτή η μαθητική φουρνιά με κάνει αισιόδοξο.


Αγόρια και κορίτσια αυτής της πατρίδας που μετράει τις μέρες της παρακμής της, δεν σας το χα.


Με εξυπνάδα, μαχητικότητα και ενθουσιασμό γίνετε εφιάλτες σε όσους θέλουν να επικρατήσει στο τόπο μας σιγή μνημοσύνου.


Κι αν έρθουν ήττες, κάντε τις διδάγματα για τους επόμενους αγώνες.

Γιατί μοναδικός χαμένος αγώνας, είναι ο αγώνας που δεν έγινε ποτέ.



video


Κι ένα τραγουδάκι αφιερωμένο στους εισαγγελείς που τα σπάνε με το κατεστημένο...


Υ.Γ. Το μπλοκ της αντίδρασης που συναθροίζεται σήμερα, έχει άραγε συνειδητοποιήσει τι γιορτάζουμε στην επαίτιο του Πολυτεχνείου; Σε κοίνη την εποχή θα ήταν με το πλευρό των μακρυμάλληδων φοιτητών και μαθητών, που καταλάμβαναν δημόσια κτίρια, εμπόδιζαν την εκπαιδευτική λειτουργία και διέσπυραν πολιτικά αιτήματα; Ή μήπως θα ήταν με τα τανκς;;;

.

Παρασκευή, 30 Σεπτεμβρίου 2011

Τρομοκρατία και απειλές σε μαθητές και εκπαιδευτικούς



Τρομοκρατική εισαγγελική παρέμβαση κατά των μαθητικών καταλήψεων
Ο πρωθυπουργός ταύτισε τις κινητοποιήσεις με καταστροφές δημόσιας περιουσίας

Αντί για τον παιδαγωγικό ρόλο που οφείλουν να έχουν οι εκπαιδευτικοί, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ι. Τέντες τους επιφυλλάσσει ένα νέο ρόλο, αυτόν του χαφιέ. Ο ανώτατος εισαγγελικός λειτουργός με εγκύκλιό του ζήτησε τη συμβολή των εκπαιδευτικών σε όποιες έρευνες γίνουν στα σχολεία με αφορμή τις καταλήψεις. Στην εγκύκλιό του ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου ζητάει από τους διευθυντές των σχολείων να καταδίδουν τους μαθητές που αγωνίζονται και συμμετέχουν στις καταλήψεις.

Ο ανώτατος εισαγγελικός λειτουργός, παίρνοντας το κυβερνητικό μήνυμα για καταδίωξη των αγωνιζόμενων μαθητών, έδωσε χτες εντολή για τη διενέργεια προκαταρκτικής έρευνας σε όλα τα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη. Συγκεκριμένα, στο έγγραφό του αναφέρει:

«Τα τελευταία χρόνια παρουσιάζεται συχνά το φαινόμενο της καταλήψεως των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από μερίδα μαθητών. Αυτοί που κατά κανόνα, αποτελούν οργανωμένες μειοψηφίες ασφαλίζουν τις εισόδους των σχολείων τους και παρεμποδίζουν την είσοδο των συμμαθητών τους όσο και του διδακτικού προσωπικού. Ανάμεσα στους καταληψίες παρεισφρύουν τις νυκτερινές ώρες και άτομα που δεν ανήκουν στην εκπαιδευτική κοινότητα τα οποία προβαίνουν σε καταστροφές υποδομών του σχολείου, ενώ οι αφαιρέσεις εκπαιδευτικού υλικού και κυρίως ηλεκτρικών υπολογιστών είναι σύνηθες φαινόμενο. Οι καταληψίες πολλές φορές έχουν την ηθική στήριξη ενηλίκων, ενώ επιδιώκουν την προβολή τους μέσω των τηλεοπτικών σταθμών οι οποίοι πάντοτε παρέχουν την δυνατότητα αυτή.

Οι συμπεριφορές αυτές, όπως γνωρίζετε, έχουν αξιόποινο χαρακτήρα με τη μορφή εγκλημάτων α) της διατάραξης οικιακής ειρήνης (α. 334 παρ. 3 του ΠΚ), β) της απρόκλητης φθοράς πράγματος που χρησιμεύει για κοινό όφελος (α. 382, παρ. 1 και 2 περ. α. του ΠΚ) και γ) της κλοπής (α. 372, παρ. 2 του Π.Κ.).

Επειδή τα εγκλήματα αυτά διώκονται αυτεπάγγελτα είναι αυτονόητη η παρέμβασή σας μέσω των αστυνομικών αρχών τόσο για την βεβαίωση των εγκλημάτων αυτών όσο και την εξακρίβωση των στοιχείων των δραστών τους. Στα πλαίσια αυτά να ζητείται η συμβολή των εκπαιδευτικών του σχολείου οι οποίοι κατά κανόνα γνωρίζουν την ταυτότητα όσων πρωταγωνιστούν στις καταλήψεις.

Σε εξαιρετικές και σοβαρές περιπτώσεις επιβάλλεται να ακολουθείται η αυτόφωρη διαδικασία σε βάρος εξωσχολικών δραστών. Αντίθετα η αυτόφωρη διαδικασία σε βάρος ανήλικων μαθητών θα πρέπει να αποφεύγεται.

Τέλος σε κάθε περίπτωση εξεζητημένης εγκληματικής συμπεριφοράς από ανήλικους μαθητές να ερευνάται και η τυχόν συνδρομή των όρων του εγκλήματος της παραμέλησης εποπτείας ανηλίκου από τους γονείς (α. 360 παρ. 1 του Π.Κ.)».

Παράλληλα, ο ανώτατος εισαγγελέας έχει ήδη ζητήσει εδώ και εννέα ημέρες τον κατάλογο των σχολείων που βρίσκονται σε κατάληψη, αλλά δεν τον έχει πάρει μέχρι σήμερα, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι θα καλέσει ο ίδιος τους διευθυντές των Γυμνασίων και Λυκείων που είναι σε κατάληψη και θα τους ζητήσει λεπτομέρειες για το θέμα. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η Εισαγγελία δεν αποκλείεται να στραφεί και κατά των καθηγητών, με διώξεις για παράβαση καθήκοντος.

Στο μεταξύ, σύμφωνα με πληροφορίες, την ίδια στάση θα τηρήσει η Εισαγγελία του Αρείου Πάγου και με τους άλλους εργαζόμενους που αντιδρούν (φωτογραφίζονται οι καταλήψεις που έγιναν χτες σε διάφορα υπουργεία), αλλά και στα πανεπιστήμια.

Με κυβερνητική εντολή...
Την κατεύθυνση για την καταστολή των κινητοποιήσεων την έδωσαν χτες ο πρωθυπουργός και η υπουργός Παιδείας. Ο πρωθυπουργός, Γ. Παπανδρέου, στη χτεσινή του εισήγηση στο Υπουργικό Συμβούλιο, ταύτισε το δίκαιο αγώνα των μαθητών με καταστροφές σχολείων λέγοντας: «Ούτε φεύγει η Τρόικα, με το να καταστρέφουμε τα σχολεία μας, τη δική μας δημόσια περιουσία. Αντίθετα, υπονομεύεται η υπόσταση της χώρας, υπονομεύεται η οικονομία μας, η συνοχή μας και, αυτά, τα πληρώνει μόνο ο Ελληνας φορολογούμενος, κανένας άλλος».

Η υπουργός Παιδείας, Α. Διαμαντοπούλου, υποστήριξε πως «υπάρχουν συγκεκριμένες κινήσεις και συγκεκριμένα σχολεία που κάνουν καταλήψεις», απειλώντας πάλι με το κόστος των αγώνων: «Κανείς δεν μπορεί να αποφασίζει μόνος του για την κατάληψη του σχολείου και δεν μπορεί η κατάληψη να είναι μία πράξη που δεν έχει επιπτώσεις». Ισχυρίστηκε ακόμα, πως τα σχολικά συμβούλια και οι σχολικές επιτροπές είναι τα μόνα αρμόδια όργανα να αποφασίζουν διεκδικήσεις απαξιώνοντας έτσι τα όργανα και τις μαζικές γενικές συνελεύσεις των μαθητών, ενώ υποστήριξε πως «δεν νοείται να χάνεται ούτε μία ώρα μαθήματος», τη στιγμή που στα σχολεία ουσιαστικά δεν γίνεται μάθημα λόγω έλλειψης βιβλίων και εκπαιδευτικών.

Ανασύρουν θέμα «αναπλήρωσης ύλης»
Στο μεταξύ, το υπουργείο Παιδείας έσπευσε να θέσει επιτακτικά ζήτημα αναπλήρωσης των διδακτικών ωρών που δεν πραγματοποιούνται λόγω καταλήψεων, σε μια προφανή προσπάθεια να ανακόψει τη δυναμική που έχουν οι μαθητικές κινητοποιήσεις. Πρόκειται για πάγια τακτική η οποία απευθύνεται στους μαθητές για να τους τρομοκρατήσει και στους εκπαιδευτικούς για να στραφούν ενάντια στους αγωνιζόμενους μαθητές τους.

Η εγκύκλιος λέει ότι «στα σχολεία που έχασαν διδακτικές ώρες, η αναπλήρωση είναι δυνατό να εξασφαλίζεται, σταδιακά, με τους παρακάτω τρόπους: α. Περικοπή περιπάτων και εκδρομών. β. Περιορισμός των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών. γ. Προσθήκη διδακτικών ωρών μετά την ολοκλήρωση του ημερησίου προγράμματος, όπου ο σύλλογος κρίνει εφικτό ότι μπορεί να γίνει. δ. Αξιοποίηση των σχολικών εορτών (πραγματοποιούνται και οι εορτές και τα μαθήματα). ε. Αξιοποίηση Σαββάτων» και τέλος, αν χρειαστεί παράταση του διδακτικού έτους θα γίνει με απόφαση του υπουργείου.

Πέμπτη, 29 Σεπτεμβρίου 2011

Πως μια θετική εκπαιδευτική πρακτική, μετατρέπεται σε αντιδραστική καρικατούρα στο νέο σχολείο της αγοράς





Η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ ενημερώνει και προειδοποιεί τους συναδέλφους ότι το project, το οποίο ξεκινά φέτος στην Α΄ Λυκείου (για να επεκταθεί και στις υπόλοιπες τάξεις αλλά πιθανόν και στις υπόλοιπες βαθμίδες της εκπαίδευσης), επιφέρει αλλαγές σε αντιδραστική κατεύθυνση. Το project είναι τμήμα των «καινοτόμων» δράσεων του «νέου ψηφιακού σχολείου».
Ειδικότερα:
 Αποτελεί μοχλό για τη συνολική διαφοροποίηση του σχολικού προγράμματος μέσα στο σχολείο και ανάμεσα στα σχολεία. Η δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο των ερευνητικών εργασιών λειτουργεί σαν στίγμα για τα σχολεία των λαϊκών περιοχών και τους μαθητές της λαϊκής οικογένειας, θα δημιουργήσει όρους για ανάπτυξη του ανταγωνισμού μαθητών-εκπαιδευτικών και σχολείων.
 Ενισχύει τη στροφή στις δεξιότητες που είναι όρος για την παραγωγή φθηνού και ευέλικτου εργατικού δυναμικού για το κεφάλαιο. Η συνθετική εργασία δεν είναι τίποτε άλλο από «γκουκλάρισμα». Είναι αυτό ακριβώς που θέλουν τα μονοπώλια: να ξέρεις να χειρίζεσαι τον υπολογιστή χωρίς ολόπλευρη μόρφωση και όταν η τεχνολογία αλλάξει να πετιέσαι στην ανεργία. Το ότι δεν μορφώθηκες και είσαι άνεργος, θα θεωρείται δική σου-ατομική ευθύνη!
 Διευκολύνει τη διείσδυση των επιχειρηματιών, όπως δείχνει και η διεθνής εμπειρία. Τα θέματα εξαρτώνται υποχρεωτικά από «τις υποδομές και τους πόρους του σχολείου». Η ομάδα του project θα λογοδοτεί στους χρηματοδότες της αφού το 20% της βαθμολογίας του project εξαρτάται από την παρουσίαση στην «τοπική κοινωνία» (βλ.επιχειρηματίες).
 Ενισχύει την ιδεολογική χειραγώγηση των μαθητών. Είναι προκλητικοί! Θέλουν οι μαθητές μας να αποδεχτούν την κόλαση που τους περιμένει σαν φυσικό νόμο! Το εγχειρίδιο για την εφαρμογή του project γράφει: «μια δημοκρατική κοινωνία μπορεί να παρέχει ίσες ευκαιρίες άνισης μεταχείρισης»! Στο ίδιο εγχειρίδιο προτείνουν στους εκπαιδευτικούς να μιλήσουν για «νόμιμα και παράνομα ναρκωτικά», με λίγα λόγια θέλουν τους εκπαιδευτικούς πλασιέ της κρατικής-νόμιμης μαστούρας!
 Καθιερώνει ντε φάκτο διαδικασίες αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών που θα συνδέονται άμεσα με την απόδοση πριμ παραγωγικότητας. Επιτάσσει την αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση από το σύλλογο διδασκόντων και μετατρέπεται σε «φορέα διαρκούς ενδοσχολικής επιμόρφωσης». Σ’ αυτήν την πολιτική προσπαθούν να κάνουν το σύλλογο διδασκόντων συμμέτοχο και συνένοχο. Ανάλογη προσπάθεια έγινε και με τις εγκυκλίους «προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου στα σχολεία» και «αυτοαξιολόγηση», που καθολικά και αποφασιστικά απόρριψε ο κλάδος. Στα ίδια πλαίσια αξιολόγησης εντάσσεται και ο ρόλος του «συντονιστή των ερευνητικών εργασιών» που μοιάζει πολύ με το ρόλο του “Μέντορα” που καθοδηγεί το νεοδιόριστο εκπαιδευτικό.
 Ρευστοποιεί την οργανικότητα των σχολείων αφού μπορεί να υλοποιείται από διαφορετικές ειδικότητες κάθε τετράμηνο και διευκολύνει την εδραίωση της ελαστικής εργασίας.
Στην προώθηση του project, ξεχωριστές είναι οι ευθύνες των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών που μέσω σχετικών επεξεργασιών των ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ και του ΙΠΕΜ της ΔΟΕ, αποδέχτηκαν την ουσία της διαφοροποιημένης εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ευθύνες έχουν και οι δυνάμεις του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ και των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ που διαμόρφωσαν τη θέση ότι το project δίνει τη δυνατότητα για «παιδαγωγική ελευθερία»! Είναι δικαιολογημένα τα «ευχαριστώ» της Υπουργού Παιδείας για τη συνδρομή των συνδικαλιστικών ηγεσιών στο έγκλημα.

Η θέση μας:
Κανείς δεν μπορεί να διαφωνήσει με τη χρησιμότητα της εκπόνησης εργασιών και μάλιστα ομαδικών. Η καλλιέργεια πνεύματος ομαδικής συνεργασίας, πόσο μάλλον η παιδαγωγική συνεργασία των διδασκόντων των διάφορων ειδικοτήτων, δεν επιτυγχάνονται με ένα μάθημα ξεχωριστό από τα άλλα, αλλά πρέπει να προάγεται από όλα τα μαθήματα και το συνολικό πρόγραμμα, τη λειτουργία και τους σκοπούς του σχολείου. Μέσα από τις συνοδευτικές εργασίες και τις ομαδικές δραστηριότητες θα συνδέεται η θεωρία με την πράξη, θα επιβεβαιώνεται η θεωρία μέσα από την πρακτική δραστηριότητα.
Το «νέο σχολείο», χωρίς ενότητα θεωρίας και πράξης στο περιεχόμενό του και με τον ατομικισμό να βασιλεύει στη σχολική “κοινότητα”, επιχειρεί να παρουσιάσει ως δημιουργική μια μαθησιακή διαδικασία που καταντάει αναζήτηση πληροφοριών από το διαδίκτυο και τυφλή αναπαραγωγή “προτύπων”.
Το ΠΑΜΕ υποστηρίζει ότι το «νέο σχολείο» δε δίνει η απάντηση στο πρόβλημα της στείρας απομνημόνευσης με το project.
Λύση μπορεί να δοθεί από το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο, για όλα τα παιδιά, το σχολείο των σύγχρονων μορφωτικών λαϊκών αναγκών. Σχολείο που θα δίνει ολόπλευρη γενική μόρφωση σε όλους ανεξαίρετα τους μαθητές με ενιαία προγράμματα, ενιαία δωρεάν βιβλία, μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό με ενιαία εργασιακά δικαιώματα. Από αυτή τη σκοπιά αντιπαλεύουμε κάθε προσπάθεια διάσπασης του όποιου ενιαίου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, όπως τα project και τα Ευρωπαϊκά προγράμματα.
Σχολείο με ριζική αναμόρφωση στο περιεχόμενο του (αναλυτικά προγράμματα, βιβλία) και στη λειτουργία του. Το σχολείο αυτό πρέπει να έχει βιβλία και προγράμματα σύγχρονα, κατανοητά και επικεντρωμένα στα θεμελιακά και διαχρονικά καταξιωμένα στοιχεία της γνώσης, τις βασικές αρχές και τους νόμους που διέπουν τη φυσική και κοινωνική εξέλιξη, μέσα από την αλληλοσύνδεσή τους.

Απαιτούμε:
 Καμία υποχρεωτική δημοσιοποίηση εργασίας στο διαδίκτυο. Κανένας στιγματισμός μαθητή/μαθήτριας. Καμία σύνδεση των εργασιών με οποιαδήποτε μορφή αξιολόγησης, με την πρόσβαση στο Πανεπιστήμιο, τη χρηματοδότηση των σχολείων και την αμοιβή των εκπαιδευτικών.
 Να μην περάσει η ατομική βαθμολόγηση στο πλαίσιο ομαδικών εργασιών.
 Οι Σύλλογοι εκπαιδευτικών να μην αναλάβουν καμμιά αρμοδιότητα αξιολόγησης–αυτοαξιολόγησης των project.

Καλούμε:
 Κανείς εκπαιδευτικός να μην δεχτεί ν’ αναλάβει συντονιστής των “ερευνητικών εργασιών”. Συνδικαλιστική κάλυψη σε όσους συνάδελφους αρνούνται να αναλάβουν συντονιστές.
 Οι εκπαιδευτικοί να συμπληρώσουν ωράριο με τα μαθήματα του διδακτικού τους αντικειμένου. Συνδικαλιστική κάλυψη σε όσους συνάδελφους απαιτούν να καλύψουν το διδακτικό τους ωράριο με βάση το διδακτικό τους αντικείμενο και ταυτόχρονα αρνούνται να πάρουν project. Όσοι συνάδελφοι πάρουν project, το περιεχόμενο να είναι με βάση το διδακτικό τους αντικείμενο.

Όλη η δουλειά στα συνδικάτα... Εκεί θα κριθεί η νίκη του λαού



Η καπιταλιστική χώρα Ελλάδα θα χρεοκοπήσει. Τις τελευταίες βδομάδες/μήνες πριν συμβεί αυτό κρίνεται το πόσο χαμηλά θα έχει καταφέρει να σπρώξει τις οικονομικές απαιτήσεις των εργατοϋπαλλήλων που ζουν σε αυτή, ώστε έπειτα να έλθει η περιβόητη “ανάπτυξη”, στηριγμένη σε μισθούς πείνας και δικαιώματα γαλέρας.

Κρίνεται όμως και κάτι αλληλένδετο και εξ’ ίσου σημαντικό. Το πόσο γονατισμένοι, απομονωμένοι, ψυχολογικά χαντακωμένοι θα νιώθουν όλοι αυτοί οι εργατοϋπάλληλοι. Πόσο θα έχουν αποδεχθεί ως μοίρα τους και προσωπικό τους μονόδρομο ΑΥΤΗ την “ανάκαμψη”.

Αυτά κρίνονται σήμερα. Και την ώρα αυτή δε φτάνει να επιχειρηματολογείς μόνο ώστε να “μην πληρώσει” ο άλλος.

Σήμερα η απόλυτη, η επείγουσα ανάγκη είναι η συλλογικότητα. Η ταξική, η λαϊκή αγωνιστική συλλογικότητα και αλληλεγγύη.

Ναι, η μη πληρωμή των χαρατσιών μπορεί και πρέπει να γίνει κρίκος. Όμως, εκτός από κρίκος για πολιτικές εξελίξεις, γιατί όχι και για την πτώση της κυβέρνησης, πρέπει να σταθεί κρίκος, τουλάχιστον για ανθρώπους όπως οι σταθεροί αναγνώστες αυτού του μπλογκ, για την αναζωογώνηση του εργατικού και λαϊκού κινήματος.

Εμείς δε μπορούμε απλά να καλέσουμε κάποιον να μην πληρώσει, περιμένοντας έτσι “να ρίξει την κυβέρνηση των δοσίλογων ξεπουλημένων του ΠΑΣΟΚ”.

Εμείς δε μπορούμε να καλούμε κόσμο να προσφεύφει μαζικά στη δικαιοσύνη προκειμένου να μην πληρώσει ή να του επιστραφούν εκ των υστέρων κάποια χρήματα.

Εμείς πρέπει μαζί με κάθε ανακοίνωση που καλεί το λαό να μην πληρώσει, να έχουμε μαζί, να του μοιράζουμε και να συζητάμε μαζί του την αίτηση εγγραφής στο σωματείο του, το τί είναι, πού στοχεύει και γιατί πρέπει να ενισχύσει τώρα με τη παρουσία του, τις εμπειρίες του, τη δράση του, το ταξικό εργατικό κίνημα.

Εμείς πρέπει το επόμενο διάστημα να καταφέρουμε να συζητήσουμε με κάθε συνάδελφο στις δουλειές μας για το ποιό είναι το διακύβευμα των ημερών μας, να εξηγήσουμε ποιά είναι η δικιά του θέση σε όλα αυτά, πόσο καθοριστικό ρόλο παίζει.

Εμείς πρέπει να χτυπήσουμε τις επόμενες μέρες/βδομάδες κάθε πόρτα στη πολυκατοικία, στη γειτονιά μας, να μπούμε σε κάθε σπίτι, να κάνουμε πράξη παντού κινήσεις σαν αυτή.

Είναι η στιγμή που πρέπει να σταθούμε όλοι μας αγωνιστικά παραδείγματα.

Να λιώσουμε στο περπάτημα “τις σόλες των αλήτικων παπουτσιών μας“.

Να εμπνεύσουμε.

Να σπάσουμε τη μοιρολατρία.

Να οργανώσουμε.

Να οργανώσουμε.
Να οργανώσουμε.
Κι όταν τρώμε τα μούτρα μας να πεισμώνουμε.

Είναι η στιγμή να κάνουμε πράξη να λόγια του Γκόρκι:

Την “ηθική των αφεντικών” την αντιπάθησα όσο και την “ηθική των δούλων”.
Μια τρίτη ηθική έβλεπα να διαμορφώνεται μέσα μου:
“Δίνε το χέρι σου σε όποιον σηκώνεται”






video



Απόσπασμα κειμένου του "άθλιου" από το http://mygranma.wordpress.com/


βίντεο από LAKIS1934
.

Τετάρτη, 28 Σεπτεμβρίου 2011

Η οργή να γίνει οργανωμένη άρνηση πληρωμών





Η ΟΡΓΗ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΑΡΝΗΣΗ ΠΛΗΡΩΜΩΝ

Δικαιολογημένη η οργή ανέργων, μισθωτών και αυτοαπασχολούμενων, για την επαίσχυντη φοροεπιδρομή κυβέρνησης – ΕΕ – Τρόϊκας με πρόσχημα την πληρωμή της 6ης δόσης του Δανείου.

Η λαϊκή οικογένεια είναι ήδη γονατισμένη με:

Τα εκκαθαριστικά της εφορίας να τρέχουν ακόμη.

Την αύξηση του ΦΠΑ στα είδη πλατιάς κατανάλωσης, στην εστίαση, το τέλος επιτηδεύματος, που πλήττουν καταναλωτές και βάζουν λουκέτο στους αυτοαπασχολούμενους.

Δυσβάσταχτους άλλους φόρους και δημοτικά τέλη (ΤΑΠ, νερό, ηλεκτροφωτισμός, καθαριότητα, νεκροταφεία, χρήση πλατειών και κοινόχρηστων χώρων, κ.ά.), δήθεν για να παρέχουν υπηρεσίες οι δήμοι, τις οποίες δεν βλέπουν οι δημότες .

ΤΩΡΑ ΣΚΑΡΦΙΣΤΗΚΑΝ ΚΙ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ, ΤΕΛΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΙΜΑ!

ΉΔΗ, ΚΑΛΟΥΜΑΣΤΕ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ!

Τη λεγόμενη «εισφορά αλληλεγγύης».

Τα πρόστιμα αυθαιρέτων και μάλιστα χωρίς να τα νομιμοποιούν βάζοντας σε νέα διαρκή

ομηρία τους οικιστές.

Ειδικό τέλος για την ακίνητη περιουσία μέσω ΔΕΗ.

Η επιβολή φόρων δεν έχει τελειωμό! Σε κάθε αποπληρωμή των δόσεων ο λαός θα καλείται να βάζει το χέρι στην - έτσι κι αλλιώς - άδεια τσέπη.

ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥΣ είναι να εξοντώσουν το λαό, να ζει χωρίς μισθό, σύνταξη, νερό και ρεύμα, να αρπάξουν τη μικροϊδιοκτησία κατεδαφίζοντας ή κατάσχοντας περιουσίες που έγιναν με κόπο και αίμα.

Φορολογούν τη φτώχεια μας – Επενδύουν στην ανοχή και στην απραξία μας.

ΚΑΛΟΥΜΕ, κάθε αποφασισμένη εργαζόμενη και εργαζόμενο, κάθε νέο και νέα, κάθε αυτοαπασχολούμενο, την οργή του να τη μετατρέψει σε ορμητικό ποτάμι οργανωμένης άρνησης πληρωμής.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ, ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, ΠΑΛΗ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΥ !

Κανένας δεν πρέπει να φοβηθεί και να σκύψει το κεφάλι. Η άρνηση πληρωμής είναι νόμιμη πράξη για τις λαϊκές οικογένειες που δεν έχουν να πληρώσουν τα χαράτσια, αλλά και χρέος και πράξη αλληλεγγύης για όσες οικογένειες ακόμα αντέχουν. Να εκφραστεί με πρακτικό, οργανωμένο αγωνιστικό τρόπο

ΟΧΙ ΑΛΛΕΣ ΘΥΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΟΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΡΩΖΩΝΗ

Είναι ώρα ο λαός να γνωρίσει τη δύναμή του και να την χρησιμοποιήσει. Να σωθεί ο λαός, όχι ο καπιταλισμός και τα μονοπώλια που οδηγούν στη φτώχεια, στην καταστροφή και τους πολέμους.

Τέρμα στη μοιρολατρία, στις αυταπάτες. Λαϊκή οργάνωση και συμμαχία ενάντια στον κοινό εχθρό, στα μονοπώλια, στην κυβέρνηση και τα κόμματα που τα υπηρετούν. Αυτοί ευθύνονται για την κρίση και το χρέος, αυτοί να πληρώσουν.

Δευτέρα, 26 Σεπτεμβρίου 2011

Παλμός, μαχητικότητα, αισιοδοξία... Οι μαθητές στον Άγιο δείξανε το δρόμο


Με μια μεγάλη για τα δεδομένα του Αγίου, πορεία στο κέντρο της πόλης και συγκέντρωση έξω από τη Περιφερειακή Διοίκηση Λασιθίου, οι μαθητές, τα παιδιά μας, μπόρεσαν να υψώσουν το ανάστημά τους ενάντια σε μια πολιτική που υποθηκεύει το μέλλον τους και καταστρέφει το παρόν τους.
Ότι δεν κατάφεραν οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων να πραγματοποιήσουν, μετά από εβδομάδες διαβουλεύσεων, δισταγμών και αλληλοσπαραγμών... το κατάφεραν τα παιδιά, με το χαμόγελό τους, τη σιγουριά του δίκαιου αγώνα τους και την αισιοδοξία ότι το μέλλον που τους ανήκει δεν θα ναι ίδιο, σαν το μαύρο κι άραχνο παρόν που τους παραδίνουμε.


Εμείς άλλοι ηττημένοι και κουρασμένοι, κι άλλοι υποταγμένοι και σιωπηροί, καλό θα ήταν να μην στριμώξουμε τα παιδιά μας στα στενά πλαίσια διαφόρων σκοπιμοτήτων.
Ας μην τους τραβήξουμε αυτιά σέρνοντάς τους δίπλα στην δική μας αδράνοια. Ας μοιραστούμε τους προβληματισμούς μας μαζί τους, αφήνοντας την αφ υψηλού καθοδήγηση.
Τα παιδιά ήδη καταλαβαίνουν πολύ καλά τι αντιμετωπίζει η οικογένειά τους.Βλέπουν στην εκπαιδευτική καθημερινότητα τα προβλήματα να συσσωρεύονται.
Καταλαβαίνουν τη κρισιμότητα των καιρών.



Ο αγώνας τους για ΔΗΜΟΣΙΑ-ΔΩΡΕΑΝ-ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ είναι αγώνας όλων μας. Ας βρεθούμε δίπλα τους κι όχι απέναντί τους, με τα γνωστά επιχειρήματα τύπου " δεν ξέρουν γιατί παλεύουν".
Ας αναρωτηθούμε καλύτερα για κάτι πιο ουσιώδες που πρέπει να μας βασανίζει στη κατάσταση ζόφου που όλοι μας υφιστάμεθα:
Αλήθεια εμείς γιατί έχουμε ξεχάσει να παλεύουμε;

Ένας συνδικαλιστικός σύλλογος στη πόλη μας, διαφορετικός από τους υπόλοιπους...


Έχουμε τη χαρά να βρίσκεται στη πόλη μας ένας σύλλογος που δεν σιωπά, και που σπάζει τη μιζέρια του υποταγμένου συνδικαλισμού της περιοχής μας.
Ενός συνδικαλισμού που αποτελεί φυτώριο της εργατικής αριστοκρατίας, η οποία κατόπιν εξελίσεται σε τοποτηρητή της εξουσίας. Ενός συνδικαλισμού που έχει απογοητεύσει και αποστρατεύσει όσους εργαζόμενους θέλησαν να βγουν μπροστά και να διεκδικήσουν.
'Οαση για την εργατική τάξη της πόλης μας το ανυπότακτο σωματείο των εργαζομένων του Νοσοκομείου, το οποίο συνεχώς ενημερώνει τα μέλη του και την κοινωνία, για τα πολλά εργασιακά προβλήματα που αντιμετωπίζει, για την γενικότερη επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα, για τα προβλήματα στο Νοσοκομείο της πόλης μας και σε όλες τις μονάδες δημόσιας υγείας.
Στην επίσκεψη του βουλευτή της ΝΔ Πλακιωτάκη στο Νοσοκομείο, οι εκπρόσωποι του σωματείου δεν έμειναν σε χαιρετούρες και σε τυπικές ευχαριστίες, αλλά μίλησαν με αλήθεια και θάρος για τις διαχρονικές ευθύνες που έχουν τα δύο κόμματα της πλουτοκρατίας στην υποβάθμιση του Νοσοκομείου μας και στην υποβάθμιση της ΔΗΜΟΣΙΑΣ, ΔΩΡΕΑΝ και ΠΟΙΟΤΙΚΗΣ περίθαλψης στο λαό.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
Δελτίο Τύπου
25/9/11
Το Νοσοκομείο Αγίου Νικολάου επισκέφθηκε το Σάββατο 24/9/11 ο βουλευτής Λασιθίου της ΝΔ Γ. Πλακιωτάκης και συναντήθηκε με το Δ.Σ. του Συλλόγου Εργαζομένων, με υπηρεσιακά στελέχη και εργαζομένους.
Οι εκπρόσωποι του Συλλόγου Εργαζομένων ενημέρωσαν το βουλευτή για μια σειρά από σοβαρά θέματα που απασχολούν το προσωπικό, με κυριότερα τις μεγάλες μισθολογικές περικοπές, την έλλειψη προσωπικού και τη σύνταξη νέου οργανισμού του Νοσοκομείου που συρρικνώνει τις κλίνες κατά 100 (160 από 260), με αντίστοιχη μείωση και στις οργανικές θέσεις του προσωπικού.
Τονίστηκε στο βουλευτή η δύσκολη θέση στην οποία έχουν περιέλθει οι εργαζόμενοι μετά τις μισθολογικές περικοπές του μεσοπρόθεσμου, ενώ υπάρχει βεβαιότητα για νέες περικοπές με το νέο μισθολόγιο και φόβος για διεύρυνση της εργασιακής εφεδρείας και στα Νοσοκομεία σε δεύτερη φάση, παρά τις διαβεβαιώσεις του Υπουργού Υγείας κ. Λοβέρδου για το αντίθετο, οι οποίες κρίνονται αναξιόπιστες.
Η μεγάλη πλειονότητα των εργαζομένων στα Νοσοκομεία ήταν και είναι χαμηλόμισθοι και έχουν περιέλθει σε οικονομικό αδιέξοδο μετά τις συνεχείς περικοπές και τις φορολογικές επιβαρύνσεις, με αποτέλεσμα να μη βγαίνει ο οικογενειακός προϋπολογισμός των νοικοκυριών. Επισημάνθηκε στον κ. Πλακιωτάκη ότι οι περισσότεροι εργαζόμενοι θεωρούν ότι το κόμμα του, η Νέα Δημοκρατία, δεν είναι άμοιρη ευθυνών για όσα έχουν συμβεί, ενώ δεν πιστεύουν ότι κάτι μπορεί να αλλάξει ουσιαστικά στη δύσκολη κατάσταση των μισθωτών, ακόμα και αν υπάρξει εναλλαγή των κομμάτων που είναι στην εξουσία.
Ακόμη ο βουλευτής ενημερώθηκε για τη μεγάλη έλλειψη προσωπικού στο Νοσοκομείο, σε όλες τις ειδικότητες και τα τμήματα. Στις περισσότερες κλινικές οι νοσηλεύτριες αναγκάζονται στο πρόγραμμα υπηρεσιών μην παίρνουν τα ρεπό εβδομάδας και να κάνουν παραπάνω βάρδιες από τις προβλεπόμενες, ενώ υπάρχουν δεκάδες οφειλόμενες ημέρες από άδειες και ρεπό, ακόμα και από το 2010. Μέσα σε τέτοιες συνθήκες γίνονται συνεχείς περικοπές στο προσωπικό που μπαίνει ανά βάρδια, ενώ νοσηλεύτριες αναγκάζονται να κάνουν υπηρεσία από τη μια κλινική στην άλλη. Τα ίδια και χειρότερα ισχύουν και για τους τραυματιοφορείς, που έχουν απομείνει ελάχιστοι και δεν μπορούν να ανταπεξέρχονται στις ανάγκες του Νοσοκομείου. Έλλειψη προσωπικού υπάρχει και στον τομέα των παρασκευαστών ιατρικών εργαστηρίων, που ενώ αυξάνεται ο όγκος των εξετάσεων αίματος που διεκπεραιώνουν, μειώνεται συνεχώς το προσωπικό. Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και στους διοικητικούς, όπου για να καλυφθούν τα κενά το Νοσοκομείο οδηγείται σε λύσεις αμφιβόλου νομιμότητας και δεοντολογίας.
Ακόμη λόγω της έλλειψης εργαζομένων, τμήματα των υπηρεσιών καθαριότητας, πλυντηρίων και τεχνικής υποστήριξης ανατίθενται σε ιδιώτες, κάτι που δεν είναι καλό ούτε για τα οικονομικά, ούτε για τις παρεχόμενες υπηρεσίες του Νοσοκομείου.
Στον τομέα του ιατρικού προσωπικού επισημάνθηκε στο βουλευτή ότι υπάρχουν ελλείψεις σε κρίσιμες ειδικότητες, ελλείψεις που δημιουργούν πολύ μεγάλο πρόβλημα στην ομαλή λειτουργία του Νοσοκομείου. Για παράδειγμα, το μήνα Σεπτέμβριο το Νοσοκομείο μένει για 9 ημέρες χωρίς εφημερεύων αναισθησιολόγο, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αντιμετωπιστούν τις ημέρες αυτές τα επείγοντα περιστατικά που έρχονται εκτός πρωινού ωραρίου και να παραπέμπονται για μεταφορά στα Νοσοκομεία του Ηρακλείου, κάτι ιδιαίτερα επικίνδυνο. Το ίδιο ισχύει και για τους ακτινολόγους, με αποτέλεσμα το Νοσοκομείο να μένει αρκετές ημέρες χωρίς ακτινολόγο και να μην μπορεί να διεξάγει εκτός πρωινού ωραρίου διαγνωστικές εξετάσεις, όπως αξονική και υπέρηχο, εξετάσεις που είναι απαραίτητες για τα σοβαρά και επείγοντα περιστατικά.
Επισημάνθηκε στο βουλευτή ότι υπό αυτές τις συνθήκες το Νοσοκομείο Αγ. Νικολάου καλείται να παίξει κεντρικό ρόλο στις υπηρεσίες υγείας του νομού, αφού λόγω της έλλειψης ιατρικών ειδικοτήτων στα άλλα Νοσοκομεία αντιμετωπίζει μεγάλο όγκο περιστατικών από όλες τις περιοχές του νομού, και ειδικά τις ημέρες που λόγω μη εφημερίας κλείνουν κλινικές σε άλλα Νοσοκομεία. Όμως η συρρίκνωση των οργανικών κλινών του Νοσοκομείου κατά 100 στο νέο υπό σύνταξη οργανισμό(που συνεπάγεται και αντίστοιχη μείωση στις οργανικές θέσεις προσωπικού), ουσιαστικά στραγγαλίζει τη λειτουργία του Νοσοκομείου. Ειδικά στις οργανικές θέσεις ιατρών, ο νέος προβλεπόμενος αριθμός οριακά καλύπτει τους υπηρετούντες και ουσιαστικά αποκλείει την περεταίρω ενίσχυση του Νοσοκομείου με γιατρούς. Όπως εξελίσσεται η κατάσταση με τους νέους οργανισμούς οδηγούμαστε με μαθηματική ακρίβεια σε απαξίωση και των τριών Νοσοκομείων του νομού, με στόχο να εμφανιστεί στη συνέχεια ως μονόδρομος η ύπαρξη μόνο δύο Νοσοκομειακών κέντρων του ΕΣΥ στην Κρήτη (ΠΑΓΝΗ/Βενιζέλειο – Νοσοκομείο Χανίων). Καλό είναι όλοι οι θεσμικοί εκπρόσωποι και οι φορείς του νομού να ενώσουν τη φωνή τους και τις δυνάμεις τους ώστε να αποτραπεί αυτή η τόσο δυσάρεστη μελλοντική εξέλιξη που θα κοστίσει πολύ ακριβά στους κατοίκους του νομού μας.
Ακόμη στο βουλευτή επισημάνθηκαν από τους παριστάμενους και άλλα θέματα, όπως η δυσλειτουργία με το Κέντρο Ψυχικής Υγείας του Νοσοκομείου, που ενώ διαθέτει μόνο ένα ψυχίατρο απασχολεί δυσανάλογο μεγάλο αριθμό προσωπικού, χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα απασχόλησης του προσωπικού αυτού σε κλινικές του Νοσοκομείου, επειδή το Υπουργείο Υγείας το απαγορεύει με το πρόσχημα ότι το Κ.Ψ.Υ. έχει χρηματοδοτηθεί από Κοινοτικά κονδύλια.
Επίσης επισημάνθηκε η προσπάθεια της διοίκησης του Νοσοκομείου για εσπευσμένη έναρξη λειτουργίας του Τμήματος Επειγόντων (ΤΕΠ), τη στιγμή που δεν υπάρχουν ολοκληρωμένες και λειτουργικές υποδομές και αντίστοιχο προσωπικό.
Ο βουλευτής δεσμεύτηκε ότι θα κάνει προσπάθειες για να γίνουν παρεμβάσεις στο μέτρο του δυνατού στα θέματα που τέθηκαν και ανέφερε ότι θα προσπαθήσει να υπάρχει συνεχή επαφή με τους εργαζόμενους και τους εκπροσώπους τους για όλα τα θέματα.