ΣΤΗ ΧΑΪΦΑ
Παρασκευή 4 Ιουνίου 2010
Τετάρτη 2 Ιουνίου 2010
Η ΣΙΩΠΗ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΕΝΟΧΗ
Ένας δημοσιογράφος της Ανατολής (τοπικής εφημερίδας), χωρίς να με ονοματίσει με εγκάλεσε να "επανέρθω σε τάξη", καθότιν η κίνησή μου να αναρτήσω τη συγκεκριμένη αφισέτα, εκνεύρισε Ισραηλινό τουριστικό πράκτορα... Ο πράκτωρ έκανε παράπονα στο γραγείο τουρισμού του δήμου Αγίου Νικολάου. Ο αρθρογράφος λοιπόν για να μην γίνει ζημιά στο τουρισμό που περνάει κρίση, μου ζητάει ευγενικώς πλην σαφώς να κατεβάσω την πέτρα του σκανδάλου...
Πανάθεμά με, σήμερα το πρωί που το διάβασα αισθάνθηκα σαν απεργός ναυτεργάτης, που θα έπρεπε να σκάσω και να μη μιλώ στο όνομα της τουριστικής ανάπτυξης...
Σήκωσα λοιπόν και γω τα μανίκια μου και έγραψα στον αρθρογράφο τα κάτωθι:
Αγαπητέ φίλε Νίκο Τραντά,
Κατ’ αρχήν διαμαρτύρομαι, γιατί στο άρθρο που έγραψες χθες στη στήλη σου στην ΑΝΑΤΟΛΗ και γνωστοποίησες τις απόψεις σου για την ανάρτηση αφισσέτας στο κατάστημά μου, σχετικά με το Παλαιστινιακό ζήτημα, δεν ανέφερες το όνομά μου. Ξέρω ότι σκέφτηκες πιθανά να με προστατέψεις από τυχόν αντιδρώντες …αλλά πάλι το νόημα του άρθρου σου δεν βοηθούσε προς την ίδια κατεύθυνση κι ο τόπος είναι μικρός για να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας.
Άκου λοιπόν. Πρώτον η ανάρτηση της αφισσέτας, δεν ήταν προϊόν αγανάκτησης (όπως σημείωσες) αλλά πολιτικής απόφασης. Δεύτερο η έκκλησή σου να το «ξανασκεφτώ για το καλό του τόπου», δεν χρειαζόταν, γιατί το ξανασκέφτηκα πολλές φορές πριν το κάνω, όπως σκέφτηκα και τις τυχόν συνέπειες για την πόλη και το τουρισμό, αφού όπως ίσως γνωρίζεις αγαπώ αυτό το τόπο όσο κι εσύ. Άλλωστε ο πρώτος που θα «πληγόταν», θα ήταν το ίδιο το κατάστημά μου, και μάλιστα σε μια πολύ δύσκολη για τους εμπόρους (και όχι μόνο) εποχή.
Όμως, στην δική μου ηθική ιεραρχία, πρωτεύει ο Βασίλης ως άνθρωπος, έπεται ο Βασίλης ως Έλληνας και κάπου προς το τέλος βρίσκεται ο Βασίλης ως έμπορος. Ίσως να το χεις νοιώσει και εσύ αλλά κάποιες στιγμές, είναι σα να θες να ουρλιάξεις και να μην έχεις στόμα. Εκεί δεν μπορείς να περιμένεις την επιτηδευμένη γλώσσα της διπλωματίας να σε αντιπροσωπεύσει. Η γλώσσα τους είναι ψεύτικη και τα ψελλίσματα τους εξυπηρετούν τα οικονομικά και γεωπολιτικά συμφέροντα που κρύβονται από πίσω τους. Ήρθε η ώρα για τη διπλωματία των λαών. Πρέπει όλοι μας να αναλάβουμε τις ευθύνες μας στις κρίσιμες για την ανθρωπότητα στιγμές. Και όχι να σιωπάμε. Όπως δεν σιώπησαν οι 700 ακτιβιστές που άφησαν πίσω τους οικογένειες, επαγγελματικές υποχρεώσεις και κυρίως τον καναπέ τους.
Νίκο, ήμουν, είμαι και θα παραμείνω βαθιά Καζαντζακικός. Η σωτηρία όλου του κόσμου περνάει από μένα …κι αν ο κόσμος καταστρέφεται πάλι εγώ θα φταίω. Η κίνησή μου αυτή λοιπόν έγινε γιατί έτσι μόνο μπορώ να βαδίσω σε αυτό τον κόσμο και να βλέπω στα μάτια τα κοπέλια μου χωρίς να κατεβάζω από ντροπή το βλέμμα μου.
Ελπίζω να καταλαβαίνεις ότι η συγκεκριμένη αφισσέτα θα κατέβει μόνο όταν επιστρέψει κι ο τελευταίος αιχμάλωτος από τις φυλακές της υψίστης ασφαλείας της Μπιρσίμπα (Βηθεσδά).
Θέλω όμως να σε ενημερώσω και για τα αποτελέσματα της πράξης μου. Υπάρχει πλήθος κόσμου, διαφόρων εθνικοτήτων, που όταν περνάει από το μαγαζί έρχεται να μας σφίξει το χέρι, να ενημερωθεί για τις εξελίξεις ή και να φωτογραφήσει την αφισσέτα. Εκτός των Γερμανών, Άγγλων, Βέλγων και λοιπόν Ευρωπαίων, έρχονται και Ισραηλίτες που σαφώς στεναχωρημένοι για τα όσα έγιναν, μιλάνε για το Παλαιστινιακό προσπαθώντας να εξηγήσουν και τη δική τους οπτική. Άλλωστε στην επιγραφή δεν καταφέρομαι εναντίον του Ισραηλινού λαού αλλά μόνο όσων υποστηρίζουν την πολιορκία της Γάζας. Αυτή είναι η διπλωματία των λαών. Θεωρώ ότι αυτοί οι άνθρωποι μπορούν να μεταφέρουν στη χώρα τους το μήνυμα. Το μήνυμα ότι η κυβέρνησή τους, εκθέτει το Ισραήλ στη διεθνή κοινή γνώμη.
Καλώ κι εγώ λοιπόν με τη σειρά μου όλους τους ανθρώπους των ΜΜΕ να μην συνωμοτήσουν στη σιωπή των ισχυρών και αν αγαπάνε το τόπο τους και το τουρισμό ας ασχοληθούν με τις λακκούβες στο δρόμο των Χαβανίων, τα πακέτα all inclusive που έχουν καταστρέψει τον τουρισμό, τη κατάργηση του 2% που οδηγεί στο κλείσιμο ή το δανεισμό τους τουριστικούς Δήμους, το βόρειο οδικό άξονα από τον οποίο χρειάζεσαι 3 παρακάμψεις για να φτάσεις στο τόπο μας, το Δήμο επιχείρηση που πουλά ξαπλώστρες με 5ε στους τουρίστες που επισκέπτονται τις παραλίες, τα επιχειρηματικά συμφέροντα που καταστρέφουν το απίστευτης ομορφιάς φυσικό μας περιβάλλον. Όλοι αυτοί προσφέρουν στη περιοχή μας συγκριτικό μειονέκτημα και όχι η επιγραφή στο μαγαζί μου.
Επωνύμως και ιδιοχείρως Βασίλης Χατζηδάκης
Τρίτη 1 Ιουνίου 2010
Τίποτα-τίποτα δεν μας σταματά
Με μια πορεία που ξεκίνησε με 50 αλληλέγυους και κατέληξε ...με 80, οι Αγιονικολιώτες συναγωνιστές της ελευθερίας του Παλαιστινιακού λαού, ξεσήκωσαν το κέντρο της πόλης φωνάζοντας :
Λε-Λε-Λευτεριά Λευτεριά στη Παλαιστίνη
Οι ιμπεριαλιστές τη γη ξαναμοιράζουν, με των λαων το αίμα τα σύνορα χαράζουν
Φασίστες ες ες Σιωνιστές
Ελλάδα Κύπρος Παλαιστίνη, ιμπεριαλιστής κανένας να μην μείνει
Στον ιμπεριαλισμό καμμιά υποταγή, η μόνη υπερδύναμη είναι οι λαοί
Το πάθος για τη Λευτεριά, είναι δυνατότερο από όλα τα κελιά
Αλληλεγγύη στη πάλη των λαών, κάτω η νέα τάξη των ιμπεριαλιστών
Η πορεία έγινε δεκτή με χειροκροτήματα από Έλληνες αλλά κι από τουρίστες που αρχικά στεκόταν αμήχανοι, κι όταν καταλάβαιναν περί τίνος πρόκειται μας επεφημούσαν.
Στην αρχή της πορείας ένα μαύρο πανί συμβόλιζε το πένθος μας για τους νεκρούς του στόλου της αλληλεγγύης.
Συνεχίζουμε με ψηλά το κεφάλι μέχρι την τελική νίκη και ζητάμε παραπέρα κινητοποίηση και οργάνωση το συντομότερο δυνατό νέας αποστολής. Για να τους αποδείξουμε ότι θα τους χτυπήσουμε εκεί που τους πονάει περισσότερο. Κι αυτό που τους πονάει, είναι να τους βγάζουμε τη μάσκα, μπροστά στα μάτια όλης ης ανθρωπότητας.
Δευτέρα 31 Μαΐου 2010
Επιτέλους μια σοβαρή αντίδραση από τη διεθνη κοινότητα
Ο ΟΗΕ ζητά να παραπεμφθούν σε δίκη όσοι ευθύνονται για το θάνατο των ακτιβιστών σήμερα από τα Ισραηλινά πυρά
newsblog Δευτέρα 31 Μαΐου 2010 18:43
Την παραπομπή στη δικαιοσύνη των υπευθύνων για τους σημερινούς θανάτους των ακτιβιστών που κατευθυνόταν στη Γάζα από τα Ισραηλινά πυρά, ζήτησε ο ειδικός εισηγητής του ΟΗΕ για τα Παλαιστινιακά εδάφη Ρίτσαρντ Φαλκ. Μάλιστα, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, η διεθνής κοινότητα θα πρέπει να παραπέμψει «τους δολοφόνους άοπλων αμάχων». Οι ευθύνες θα πρέπει να αναζητηθούν, σύμφωνα με τον Φαλκ στην πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του Ισραήλ, ενώ ζήτησε την επιβολή σκληρών κυρώσεων κατά του Ισραήλ.
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ «ΕΝΑ ΚΑΡΑΒΙ ΓΙΑ ΤΗ ΓΑΖΑ»
Τα ξημερώματα της Κυριακής 31 Μαίου, στις 4:50, ειδικές δυνάμεις του ισραηλινού στρατού, επιβαίνοντας σε ελικόπτερα και φουσκωτά σκάφη επιτέθηκαν ενάντια στα σκάφη του Στόλου της Ελευθερίας, κάνοντας χρήση πραγματικών πυρών.
Το αποτέλεσμα της πειρατικής αυτής επίθεσης, που έγινε σε διεθνή χωρικά ύδατα, 80 ναυτικά μίλια μακριά από τις ακτές του Ισραήλ και της Γάζας, ήταν τουλάχιστον 2 νεκροί και περισσότεροι από 30 τραυματίες, κυρίως στο τουρκικό σκάφος Mavi- Marmara.
Καταγγέλλουμε το κράτος-τρομοκράτη του Ισραήλ για μια ακόμη πράξη διεθνούς πειρατείας ενάντια σε πολίτες από τουλάχιστον 50 χώρες που μετέφεραν ανθρωπιστική βοήθεια στην πολιορκημένη Γάζα.
Η ελληνική κυβέρνηση όχι μόνο δεν έκανε τίποτα για να προστατεύσει τη ζωή και την ασφάλεια ελλήνων πολιτών που επέβαιναν σε σκάφη που έφεραν την ελληνική σημαία, αλλά συνεχίζει τις κοινές στρατιωτικές ασκήσεις με το Ισραήλ, την ίδια στιγμή που αυτό καταλαμβάνει ελληνικό έδαφος και κακοποιεί έλληνες πολίτες. Ελληνες επιβαίνοντες, μέλη της ελληνικής αποστολής και εκπρόσωποι της πρωτοβουλίας «Ένα Καράβι για την Γάζα» καλούσαν στο Υπουργείο Εξωτερικών και έβρισκαν τα τηλέφωνα κλειστά.
Απαιτούμε από την ελληνική κυβέρνηση:
να ενεργήσει για την άμεση απελευθέρωση όλων των αιχμαλώτων και την επιστροφή των σκαφών του Στόλου της Ελευθερίας
να κλείσει την πρεσβεία του Ισραήλ
να σταματήσει τις ελληνοισραηλινές ασκήσεις, να διακόψει κάθε σχέση με το κράτος-τρομοκράτη.
Καλούμε σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας σήμερα, στις 7μμ έξω από την ισραηλινή πρεσβεία.
Κυριακή 30 Μαΐου 2010
300.000 Πορτογάλοι ακολούθησαν το παράδειγμα των Ελλήνων εργαζομένων. Η αντίσταση απλώνεται παντού και κρατά την ελπίδα ζωντανή...
ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
ΤΡΙΤΗ 1η ΙΟΥΝΗ ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ 6:30 μ.μ.
ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ ΠΛΑΤΕΙΑ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟΥ 6:30 μ.μ.
Εργαζόμενες, εργαζόμενοι,
Νέες, νέοι
Ελάτε μαζί με το ΠΑΜΕ να βροντοφωνάξουμε ότι ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΗ ΛΥΣΗ. Δεν είναι μονόδρομος να δουλεύουμε ως τα βαθιά γεράματα χωρίς κανένα δικαίωμα, όσες ώρες, όσες ημέρες, με όποιο μισθό και για όσο χρόνο θέλουν οι εργοδότες και μετά από 40 και 50 χρόνια δουλειάς να παίρνουμε σύνταξη πρόνοιας κάτω και από 300 ευρώ.
Αυτά τα μέτρα καμιά πατρίδα δε σώζουν, παρά μόνο τα κέρδη των καπιταλιστών. Κανένας δεν τα επιβάλλει στην κυβέρνηση. Τα μέτρα αυτά τα έχει ανάγκη το κεφάλαιο, τα απαιτεί η μεγάλη καπιταλιστική εργοδοσία και ενιαία η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, με τη στήριξη της ηγεσίας της ΝΔ και του ΛΑΟΣ και σε συνεργασία και αλληλοϋποστήριξη με το ΔΝΤ και την Ευρωπαϊκή Ένωση τα προωθούν, κάνοντας για λογαριασμό και προς όφελος του κεφαλαίου πιο φτηνή την εργατική δύναμη.
Ένα μεγάλο μέρος αυτών των βάρβαρων μέτρων το προωθούσαν και το πέρασαν τα προηγούμενα χρόνια με τη βοήθεια των ηγεσιών της ΓΣΕΕ, της ΑΔΕΔΥ, γενικότερα του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού, που σήμερα παριστάνει τον έκπληκτο και ρίχνει τουφεκιές αποπροσανατολισμού και για την τιμή των όπλων. Είναι από χρόνια προσχεδιασμένα από την ΕΕ και είναι γραμμένα στα προγράμματα του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ.
Αυτή είναι η μόνη αλήθεια, την οποία με τόνους ψεμάτων και συκοφαντώντας, υπονομεύοντας και προβοκάροντας τους αγώνες και το ΠΑΜΕ προσπαθούν να την κρύψουν.
Γελιούνται αν νομίζουν ότι θα μας ξεγελάσει, θα μας τρομάξει η αισχρή προπαγάνδα τους, οι προβοκάτσιες, οι εκβιασμοί και τα πλαστά διλήμματα. Ότι θα αφήσουμε αυτή τη βαρβαρότητα να περάσει αμαχητί και ότι θα νομιμοποιηθεί στη συνείδησή μας.
Οι αγώνες μας, που είναι πρωτοφανείς για τη χώρα μας σε μαζικότητα, σε διάρκεια, σε μορφές, σε αποφασιστικότητα και ένταση, είναι μια πρώτη απάντηση. Ξέρουμε ότι για να έχουμε περισσότερα αποτελέσματα απέναντι στο αντιδραστικό μέτωπο που έχουμε απέναντί μας, για να ανατρέψουμε αυτή τη βαρβαρότητα χρειαζόμαστε ακόμα πιο μαζικούς, πιο αποφασιστικούς και καλύτερα προσανατολισμένους αγώνες.
Συνειδητοποιούμε όλο και περισσότεροι την ανάγκη να εγκαταλειφτούν, να αποδυναμωθούν το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ, όλα τα κόμματα του ευρωμονόδρομου που ευθύνονται για αυτήν την πολιτική. Την ανάγκη να αντιτάξουμε το δικό μας κοινωνικοπολιτικό μέτωπο που για λογαριασμό της τάξης μας, των λαϊκών στρωμάτων θα διεκδικήσει την εξουσία. Σε αυτόν τον δρόμο βαδίζουμε, αυτόν τον δρόμο χαράζουμε δυναμώνοντας τους αγώνες μας, δυναμώνοντας το ΠΑΜΕ. Αγώνας για να καταργηθεί η κυριαρχία των μονοπωλίων και να γίνουν λαϊκή περιουσία. Να καταργηθεί η επιχειρηματική δράση στην Υγεία, την Παιδεία, την Ασφάλιση. Αποδέσμευση από την ΕΕ και τους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς.
Συνεχίζουμε. Ακόμα πιο αποφασιστικά με μαζική συμμετοχή στα συλλαλητήρια της Τρίτης, 1η Ιούνη και προετοιμάζοντας την επόμενη πανελλαδική, πανεργατική απεργία με την κατάθεση του αντιασφαλιστικού κυβερνητικού εκτρώματος.
Γραμματεία ΠΑΜΕ ν. Λασιθίου
Τα μονοπώλια της κρουαζιέρας, η Ευρωπαική Ένωση και τα δικαιώματα γαλέρας για τους ναυτεργάτες
Οι εφοπλιστές θέλουν τα πλοία να λειτουργούν, όταν, όπου και όπως βολεύει τη δική τους κερδοφορία. Οι απαιτήσεις τους δίνουν συντριπτικό πλήγμα στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες
«Cabotage»: Παράκτια πλοήγηση ιδίως εντός των θαλάσσιων συνόρων της χώρας.
Αυτή είναι η ετυμολογική ερμηνεία του Cabotage. Απόρροια Διεθνών Συμβάσεων και Εθνικών Νόμων. Με τον Κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης επιδιώκεται η εφαρμογή της αρχής της ελεύθερης κυκλοφορίας των υπηρεσιών στις θαλάσσιες μεταφορές στο εσωτερικό των κρατών - μελών (θαλάσσιες ενδομεταφορές - Cabotage).
Από το εισαγωγικό μέρος του Κανονισμού διατυπώνεται ξεκάθαρα η εφαρμογή της Συνθήκης του Μάαστριχτ στη ναυτιλία. Συγκεκριμένα: «Η κατάργηση των περιορισμών στην παροχή υπηρεσιών θαλάσσιων μεταφορών εντός των κρατών - μελών είναι αναγκαία για την εγκαθίδρυση της εσωτερικής αγοράς, η εσωτερική αγορά περιλαμβάνει ένα χώρο στον οποίο εξασφαλίζεται η ελεύθερη κυκλοφορία των εμπορευμάτων, των προσώπων, των υπηρεσιών και των κεφαλαίων».
Επίσης ξεκάθαρα διατυπώνεται ότι: «Η πραγμάτωση της ελευθερίας αυτής πρέπει να είναι σταδιακή και όχι κατ' ανάγκην ενιαία για όλες τις παρεχόμενες υπηρεσίες λαμβανομένων υπόψη της φύσεως ορισμένων ειδικών υπηρεσιών και του μεγέθους της προσπάθειας που θα πρέπει να υποστούν ορισμένες οικονομίες της Κοινότητας που εμφανίζουν διαφορές ανάπτυξης».
Στο άρθρο 6 του Κανονισμού διατυπώνεται ότι: «Κατά παρέκκλιση μπορούν να εξαιρεθούν προσωρινά από την εφαρμογή του παρόντος Κανονισμού οι ακόλουθες υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών στη Μεσόγειο.
- Υπηρεσίες κρουαζιέρων, έως την 1η Ιανουαρίου 1995.
- Μεταφορά στρατηγικών εμπορευμάτων (πετρέλαιο, πετρελαιοειδή και πόσιμο νερό), έως την 1η Ιανουαρίου 1997.
- Υπηρεσίες με σκάφη κάτω των 650 GT έως την 1η Ιανουαρίου 1998.
- Τακτικές γραμμές επιβατικών μεταφορών και πορθμείων, έως την 1η Ιανουαρίου 1999.
Για λόγους οικονομικής και κοινωνικής συνοχής, η παρέκκλιση που προβλέπεται επεκτείνεται στην Ελλάδα έως την 1η Ιανουαρίου 2004 για τακτικές γραμμές επιβατικών μεταφορών και πορθμείων και για μεταφορές που εκτελούν σκάφη κάτω των 650 GT».
Η μη εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού στη χώρα μας, με βάση και τις ανωτέρω καταληκτικές ημερομηνίες, είναι αποτέλεσμα αγώνων των ναυτεργατών με κορυφαίες απεργιακές κινητοποιήσεις το 2002 και το 2006 που τσάκισαν και στην πράξη ακόμα και την πολιτική επιστράτευση, που είχαν επιβάλει ΠΑΣΟΚ - ΝΔ αντίστοιχα.
Τα πάντα για την κερδοφορία του κεφαλαίου
Ολα και όλοι υποτάσσονται στην ανταγωνιστικότητα και κερδοφορία του κεφαλαίου. Αυτόν το στόχο διακηρύσσουν και προωθούν ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΛΑ.Ο.Σ. (ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ ουσιαστικά δε διαφωνεί, αφού στρατηγική του είναι η ενσωμάτωση στην ΕΕ και η στήριξή της, αλλά και η λεγόμενη «υγιής» ανταγωνιστικότητα), οι κοινωνικοοικονομικές δυνάμεις των μονοπωλίων και των ιμπεριαλιστικών ενώσεων, οξύνοντας την ανισομετρία στην ανάπτυξη, τους ενδοϊμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς και τη βασική αντίθεση μεταξύ κεφαλαίου και εργασίας.
Η «πανούκλα» της καπιταλιστικής κρίσης έχει γενεσιουργό αιτία και αυτή είναι η αύξηση του βαθμού εκμετάλλευσης της εργατικής τάξης και η συσσώρευση κεφαλαίων για τους καπιταλιστές. Αυτή η υπονόμευση της αγοραστικής ικανότητας των εργαζομένων εκφράζεται σε κρίση υπερπαραγωγής.
Ο τομέας του τουρισμού δέχεται πρώτος τις συνέπειες, γιατί οι εργάτες, τα λαϊκά στρώματα δεν έχουν ούτε για τα αναγκαία μέσα συντήρησής τους και ασφαλώς το πρώτο κονδύλι που περιορίζουν στον οικογενειακό προϋπολογισμό είναι ο χρόνος των διακοπών.
Το αποτέλεσμα είναι η οικονομική κρίση του καπιταλιστικού τρόπου παραγωγής και αυτή πρέπει να τσακίσουμε αν θέλουμε επενδύσεις και ανάπτυξη και όχι το εργατικό κίνημα που αγωνίζεται ενάντια στα αποτελέσματα της κρίσης που είναι η διαρκής χειροτέρευση της θέσης των εργαζομένων. Η αντιστροφή της πραγματικότητας δεν οδηγεί σε λύση των προβλημάτων, αλλά αντίθετα τα συντηρεί, τα ανακυκλώνει και τα επαναφέρει με μεγαλύτερη ένταση.
Χαρακτηριστικά είναι τα συμπεράσματα και οι εκτιμήσεις της «Ειδικής Επιτροπής επίλυσης ζητημάτων που άπτονται του Καμποτάζ» που συστάθηκε από το ΥΠΟΙΑΝ με επικεφαλής τον γνωστό στους ναυτεργάτες για το έργο και την πολιτεία του Γ. Ανωμερίτη.
Συγκεκριμένα:
«Ελληνικός στόλος στην ουσία σήμερα στο χώρο της κρουαζιέρας δεν υφίσταται».
Ποιος το έκανε αυτό το κατόρθωμα, εάν δεν είναι η φιλομονοπωλιακή πολιτική των κυβερνήσεων;
«Το 83% της παγκόσμιας κρουαζιέρας ελέγχεται σήμερα από 5 μεγάλες αλυσίδες εταιρειών παροχής υπηρεσιών στο χώρο της κρουαζιέρας. Σε όλες σχεδόν, ένα σημαντικό μέρος του στόλου τους είναι νηολογημένο υπό σημαίες μη κοινοτικών χωρών». Αλλά και σε αυτές που είναι με σημαίες κοινοτικών χωρών επικρατεί καθεστώς γαλέρας, με ναυτεργάτες χωρίς Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα, συνδικαλιστική οργάνωση και δημοκρατικά δικαιώματα.
Πλοία - γκέτο (π.χ. «ΖΕΝΙΤΗ» 613 μέλη πληρώματος - 27 εθνικότητες) - (βλ. πίνακα)
όπου βασιλεύει ο νόμος των σύγχρονων δουλεμπόρων, με μισθούς κάτω και από τα ελάχιστα μισθολόγια του ILO (Διεθνές Γραφείο Εργασίας). Το φιλοδώρημα το θεωρούν μισθό και μέρος των φιλοδωρημάτων πάνε στους Crew - managers (διευθυντές πληρωμάτων) των εταιρειών και στους πράκτορες στις χώρες από τις οποίες προέρχονται οι ναυτεργάτες.
Θέλουν τους εργάτες στεριάς και θάλασσας
φτηνούς και ανασφάλιστους
Εφοπλιστές και άλλοι, που δραστηριοποιούνται στον τομέα του Τουρισμού, κόπτονται για την τύχη της τουριστικής δραστηριότητας και ανάπτυξης, ενώ δε λένε κουβέντα για τις συνθήκες εργασίας που επικρατούν σε αυτόν τον τομέα.
Ποιος ωφελήθηκε και ωφελείται επί σειρά ετών και ποιος χάνει, διαπιστώνεται επίσης και από το βιβλίο παραγγελιών πλοίων όπως αναφέρεται και στο πόρισμα. Δηλαδή: «2010 - 2012 καταγράφεται ναυπήγηση 26 νέων κρουαζιερόπλοιων μεγάλου μεγέθους, τα οποία αναμένεται να εξυπηρετήσουν κυρίως την κρουαζιέρα προορισμού της Μεσογείου».
Από τα παραπάνω υπό ναυπήγηση κρουαζιερόπλοια, καθώς και από τα συνολικά 826 πλοία (χωρητικότητας 40,9 εκατ. τόνων) δε ναυπηγείται ούτε ένα στη χώρα μας, απαξιώνοντας τη ναυπηγοεπισκευαστική υποδομή, καταστρέφοντας με την πολιτική τους τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα, τη βιομηχανική ανάπτυξη.
Το πόρισμα συνεχίζει και δίνει την κατεύθυνση ότι «οι πλοιοκτήτριες εταιρείες, εφόσον χρησιμοποιούν ως homeporting ελληνικό λιμάνι, θα πρέπει μεταξύ των μελών του πληρώματος των πλοίων και του προσωπικού των γραφείων τους να χρησιμοποιούν και Ελληνες ναυτικούς και υπαλλήλους, εφόσον διαθέτουν τα απαιτούμενα ανταγωνιστικά προσόντα», δηλαδή ο φθηνότερος για το κεφάλαιο ανά τον κόσμο κερδίζει θέση. Αυτό και αν είναι κοινωνική οπισθοδρόμηση!
Αυτό το σχήμα της τουριστικής πολιτικής, με την επιβολή των μονοπωλιακών ομίλων και τα ταξιδιωτικά προγράμματα all inclusive, δεν αφήνει ΕΥΡΩ να τους ξεφύγει, συντρίβοντας τους μικρομεσαίους ξενοδόχους και την αντίστοιχη μικρή επιχειρηματική δραστηριότητα στο χώρο.
Ενώ σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ) δεν αφήνει καμία ασάφεια για τους στόχους της ότι είναι στην ίδια κατεύθυνση με την κρουαζιέρα. Συγκεκριμένα: «Είναι πάγιο αίτημα των ακτοπλόων να λυθούν τα θέματα της επιβατηγού ναυτιλίας συνολικά. Κρουαζιέρα και ακτοπλοΐα ταυτόχρονα. Με τον τρόπο αυτό θα υπάρξει ενιαία νομοθετική αντιμετώπιση για ολόκληρη την επιβατηγό ναυτιλία, σύγχρονη και συμβατή με το κοινοτικό παράγωγο δίκαιο».
Υπάρχει λύση προς όφελος των εργαζομένων
Οι μεταφορές, η ναυτιλία είναι κλάδος στρατηγικής σημασίας με αυξημένο ειδικό βάρος, ιδιαίτερα για τη χώρα μας.
Η άρση του Cabotage υπηρετεί τα μονοπώλια και τον ιμπεριαλισμό - το διατυπώνουν και στο πόρισμα - υπονομεύει την αμυντική ικανότητα, την εδαφική ακεραιότητα, τις πλουτοπαραγωγικές πηγές και τις αναπτυξιακές δυνατότητες της χώρας μας.
Για να γίνει αντιληπτό:
20 ακτοπλοϊκά πλοία, με μέση μεταφορική ικανότητα 500 ατόμων, μεταφέρουν 10.000 επιβάτες ημερησίως.
10 τουριστικά πλοία, με μέση μεταφορική ικανότητα 2.000 ατόμων, μεταφέρουν 20.000 επιβάτες ημερησίως.
Μιλάμε για έναν τεράστιο όγκο μεταφερομένων, και σε περίοδο ειρήνης και σε περίοδο πολέμου, που ισοδυναμεί με μία κινούμενη πολιτεία ή στρατιά.
Ενέργεια, πετρέλαια, συνολικά πρώτες ύλες στο νησιωτικό σύμπλεγμα, χωρίς πλοία να μεταφερθούν, μένουν αναξιοποίητα.
Ο στρατηγικός χαρακτήρας του νησιωτικού συμπλέγματος, που ενώνει τρεις ηπείρους, Ευρώπη - Ασία - Αφρική μέσω της εμπορικής ναυτιλίας, δείχνει στον καθένα το μέγεθος των εκχωρήσεων που γίνονται με την άρση του Cabotage.
Περισσότερο από ποτέ αναγκαία είναι η ανάπτυξη ενός ταξικά χειραφετημένου εργατικού κινήματος ενάντια στα μονοπώλια και τους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς.
Οι ναυτεργάτες, οι εργάτες, οι εργαζόμενοι, οφείλουν μέσα από τους αγώνες τους να σφυρηλατήσουν αυτήν την ενότητα των αντιιμπεριαλιστικών - αντιμονοπωλιακών δυνάμεων, για τη λαϊκή εξουσία, για τη λαϊκή οικονομία.
Υπάρχει πολιτική πρόταση διεξόδου, με κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό - λαϊκό έλεγχο, κοινωνικοποιώντας τα βασικά και συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής, στη ναυτιλία απαιτείται εκτεταμένο πρόγραμμα ναυπηγήσεων με τυποποίηση πλοίων και μηχανών, βάζοντας σε κίνηση τη βιομηχανική ανασυγκρότηση προς όφελος των πλουτοπαραγωγικών δυνάμεων και του εργαζόμενου λαού.
Αυτή η γραμμή είναι γραμμή άμυνας, αλλά και λαϊκής αντεπίθεσης, είναι γραμμή παραγωγικής ανασυγκρότησης και ανάπτυξης.
Να έχουμε επίγνωση ότι ερχόμαστε από το παρελθόν με πλούσια πείρα, να αντιμετωπίσουμε το παρόν που μας οδηγεί σε «κρανίου τόπο» και να ανοίξουμε το δρόμο της λαϊκής δημιουργίας και ανάπτυξης.
Στο χώρο της ναυτιλίας προβάλλει η αναγκαιότητα να υπερασπίσουμε το δικαίωμα στην εργασία, ίση αμοιβή για ίση εργασία με συγκροτημένα σύγχρονα εργασιακά δικαιώματα, γι' αυτό αγωνίζονται και απεργούν οι ναυτεργάτες αύριο, δικαιώματα που να αντιστοιχούν στο βαθμό ανάπτυξης των παραγωγικών δυνάμεων. Αυτός ο αγώνας δεν είναι μόνο των ναυτεργατών, είναι του εργατικού κινήματος.
Του Σάββα ΤΣΙΜΠΟΓΛΟΥ*
*Ο Σάββας Τσιμπόγλου είναι μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ
_____________________________________
«Cabotage»: Παράκτια πλοήγηση ιδίως εντός των θαλάσσιων συνόρων της χώρας.
Αυτή είναι η ετυμολογική ερμηνεία του Cabotage. Απόρροια Διεθνών Συμβάσεων και Εθνικών Νόμων. Με τον Κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης επιδιώκεται η εφαρμογή της αρχής της ελεύθερης κυκλοφορίας των υπηρεσιών στις θαλάσσιες μεταφορές στο εσωτερικό των κρατών - μελών (θαλάσσιες ενδομεταφορές - Cabotage).
Από το εισαγωγικό μέρος του Κανονισμού διατυπώνεται ξεκάθαρα η εφαρμογή της Συνθήκης του Μάαστριχτ στη ναυτιλία. Συγκεκριμένα: «Η κατάργηση των περιορισμών στην παροχή υπηρεσιών θαλάσσιων μεταφορών εντός των κρατών - μελών είναι αναγκαία για την εγκαθίδρυση της εσωτερικής αγοράς, η εσωτερική αγορά περιλαμβάνει ένα χώρο στον οποίο εξασφαλίζεται η ελεύθερη κυκλοφορία των εμπορευμάτων, των προσώπων, των υπηρεσιών και των κεφαλαίων».
Επίσης ξεκάθαρα διατυπώνεται ότι: «Η πραγμάτωση της ελευθερίας αυτής πρέπει να είναι σταδιακή και όχι κατ' ανάγκην ενιαία για όλες τις παρεχόμενες υπηρεσίες λαμβανομένων υπόψη της φύσεως ορισμένων ειδικών υπηρεσιών και του μεγέθους της προσπάθειας που θα πρέπει να υποστούν ορισμένες οικονομίες της Κοινότητας που εμφανίζουν διαφορές ανάπτυξης».
Στο άρθρο 6 του Κανονισμού διατυπώνεται ότι: «Κατά παρέκκλιση μπορούν να εξαιρεθούν προσωρινά από την εφαρμογή του παρόντος Κανονισμού οι ακόλουθες υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών στη Μεσόγειο.
- Υπηρεσίες κρουαζιέρων, έως την 1η Ιανουαρίου 1995.
- Μεταφορά στρατηγικών εμπορευμάτων (πετρέλαιο, πετρελαιοειδή και πόσιμο νερό), έως την 1η Ιανουαρίου 1997.
- Υπηρεσίες με σκάφη κάτω των 650 GT έως την 1η Ιανουαρίου 1998.
- Τακτικές γραμμές επιβατικών μεταφορών και πορθμείων, έως την 1η Ιανουαρίου 1999.
Για λόγους οικονομικής και κοινωνικής συνοχής, η παρέκκλιση που προβλέπεται επεκτείνεται στην Ελλάδα έως την 1η Ιανουαρίου 2004 για τακτικές γραμμές επιβατικών μεταφορών και πορθμείων και για μεταφορές που εκτελούν σκάφη κάτω των 650 GT».
Η μη εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού στη χώρα μας, με βάση και τις ανωτέρω καταληκτικές ημερομηνίες, είναι αποτέλεσμα αγώνων των ναυτεργατών με κορυφαίες απεργιακές κινητοποιήσεις το 2002 και το 2006 που τσάκισαν και στην πράξη ακόμα και την πολιτική επιστράτευση, που είχαν επιβάλει ΠΑΣΟΚ - ΝΔ αντίστοιχα.
Τα πάντα για την κερδοφορία του κεφαλαίου
Ολα και όλοι υποτάσσονται στην ανταγωνιστικότητα και κερδοφορία του κεφαλαίου. Αυτόν το στόχο διακηρύσσουν και προωθούν ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΛΑ.Ο.Σ. (ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ ουσιαστικά δε διαφωνεί, αφού στρατηγική του είναι η ενσωμάτωση στην ΕΕ και η στήριξή της, αλλά και η λεγόμενη «υγιής» ανταγωνιστικότητα), οι κοινωνικοοικονομικές δυνάμεις των μονοπωλίων και των ιμπεριαλιστικών ενώσεων, οξύνοντας την ανισομετρία στην ανάπτυξη, τους ενδοϊμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς και τη βασική αντίθεση μεταξύ κεφαλαίου και εργασίας.
Η «πανούκλα» της καπιταλιστικής κρίσης έχει γενεσιουργό αιτία και αυτή είναι η αύξηση του βαθμού εκμετάλλευσης της εργατικής τάξης και η συσσώρευση κεφαλαίων για τους καπιταλιστές. Αυτή η υπονόμευση της αγοραστικής ικανότητας των εργαζομένων εκφράζεται σε κρίση υπερπαραγωγής.
Ο τομέας του τουρισμού δέχεται πρώτος τις συνέπειες, γιατί οι εργάτες, τα λαϊκά στρώματα δεν έχουν ούτε για τα αναγκαία μέσα συντήρησής τους και ασφαλώς το πρώτο κονδύλι που περιορίζουν στον οικογενειακό προϋπολογισμό είναι ο χρόνος των διακοπών.
Το αποτέλεσμα είναι η οικονομική κρίση του καπιταλιστικού τρόπου παραγωγής και αυτή πρέπει να τσακίσουμε αν θέλουμε επενδύσεις και ανάπτυξη και όχι το εργατικό κίνημα που αγωνίζεται ενάντια στα αποτελέσματα της κρίσης που είναι η διαρκής χειροτέρευση της θέσης των εργαζομένων. Η αντιστροφή της πραγματικότητας δεν οδηγεί σε λύση των προβλημάτων, αλλά αντίθετα τα συντηρεί, τα ανακυκλώνει και τα επαναφέρει με μεγαλύτερη ένταση.
Χαρακτηριστικά είναι τα συμπεράσματα και οι εκτιμήσεις της «Ειδικής Επιτροπής επίλυσης ζητημάτων που άπτονται του Καμποτάζ» που συστάθηκε από το ΥΠΟΙΑΝ με επικεφαλής τον γνωστό στους ναυτεργάτες για το έργο και την πολιτεία του Γ. Ανωμερίτη.
Συγκεκριμένα:
«Ελληνικός στόλος στην ουσία σήμερα στο χώρο της κρουαζιέρας δεν υφίσταται».
Ποιος το έκανε αυτό το κατόρθωμα, εάν δεν είναι η φιλομονοπωλιακή πολιτική των κυβερνήσεων;
«Το 83% της παγκόσμιας κρουαζιέρας ελέγχεται σήμερα από 5 μεγάλες αλυσίδες εταιρειών παροχής υπηρεσιών στο χώρο της κρουαζιέρας. Σε όλες σχεδόν, ένα σημαντικό μέρος του στόλου τους είναι νηολογημένο υπό σημαίες μη κοινοτικών χωρών». Αλλά και σε αυτές που είναι με σημαίες κοινοτικών χωρών επικρατεί καθεστώς γαλέρας, με ναυτεργάτες χωρίς Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα, συνδικαλιστική οργάνωση και δημοκρατικά δικαιώματα.
Πλοία - γκέτο (π.χ. «ΖΕΝΙΤΗ» 613 μέλη πληρώματος - 27 εθνικότητες) - (βλ. πίνακα)
όπου βασιλεύει ο νόμος των σύγχρονων δουλεμπόρων, με μισθούς κάτω και από τα ελάχιστα μισθολόγια του ILO (Διεθνές Γραφείο Εργασίας). Το φιλοδώρημα το θεωρούν μισθό και μέρος των φιλοδωρημάτων πάνε στους Crew - managers (διευθυντές πληρωμάτων) των εταιρειών και στους πράκτορες στις χώρες από τις οποίες προέρχονται οι ναυτεργάτες.
Θέλουν τους εργάτες στεριάς και θάλασσας
φτηνούς και ανασφάλιστους
Εφοπλιστές και άλλοι, που δραστηριοποιούνται στον τομέα του Τουρισμού, κόπτονται για την τύχη της τουριστικής δραστηριότητας και ανάπτυξης, ενώ δε λένε κουβέντα για τις συνθήκες εργασίας που επικρατούν σε αυτόν τον τομέα.
Ποιος ωφελήθηκε και ωφελείται επί σειρά ετών και ποιος χάνει, διαπιστώνεται επίσης και από το βιβλίο παραγγελιών πλοίων όπως αναφέρεται και στο πόρισμα. Δηλαδή: «2010 - 2012 καταγράφεται ναυπήγηση 26 νέων κρουαζιερόπλοιων μεγάλου μεγέθους, τα οποία αναμένεται να εξυπηρετήσουν κυρίως την κρουαζιέρα προορισμού της Μεσογείου».
Από τα παραπάνω υπό ναυπήγηση κρουαζιερόπλοια, καθώς και από τα συνολικά 826 πλοία (χωρητικότητας 40,9 εκατ. τόνων) δε ναυπηγείται ούτε ένα στη χώρα μας, απαξιώνοντας τη ναυπηγοεπισκευαστική υποδομή, καταστρέφοντας με την πολιτική τους τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα, τη βιομηχανική ανάπτυξη.
Το πόρισμα συνεχίζει και δίνει την κατεύθυνση ότι «οι πλοιοκτήτριες εταιρείες, εφόσον χρησιμοποιούν ως homeporting ελληνικό λιμάνι, θα πρέπει μεταξύ των μελών του πληρώματος των πλοίων και του προσωπικού των γραφείων τους να χρησιμοποιούν και Ελληνες ναυτικούς και υπαλλήλους, εφόσον διαθέτουν τα απαιτούμενα ανταγωνιστικά προσόντα», δηλαδή ο φθηνότερος για το κεφάλαιο ανά τον κόσμο κερδίζει θέση. Αυτό και αν είναι κοινωνική οπισθοδρόμηση!
Αυτό το σχήμα της τουριστικής πολιτικής, με την επιβολή των μονοπωλιακών ομίλων και τα ταξιδιωτικά προγράμματα all inclusive, δεν αφήνει ΕΥΡΩ να τους ξεφύγει, συντρίβοντας τους μικρομεσαίους ξενοδόχους και την αντίστοιχη μικρή επιχειρηματική δραστηριότητα στο χώρο.
Ενώ σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ) δεν αφήνει καμία ασάφεια για τους στόχους της ότι είναι στην ίδια κατεύθυνση με την κρουαζιέρα. Συγκεκριμένα: «Είναι πάγιο αίτημα των ακτοπλόων να λυθούν τα θέματα της επιβατηγού ναυτιλίας συνολικά. Κρουαζιέρα και ακτοπλοΐα ταυτόχρονα. Με τον τρόπο αυτό θα υπάρξει ενιαία νομοθετική αντιμετώπιση για ολόκληρη την επιβατηγό ναυτιλία, σύγχρονη και συμβατή με το κοινοτικό παράγωγο δίκαιο».
Υπάρχει λύση προς όφελος των εργαζομένων
Οι μεταφορές, η ναυτιλία είναι κλάδος στρατηγικής σημασίας με αυξημένο ειδικό βάρος, ιδιαίτερα για τη χώρα μας.
Η άρση του Cabotage υπηρετεί τα μονοπώλια και τον ιμπεριαλισμό - το διατυπώνουν και στο πόρισμα - υπονομεύει την αμυντική ικανότητα, την εδαφική ακεραιότητα, τις πλουτοπαραγωγικές πηγές και τις αναπτυξιακές δυνατότητες της χώρας μας.
Για να γίνει αντιληπτό:
20 ακτοπλοϊκά πλοία, με μέση μεταφορική ικανότητα 500 ατόμων, μεταφέρουν 10.000 επιβάτες ημερησίως.
10 τουριστικά πλοία, με μέση μεταφορική ικανότητα 2.000 ατόμων, μεταφέρουν 20.000 επιβάτες ημερησίως.
Μιλάμε για έναν τεράστιο όγκο μεταφερομένων, και σε περίοδο ειρήνης και σε περίοδο πολέμου, που ισοδυναμεί με μία κινούμενη πολιτεία ή στρατιά.
Ενέργεια, πετρέλαια, συνολικά πρώτες ύλες στο νησιωτικό σύμπλεγμα, χωρίς πλοία να μεταφερθούν, μένουν αναξιοποίητα.
Ο στρατηγικός χαρακτήρας του νησιωτικού συμπλέγματος, που ενώνει τρεις ηπείρους, Ευρώπη - Ασία - Αφρική μέσω της εμπορικής ναυτιλίας, δείχνει στον καθένα το μέγεθος των εκχωρήσεων που γίνονται με την άρση του Cabotage.
Περισσότερο από ποτέ αναγκαία είναι η ανάπτυξη ενός ταξικά χειραφετημένου εργατικού κινήματος ενάντια στα μονοπώλια και τους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς.
Οι ναυτεργάτες, οι εργάτες, οι εργαζόμενοι, οφείλουν μέσα από τους αγώνες τους να σφυρηλατήσουν αυτήν την ενότητα των αντιιμπεριαλιστικών - αντιμονοπωλιακών δυνάμεων, για τη λαϊκή εξουσία, για τη λαϊκή οικονομία.
Υπάρχει πολιτική πρόταση διεξόδου, με κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό - λαϊκό έλεγχο, κοινωνικοποιώντας τα βασικά και συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής, στη ναυτιλία απαιτείται εκτεταμένο πρόγραμμα ναυπηγήσεων με τυποποίηση πλοίων και μηχανών, βάζοντας σε κίνηση τη βιομηχανική ανασυγκρότηση προς όφελος των πλουτοπαραγωγικών δυνάμεων και του εργαζόμενου λαού.
Αυτή η γραμμή είναι γραμμή άμυνας, αλλά και λαϊκής αντεπίθεσης, είναι γραμμή παραγωγικής ανασυγκρότησης και ανάπτυξης.
Να έχουμε επίγνωση ότι ερχόμαστε από το παρελθόν με πλούσια πείρα, να αντιμετωπίσουμε το παρόν που μας οδηγεί σε «κρανίου τόπο» και να ανοίξουμε το δρόμο της λαϊκής δημιουργίας και ανάπτυξης.
Στο χώρο της ναυτιλίας προβάλλει η αναγκαιότητα να υπερασπίσουμε το δικαίωμα στην εργασία, ίση αμοιβή για ίση εργασία με συγκροτημένα σύγχρονα εργασιακά δικαιώματα, γι' αυτό αγωνίζονται και απεργούν οι ναυτεργάτες αύριο, δικαιώματα που να αντιστοιχούν στο βαθμό ανάπτυξης των παραγωγικών δυνάμεων. Αυτός ο αγώνας δεν είναι μόνο των ναυτεργατών, είναι του εργατικού κινήματος.
Του Σάββα ΤΣΙΜΠΟΓΛΟΥ*
*Ο Σάββας Τσιμπόγλου είναι μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ
_____________________________________
Δείτε τα 18 πρώτα λεπτά από το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΡΙΚ (ραδιοφωνικό ίδρυμα Κύπρου)
ΝΤΡΟΠΗ ΤΟΥ...φέρθηκε σαν ατζέντης των ιμπεριαλιστών
http://www.cybc.com.cy/tv/index.php?option=com_content&view=article&id=203&Itemid=263
Πατήστε αυτό το σύνδεσμο για να δείτε τις αποκαλυπτικές τελευταίες ειδήσεις, στις οποίες υπάρχει μεταξύ άλλων και συνέντευξη του καπετάνιου του challenger II, Γιώργου Κλώντζα και του Ιάσωνα Ταβλά.
Αποκαλύπτεται πλήρως ο ρόλος της "πρόθυμης" κυβέρνησης Χριστόφια. Αν δρουν σαν δεξιοί και ξενόδουλοι ας αλλάξουν και το ιστορικό και ηρωικό όνομα του ΑΚΕΛ, γιατί δεν είναι αντάξιοί του. Η αθλιότητά τους έφτασε σε τέτοιο σημείο, που όχι μόνο απαγόρευσαν τον κατάπλου και απόπλου του στόλου αλληλεγύης σε κυπριακά λιμάνια, αλλά θέλησαν να οδηγήσουν σκάφη με ελληνικά πληρώματα στο κατεχόμενο λιμάνι της Αμμοχώστου. Εσχάτη προδοσία δηλαδή. Ευτυχώς οι δικοί μας δεν την πάτησαν και προτίμησαν να αποχωρήσουν από την αποστολή, παρά να συμπράξουν σε έμμεση αναγνώριση του ψευδοκράτους...
Πατήστε αυτό το σύνδεσμο για να δείτε τις αποκαλυπτικές τελευταίες ειδήσεις, στις οποίες υπάρχει μεταξύ άλλων και συνέντευξη του καπετάνιου του challenger II, Γιώργου Κλώντζα και του Ιάσωνα Ταβλά.
Αποκαλύπτεται πλήρως ο ρόλος της "πρόθυμης" κυβέρνησης Χριστόφια. Αν δρουν σαν δεξιοί και ξενόδουλοι ας αλλάξουν και το ιστορικό και ηρωικό όνομα του ΑΚΕΛ, γιατί δεν είναι αντάξιοί του. Η αθλιότητά τους έφτασε σε τέτοιο σημείο, που όχι μόνο απαγόρευσαν τον κατάπλου και απόπλου του στόλου αλληλεγύης σε κυπριακά λιμάνια, αλλά θέλησαν να οδηγήσουν σκάφη με ελληνικά πληρώματα στο κατεχόμενο λιμάνι της Αμμοχώστου. Εσχάτη προδοσία δηλαδή. Ευτυχώς οι δικοί μας δεν την πάτησαν και προτίμησαν να αποχωρήσουν από την αποστολή, παρά να συμπράξουν σε έμμεση αναγνώριση του ψευδοκράτους...
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)