Η πιο όμορφη θάλασσα είναι αυτή που δεν την αρμενίσαμε ακόμα.

Το πιο όμορφο παιδί δε μεγάλωσε ακόμα.

Τις πιο όμορφες μέρες, τις πιο όμορφες μέρες μας, δεν τις ζήσαμε ακόμα.
Δεν τις ζήσαμε ακόμα.

Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2013

Νέο επεισόδιο - βόμβα στο ξήλωμα της δημόσιας εκπαίδευσης και της μόνιμης και σταθερής εργασίας

Από το alfavita.gr
Θέμα: Προσλήψεις νηπιαγωγών μέσω προγράμματος «κοινωφελούς εργασίας» του ΟΑΕΔ! Νέο επεισόδιο - βόμβα στο ξήλωμα της δημόσιας εκπαίδευσης και της μόνιμης και σταθερής εργασίας

Στις 11 Σεπτεμβρίου, δόθηκε στη δημοσιότητα από το Υπουργείο Παιδείας ανοιχτή πρόσκληση για υποβολή προτάσεων για την Πράξη του ΕΣΠΑ «Προώθηση της απασχόλησης μέσω προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα», μετά από κοινή υπουργική απόφαση με αριθμό πρωτοκόλλου 3.24641/Οικ.3.1574, της 26ης Αυγούστου του 2013, η οποία φέρει και την υπογραφή του Υπουργού Παιδείας Αρβανιτόπουλου. Είναι το περίφημο πρόγραμμα που ανακοινώθηκε το καλοκαίρι για την «αντιμετώπιση της ανεργίας».

Το πρόγραμμα όπως αναφέρεται στην προκήρυξη, περιλαμβάνει:

 «…προσλήψεις ανέργων συγκεκριμένων ειδικοτήτων που δύναται να απασχοληθούν σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Δημοτικά-Γυμνάσια- Λύκεια), σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), καθώς και σε Κέντρα Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) και στους Φορείς Επίβλεψης.

Οι ειδικότητες που δύνανται να απασχοληθούν στις ανωτέρω μονάδες είναι, ενδεικτικά, θα είναι: Νηπιαγωγοί (πρωτοβάθμια εκπαίδευση). Ψυχολόγοι (Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ). Κοινωνικής Εργασίας – Κοινωνικοί Λειτουργοί (Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ). Επιστάτες (Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ΣΜΕΑΕ) Λογοθεραπευτές (ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ) Εργοθεραπευτές (ΣΜΕΑΕ ) Φυσιοθεραπευτές (ΣΜΕΑΕ ). Σχολικοί νοσηλευτές (ΣΜΕΑΕ ).

Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΣΜΕΑΕ ). Οδηγοί σχολικών λεωφορείων (ΣΜΕΑΕ ). Συνοδοί σχολικών λεωφορείων (ΣΜΕΑΕ ).

Ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.ΕΔ.) θα είναι ο αρμόδιος φορέας…»

Γαλέρα, οι όροι εργασίας του προγράμματος

·                Οι προσλήψεις γίνονται για διάστημα ΩΣ 6,5 μήνες

·                Η αποζημίωση είναι από 427-490 ευρώ το μήνα, η οποία αποδίδεται με την ολοκλήρωση του προγράμματος

·                Ο εργαζόμενος δε θεωρείται εργαζόμενος αλλά «ωφελούμενος»

·                Παρέχεται υγειονομική περίθαλψη αλλά ο χρόνος εργασίας δεν υπολογίζεται συντάξιμος

·                Απασχολούνται και Χριστούγεννα-Πάσχα

Αν το εκπαιδευτικό κίνημα δεν το αποτρέψει, στο δημόσιο σχολείο:

·                θα εργάζονται εκπαιδευτικοί όπου ο φορέας πρόσληψής τους θα είναι ο ΟΑΕΔ και όχι το υπουργείο Παιδείας, με όρους υπερεκμετάλλευσης που θα τους ζήλευε κάθε εργοδότης στον ιδιωτικό τομέα!!!

·                οι εκπαιδευτικές ανάγκες θα εξαρτώνται από τα κονδύλια του ΕΣΠΑ και κυρίως θα προσαρμόζονται στα τεχνικά δελτία του ΕΣΠΑ και των κατευθύνσεων της ΕΕ. Αφού το ΕΣΠΑ δεν επιτρέπει να καλύπτονται, μέσω αυτού, πάγιες και διαρκείς ανάγκες, το μαγικό χέρι του υπουργείου τις μετατρέπει αυτομάτως σε πιλοτικές και αφού η νομοθεσία δεν επιτρέπει πρόσληψη εκπαιδευτικών μέσω άλλου φορέα για εκπαιδευτικές θέσεις, μετατρέπει το ολοήμερο νηπιαγωγείο, τις ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΔΔΥ σε κάτι άλλο!

 

Θαυμάστε πόσο ευφάνταστο είναι το  υπουργείο, έχουμε και τον πιο μάγο υπουργό παιδείας!!!

 

 Διαβάστε ορισμένες από τις θεματικές προτεραιότητες του προγράμματος: 

«…Καταπολέμηση της σχολικής διαρροής μέσω της ενίσχυσης της προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, του ολοήμερου νηπιαγωγείου και δημοτικού σχολείου καθώς και της ενισχυτικής διδασκαλίας στην πρώτη βαθμίδα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (γυμνάσιο) καθώς και δράσεων μετακίνησης και σίτισης μαθητών βάσει κριτηρίων που θα

συμφωνηθούν με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή…»

Και η μετάφρασή του:

Το νηπιαγωγείο από τις 12.00-16.00 ή από τις 14.00-16.00 (αν αυξηθεί το ωράριο των νηπιαγωγών) θα είναι δράσεις για τη σίτιση των μαθητών ή απασχόληση ώστε να μειωθεί η προσχολική διαρροή ή ότι άλλο εφεύρουν οι νοσηροί εγκέφαλοι της ΕΕ και του υπουργείου.

Να δείτε που στο τέλος θα μας κατηγορήσουν κι ως οπισθοδρομικούς ότι δε θέλουμε αυτά τα καινοτόμα(!!!) προγράμματα που τα ανακαλύπτουν λεηλατώντας τα μορφωτικά και παιδαγωγικά δικαιώματα των παιδιών.

Τι σημαίνουν όλα αυτά για τους εκπαιδευτικούς:

·                Οι διορισμένοι νηπιαγωγοί θα βρεθούν αντιμέτωποι με χιλιάδες υπεραριθμίες, προάγγελους της διαθεσιμότητας-απόλυσης και με ασφυκτικές πιέσεις για αποδοχή των εργασιακών όρων γαλέρας

·                Οι αδιόριστοι νηπιαγωγοί δε θα έχουν καμία ευκαιρία πρόσληψης ως μόνιμοι ή αναπληρωτές μια και το μόνο που θα παρέχεται ως δυνατότητα στο δημόσιο σχολείο θα είναι τέτοια προγράμματα

·                Οι συνάδελφοί μας που δουλεύουν μαζί μας στα ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ, δηλαδή το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό δεν προσλαμβάνονται ως μόνιμοι ή αναπληρωτές από τον τακτικό προϋπολογισμό αλλά εξαναγκάζονται να αποδεχτούν την εργασιακή σχέση της «κοινωφελούς εργασίας». Τα ειδικά σχολεία και τα ΚΕΔΔΥ χωρίς αυτές τις ειδικότητες, μέχρι και σήμερα μέσα Οκτωβρίου, υπολειτουργούν

Με έκπληξη διαβάσαμε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενημερώσεις συνδικαλιστικών στελεχών (για τις οποίες θα επανέλθουμε πιο συγκεκριμένα) που με πάθος ισχυρίζονται ότι αυτά δεν μπορούν να συμβούν γιατί ο κλάδος έδωσε μάχη το 1995-1998 και προσλήψεις κάνει μόνο το υπουργείο, ότι όλα αυτά είναι παραπληροφόρηση ότι κανένα διοικητικό στέλεχος δε δικαιούται να κάνει προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία γιατί παραβαίνει το νόμο κ.λπ. κ.λπ.

Η έκπληξη του συλλόγου μας μετατρέπεται σε αγανάκτηση γιατί συνεχίζεται ανερυθρίαστα το γαϊτανάκι του εφησυχασμού του κλάδου ώστε η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ να προχωρά ανεμπόδιστα το σχέδιο της.

Το δημόσιο σχολείο και η μόνιμη εργασία ξηλώνονται βήμα βήμα εδώ και 1,5 μήνα και το συνδικάτο ποιεί τη νύσσα!

Μήπως παράνομο δεν ήταν να βγάλουν οι διευθυντές εκπαίδευσης μόνοι τους τα λειτουργικά κενά και τις υπεραριθμίες; Κι όμως το έκαναν κι έτσι έγιναν οι υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών από ΠΥΣΠΕ σε άλλο ΠΥΣΠΕ

Μήπως παράνομα δεν έγιναν οι αποσπάσεις της β’ φάσης από περιοχές που το υπουργείο μόνο του ονομάτισε πλεονάζουσες σε περιοχές που ονομάτισε ελλειμματικές, παραβιάζοντας τη μοριοδότηση;

Μήπως παράνομα δε μετακινούνται αναπληρωτές από το ΠΥΣΠΕ που προσλήφθηκαν σε άλλο ΠΥΣΠΕ, παραβιάζοντας και πάλι τη μοριοδότηση;

Μήπως παράνομα δεν εισήχθη η εργασιακή σχέση ΕΣΠΑ στις θέσεις των δασκάλων του ολοήμερου και της ειδικής αγωγής αντί της κάλυψής του από το μόνιμο προσωπικό (το οποίο παρανόμως μετακίνησαν) ή μέσω προσλήψεων αναπληρωτών τακτικού προϋπολογισμού;

Μήπως πολλά από αυτά δεν έγιναν μετατρέποντας τις δομές σε πιλοτικές για να καλύπτονται οι όροι που η ΕΕ θέτει;

Ε, λοιπόν, με τον ίδιο τρόπο το υπουργείο και η κυβέρνηση θα επιδιώξουν να προσλάβουν εκπαιδευτικό προσωπικό σε θέσεις εργασίας που θα απαγορεύεται. Θα μετατρέψουν τις δομές σε πιλοτικές, θα εισάγουν προγράμματα και θα μας «κάνουν και τη χάρη» να πατάξουν την ανεργία προσλαμβάνοντας πτυχιούχους εκπαιδευτικούς αντί προσωπικό από ΙΕΚ, ιδιωτικές σχολές κ.λπ. και θα λένε και στους γονείς ότι «νηπιαγωγό σας έχω»!

Και για να μη μιλάμε στον αέρα, διαβάστε το αντίστοιχο κομμάτι που περιλαμβάνεται στην προκήρυξη:

«…Το αντικείμενο εργασίας κάθε ειδικότητας που θα απασχοληθεί για τις ανάγκες της

εκπαίδευσης θα καθοριστούν από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Για την

ορθή άσκηση των εργασιών που θα τους ανατεθούν και για την απρόσκοπτη και

αποτελεσματικότερη απασχόλησή τους στις μονάδες του ΥΠΑΙΘ, είναι δυνατόν να

προβλεφθεί μια προκαταρκτική σύντομη ενημέρωση των απασχολούμενων σχετικά με το

αντικείμενο απασχόλησής τους, η οποία θα συνοδεύεται με έγγραφες οδηγίες…»

Όταν το συνδικάτο θέλει να προστατεύσει δικαιώματα, δεν κατηγορεί όσους αποκαλύπτουν τα σχέδια κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ, δε δημιουργεί εφησυχασμό αλλά, ενημερώνει τους εκπαιδευτικούς, οργανώνει τον αγώνα, χρησιμοποιεί τα κατακτημένα δικαιώματα ως όπλο αντίστασης.

Μια αναγκαία επισήμανση:

Τα προγράμματα ΕΣΠΑ είναι ο απαιτούμενος φερετζές της ΕΕ:

·                για τη γενίκευση της ελαστικής, ανασφαλούς, κακοπληρωμένης εργασίας στο δημόσιο, εδώ και 20 χρόνια. Αποτελούν από την πρώτη στιγμή της εισαγωγής τους ως μορφή πρόσληψης στις δημόσιες δομές όλων των κρατών της ΕΕ, την απόπειρα να περάσουν σταδιακά στη λεηλασία δικαιωμάτων, από το όποιο κοινωνικό κράτος υπήρχε με σχετική σταθερότητα στην εργασία. Γι’ αυτό όλα τα ΕΣΠΑ περιλαμβάνουν εργασιακές σχέσεις γαλέρας, όπως περιγράψαμε παραπάνω.

·                Για να εισάγει πιλοτικά προγράμματα εξυπηρέτησης συγκεκριμένων ιδεολογικών κατευθύνσεων, δεξιοτήτων και κατάρτισης που ήταν απαραίτητα για τους εργοδότες στην αγορά εργασίας (π.χ. η προώθηση της επιχειρηματικότητας στην εκπαίδευση) που δεν μπορούσαν ακόμα τα κράτη-μέλη να γενικεύσουν λόγω των αντιστάσεων των κινημάτων και των λαών