|
Από τα επεισόδια έξω από το χώρο συνεδρίασης της "σοσιαλιστικής" διεθνούς, που αποτέλεσαν το εναρκτήριο λάκτισμα για τις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις του Κρητικού λαού. Εκεί συνελήφθει και κακοποιήθηκε βάναυσα, ο συναγωνιστής μας Μαθιός Φιλιππάκης. Στη συνέχεια τον απολύσανε μετά από 30 χρόνια μάχιμης υπηρεσίας στη διεύθυνση δασών. |
|
Ο σύντροφός μας ο Μαθιός |
ΑΙΤΗΣΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
Του Φιλιππάκη Ματθαίου δασολόγου
τέως υπαλλήλου της Δ/νσης Δασών
Λασιθίου και από 16-11-012 συνταξιούχου .
Δ/νση: Ελούντα Δήμου
Αγ. Νικολάου
Τηλ. 2841041004
/23411 /6974269102
ΠΡΟΣ: Τον
Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης.
Κε Γενικέ :
Εν συνεχεία της
σχετικής με το παρακάτω θέμα πρόσφατης
ακρόασής μου , σας
υποβάλλω την διαπιστωτική έκθεση, την
αίτηση θεραπείας και την
πρόταση για την εξομάλυνση
και αποκλιμάκωση των εις βάρος μου άδικων ενεργειών της Διοίκησης.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ι. ΔΙΑΠΙΣΤΩΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ : επί της ακυρότητας της 9087/6-9-012 πειθαρχικής
παραπομπής του Γ.Γ. Α. Διοίκησης Κρήτης
κατά του υπαλλήλου Φιλιππάκη Ματθαίου
που συμμετείχε σε διαδήλωση στα πολιτικά γεγονότα της 28ης
Οκτωβρίου 2011 στον Αγ. Νικόλαο Λασιθίου κατά την συνεδρίαση της
Σοσιαλιστικής Δ/θνούς.
Ιστορικό της
Υπόθεσης:
- 28η
Οκτωβρίου 2011 εξέλιξη γεγονότων , σύλληψη
και σύνταξη δικογραφίας από το
Α.Τ. Αγ. Νικολάου κατά του υπαλλήλου Φιλιππάκη Ματθαίου και του υιού του
Φιλιππάκη Γεωργίου.
- 9-11-2011 κατηγορητήριο εισαγγελέα.
- 15-2-2012 γωστοποιητικό έγγραφο της Ασφάλειας Αγ.
Νικολάου προς το Υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ.τ.λ. κοινοποίηση Δ/νση Δασών κ.τ.λ.
- 668/13-3-2012 έγγραφο
Δ/νσης Δασών Προς Α.Δ. Κρήτης για οδηγίες .
(επισυνάπτονται τα ως άνω στοιχεία της δικογραφίας).
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- 3462/9-4-2012
έγγραφο Α.Δ. Κρήτης με οδηγίες για
πειθαρχική δίωξη υπαλλήλου. (επισυνάπτεται).
Σχόλιο: Με
το έγγραφο αυτό ουσιαστικά άρχεται η διαδικασία πειθαρχικής δίωξης . Στο
έγγραφο αυτό η Διοίκηση υιοθετεί ακρίτως
τους ισχυρισμούς της αστυνομίας ως αληθείς εξ΄ ορισμού… άνευ άλλης επιφυλάξεως όπως επιτάσσεται από την αρχή του τεκμηρίου της αθωότητας και την
αρχή της εν δυνάμει προστασίας από τους προϊσταμένους
της Διοίκησης υφισταμένου δημοσίου
υπαλλήλου ως ειδικού πολίτη με κατοχυρωμένα συνταγματικά δικαιώματα
συνδικαλιστικής και πολιτικής εν
γένει δράσεως . Στοιχειοθετεί επίσης αυθαίρετα , (με βάσει και μόνο τους
ισχυρισμούς της Αστυνομίας χωρίς να
φροντίσει να λάβει γνώση του όλου φακέλου ), κατηγορίες βάσει τον Υ.Κ. και τις
κατατάσσει στις προβλέψεις περί «απρεπούς και ανάρμοστης συμπεριφοράς υπαλλήλου
εκτός υπηρεσίας» κ.τ.λ. Ανάγει
ούτως το συνταγματικό δικαίωμα της
πολιτικής δράσεως σε κακούργημα και εξομοιώνει την Πειθαρχική Δίωξη υπαλλήλου , με Πολιτική Δίωξη . Τα πρόδηλα
κίνητρα της Πολιτικής Διώξεως ομολογούνται στην τελευταία παράγραφο της
εντολής αυτής , όπου χαρακτηριστικά
διατάσσεται ο πρ/νος της Δ/νσης Δασών Λασιθίου « …παρακαλούμε όπως προβείτε στις κατά νόμο
απαραίτητες ενέργειες , για την απρεπή και ανάρμοστη συμπεριφορά που επέδειξε
εκτός υπηρεσίας ο εν λόγω υπάλληλος , με
πλήρη ενημέρωσή μας για τις ενέργειες» , ενώ
το σωστό θα ήταν π.χ. να
διατάσσεται ο πρ/νος αυτός για την περεταίρω διερεύνηση και συγκέντρωση
στοιχείων για την πιστοποίηση της κατηγορίας
κ.τ.λ. Τούτο άλλωστε επιβάλλεται από την πειθαρχική διαδικασία η
οποία δύναται να χωρεί εκ παραλλήλου , αλλά και σε οποιοδήποτε στάδιο πριν την
οριστική απόφαση στη τακτική δίκη
, ανεπηρέαστα , ανεξάρτητα από την
ποινική αυτή διαδικασία και να
αναζητεί τα στοιχεία τέλεσης των πραγματικών γεγονότων πρωτογενώς για την διαμόρφωση ιδίας
γνώμης των πειθαρχικών οργάνων της υπηρεσίας.
Τα ζητήματα αυτά αναλυτικότατα προσδιορίζονται και επιλύονται
από τον ισχύοντα Υ.Κ άρθρο 114, 115.Η
διατεταγμένη αυτή πολιτική δίωξη
οργανώθηκε εξ΄ αρχής από τον τέως Γ.Γ. Α/.Δ. Κρήτης ως κομματικό
όργανο της τότε κυβερνήσεως (η οποία προκάλεσε και τα επεισόδια της 28ης Οκτωβρίου) , αντικαθιστώντας την νομιμότητα με την
σκοπιμότητα.
Από
εκδόσεως του εγγράφου αυτού και για τους παραπάνω λόγους η διαδικασία της «πειθαρχικής» και κατά πρόθεση
Πολιτικής Δίωξης αυτής καθίσταται
μη σύννομη και άκυρος.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Εν συνεχεία:
-Με την Αρ.Ε.Π.
4/9-5-012 κλήση μου σε απολογία ο
διατασσόμενος ως άνω πρ/νος της Δ/νσης Δασών Λασιθίου μου επιδίδει την ως άνω 3462/9-4-012 σχετική εντολή της Διοίκησης .
-Με Α.Ε.Π. 5/11-5-012 καταθέτω το από 11-5-012
απολογητικό μου υπόμνημα μαζί με στοιχεία του φακέλου της αστυνομίας – έκθεση εξέτασης
κατηγορουμένου , δημοσιεύματα ,
καταγγελίες φορέων , στοιχεία
νοσηλείας από τον ξυλοδαρμό μου κ.τ.λ.
Σχόλιο. Τα
στοιχεία αυτά προδήλως πιστοποιούσαν άλλα αντίθετα πραγματικά γεγονότα από αυτά
που ισχυρίζετο η αστυνομία . Στο
απολογητικό μου αυτό υπόμνημα
αντικρούω πλήρως και αρνούμαι την
ποινική κατηγορία και αιτιολογώ την
πολιτική μου δράση στα γεγονότα αυτά προβάλλοντας λόγους νομιμοφροσύνης στο
σύνταγμα , στη δημοκρατία , στο λαό
και την ευθύνη που έχω ως δημόσιος υπάλληλος και
ειδικός πολίτης βάσει του όρκου μου και
του Υ.Κ. , αλλά και ως εργαζόμενος και ως άνθρωπος για
νόμιμη αντίσταση όταν οι αξίες αυτές βάλλονται και καταλύονται.. ( Άρθρα Υ.Κ. 24 νομιμοφροσύνη , 27 συμπεριφορά , 45 ελευθερία έκφρασης ,συμμετοχή
στη πολιτική ζωή ,46 συνδικαλιστική ελευθερία , 19 ορκωμοσία- θεσπισμένος όρκος νομιμοφροσύνης , κ.τ.λ. Στο υπόμνημα αυτό καταγγέλλω και την
παράνομη εντολή της διοίκησης και την
διαφαινόμενη Πολιτική μου Δίωξη.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-Με το
46/18-7-011 έγγραφο ο πρ/νος της
Δ/νσης Δασών Λασιθίου διαβιβάζει το φάκελο στον Γ.Γ.Α.Δ. Κρήτης για τα
περεταίρω:
Σχόλιο. Ο Πρ/νος της Δ/νσης Δασών Λασιθίου, (και ως
πρώτος πειθαρχικός πρ/νος), επέστρεψε στη διοίκηση με το έγγραφο αυτό το φάκελο της υπόθεσης , εμπλουτισμένο
μόνο με την ως άνω απολογία μου και τα επισυναπτόμενα σε αυτήν στοιχεία, τα
οποία πάντως προδήλως ανέτρεπαν τις
κατηγορίες . Συγκεκριμένα : α) παρέλειψε
να ολοκληρώσει την προκαταρκτική εξέταση του άρθρου 125 με την συγκέντρωση περισσοτέρων στοιχείων για την διαμόρφωση ιδίας γνώμης και αν
συντρέχει περίπτωση να διατάξει ΕΔΕ
σύμφωνα και με το άρθρο 126
κ.τ.λ. , β) παρέλειψε τη κλήση μαρτύρων σύμφωνα με το άρθρο 130 οι οποίοι είναι : ο πρόεδρος του εργατικού κέντρου Λασιθίου, πρόεδροι εργατικών - επαγγελματικών
σωματείων και αγροτικών συλλόγων ,
συνδικαλιστές , δημοσιογράφοι και πλήθος
απλών πολιτών μεταξύ δε αυτών και
δεκάδων δημοσίων υπαλλήλων καθώς και την
κατάθεση του ιατρικού φακέλου της νοσηλείας μου από τον ξηλοδαρμό μου, που θα αποκάλυπταν τα ψεύδη της αστυνομίας , γ)
παρέλειψε την περεταίρω εξέτασης
διωκομένου από τυχόν νέα στοιχεία που θα
προέκυπταν ενδεχομένως και με παρουσία
δικηγόρου σύμφωνα με το άρθρο 132κ.τ.λ. Αντί αυτών υιοθέτησε ακρίτως την διατασσόμενη από τη διοίκηση κατηγορία περί
απρεπούς και ανάρμοστης συμπεριφοράς παραβιάζοντας ,κατ΄ ακολουθία της ως άνω
εντολής του της Διοικήσεως , το τεκμήριο της αθωότητας κατηγορουμένου και αποφεύγοντας να διατυπώσει ιδία γνώμη περί
των πραγματικών γεγονότων , παρέπεμψε
επικαλούμενος αναρμοδιότητα (αρθρ.118
παρ.6 και κατά διακριτική ευχέρεια ΣΕ 3758/1972) την υπόθεση στον Γ.Γ.Α.Δ. Κρήτης ως ανώτερο
πειθαρχικό πρ/νο για τα περεταίρω… δ) Παρέλειψε
ούτως να υπηρετήσει την αλήθεια και αν αυτή ήταν υπέρ μου παρέλειψε να ασκήσει τις αρμοδιότητές
του για την προστασία υφισταμένου από άδικες κατηγορίες. Η ακουσίως υπεκφεύγουσα στάση αυτή φανερώνει τις πιέσεις που ασκούσε ο
τέως Γ.Γ. Α.Δ. Κρήτης για την πολιτική –υπηρεσιακή μου δίωξη δεδομένου
ότι και ο ίδιος αυτός πρ/νος της Δ/σης Δασών Λασιθίου και ως πρώτος πειθαρχικός
πρ/νός μου , καθομολογούσε δημοσίως ότι δεν υφίσταται αδίκημα.
-Με το 46/18-7-011 έγγραφο
αυτό «ολοκληρώθηκε» η ατελής ,( ως προς την αναγκαία κατ΄ ελάχιστον
επιτασσόμενη έρευνα), προκαταρκτική διαδικασία του άρθρου 125 με χρονική υπέρβαση 3 μηνών
κ΄9 ημερών ενώ ο νόμος ορίζει 1 μήνα.
Από εκδόσεως του εγγράφου
αυτού και για τους παραπάνω λόγους
επίσης η
διαδικασία της «πειθαρχικής» (και
κατa πρόθεση Πολιτικής) Δίωξης αυτής
καθίσταται μη σύννομη και άκυρη.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Εν τω μεταξύ αποχωρεί ο τέως Γ.Γ. Α.Δ. Κρήτης και αναλαμβάνει ο νυν.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Με το 9087/6-9-012
ο νυν Γ.Γ.Α.Δ. παραπέμπει την υπόθεση για τα περεταίρω στο
πειθαρχικό συμβούλιο .
Σχόλιο: Στην παραπομπή
αυτή απηχούνται ακρίτως οι ίδιες απόψεις
με βάσει το κατηγορητήριο της αστυνομίας
και ήδη ανερεύνητες και ανεπιβεβαίωτες από πλευράς της Διοίκησης στα πλαίσια της πρώτης φάσης της πειθαρχικής διαδικασίας .
Εκτός του ότι τούτο παραλήφθηκε σε επίπεδο του πρ/νου της Δ/νσης Δασών Λασιθίου
, ως πρώτου πειθαρχικού πρ/νου , παραλήφθηκε και στο επίπεδο του δεύτερου
πειθαρχικού πρ/μου του νυν Γ.Γ.Α.Δ. Κρήτης ο οποίος όφειλε: α) να λάβει γνώση του όλου
φακέλου , να με καλέσει σε ακρόαση και να σχηματίσει πρωτογενώς άποψη για τα πραγματική συμβάντα του ειδικού αυτού ζητήματος που
κατατάσσεται : ευθέως και προδήλως
στην κατηγορία της Πολιτικής Διώξεως υπαλλήλου, λόγω ενεργού αντιθέσεως στην πολιτική της
αποπεμφθείσης ήδη προηγουμένης κυβερνήσεως και του πρωθυπουργού αυτής. β) να ελέγξει την παραπάνω διαδικασία την οποία καταγγέλλω τύποις και ουσία μη σύννομη δηλαδή άκυρη
, γ) να διατάξει ο ίδιος την
ολοκλήρωση της προκαταρκτικής εξέτασης
του άρθρου 125 , 126 κ.τ.λ. για
την πλήρωση των στοιχείων του φακέλου
όσον αφορά την εξέταση των πραγματικών περιστατικών κ.τ.λ. την τελική διαμόρφωση
ιδίας γνώμης κ.τ.λ. Και ναι μεν τούτο δεν αποκλείεται να γίνει τελικώς σε
επίπεδο πειθαρχικού συμβουλίου , πλην
όμως η πρόθεση του νομοθέτη που θέσπισε
την πειθαρχική διαδικασία και οι αρχές της χρηστής διοικήσεως επιτάσσουν την
όσο το δυνατόν ολοκλήρωση των υποθέσεων
σε πρώτο επίπεδο , την συντόμευση των διαδικασιών για την απόδοση
δικαιοσύνης, τόσο για την προστασία του δημόσιου συμφέροντος (οικονομικού , λειτουργικού , ηθικού) όσο και
στη προστασία του κατηγορουμένου υπαλλήλου από τυχόν προσωπική ηθική βλάβη
σε περίπτωση αθωότητας , που κατ΄
ουσίαν αποτελεί και προσβολή του κύρους
της ίδιας της υπηρεσίας.
δ) Εν τέλει να μην υπογράψει αβλεπί
την εις βάρος μου αυτή την απόφαση .
-----------------
Ειρήσθω εν παρόδω: δεν
ήμουν άγνωστος στο νυν Γ.Γ. Α.Δ. Κρήτης , ο οποίος ως τέως βουλευτής Ηρακλείου
γνωρίζει εξ΄ ιδίων την έντονη και μακρά επί 30 ετία δημοσιοϋπαλληλική
και πολιτική μου δραστηριότητα. Γνωρίζει ότι τη δράση μου αυτή την αναπτύσσω πάντα από τη θέση του απλού
αγωνιζόμενου ανιδιοτελώς πολίτη χωρίς να
αναμένω καμία επιβράβευση , γνωρίζει τις διώξεις που έχω υποστεί από το
προηγούμενο καθεστώς , δεν είμαι
άγνωστος στη Διοίκηση και στους Πολιτικούς , αντιθέτως είμαι δυστυχώς και ακουσίως ο
πλέον στοχοποιημένος - πολιτικοποιημένος δημόσιος υπάλληλος της Α.Δ. Κρήτης. Είναι δε άκρως συμβολικό το γεγονός ότι συγκυριακώς
και ακούσια υπήρξα , κατά τα επεισόδια τη
νύχτα της 28ης Οκτωβρίου 2011
,ο τελευταίος ξυλοδαρθείς και
συλληφθείς διαδηλωτής , όπου τις επόμενες ημέρες ακολούθησε η
πτώση της κυβερνήσεως και του πρωθυπουργού και προέδρου της Σοσιαλιστικής
Δ/θνούς , που προκάλεσε τα έκτροπα
όπου μας έλεγαν αλήτες. Είναι δε επίσης άκρως συμβολικό το γεγονός ότι
συγκυριακώς αλλά εκούσια και ο
νυν Γ.Γ. Α.Δ. Κρήτης ευρίσκεται στη θέση
αυτή λόγω της πτώσεως της προηγούμενης αυτής κυβερνήσεως
, πτώση που επήλθε από τους αγώνες
απλών πολιτών που τους έλεγαν αλήτες. Για να θυμηθούμε και τα λόγια του
Ματρόζου.
-----------------------------
Η παραπομπή εκδόθηκε εκπρόθεσμα μετά 3 μήνες και 27 ημέρες από την κλήση σε
απολογία ,ενώ ο
παλαιός νόμος Υ.Κ. 3528/07 άρθρο 122 ορίζει 3 μήνες
, ο νέος νόμος Υ.Κ. 4057/012-
τροποποίηση άρθρου 122 , 2 μόνο
μήνες επιβεβαιώνοντας την πρόθεση
του νομοθέτη για την επίσπευση των διαδικασιών
και την απάλειψη φαινομένων αρνησιδικίας , όπως προαναφέραμε.
Η παραπομπή στερείται αιτιολογημένης πρότασης αφού η
διοίκηση παρέλειψε να ολοκληρώσει την προανακριτική διαδικασία , να ερευνήσει την αλήθεια , να διαμορφώσει
ιδία άποψη (άρθρο 123) η δε άκριτη
αποδοχή του κατηγορητηρίου της αστυνομίας παραβιάζει τις δ/ξεις του άρθρου 114 περί αυτοτέλειας και ανεξαρτησίας της πειθαρχικής από την ποινική δίκη.
Από εκδόσεως του εγγράφου
αυτού και για τους παραπάνω λόγους επίσης η κινηθείσα διαδικασία της «πειθαρχικής» και κατά πρόθεση Πολιτικής Δίωξης αυτής
καθίσταται μη σύννομη και άκυρη.
Ανακλητικότητα
Παραπομπής: σύμφωνα με το άρθρο 124
παρ.4 η παραπομπή δεν ανακαλείται. Κατά την κοινή όμως λογική η παραπομπή , ως υπέχουσα
θέση εγγράφου της διοίκησης ουσιώδους τύπου στα πλαίσια της πειθαρχικής διαδικασίας , δύναται
κατά διακριτική ευχέρεια να ανακαλείται
υπό εξαιρετικούς όρους , όπως ακριβώς προβλέπει το άρθρο 140
παρ. 5 περί ανακλητικότητας πειθαρχικής απόφασης σε περίπτωση έκδηλης παρανομίας ως εν προκειμένω.
Τούτο ενισχύει και το γεγονός ότι δεν υπέχει θέση πειθαρχικής απόφασης , δεν υπόκειται σε ένσταση και επιβάλλεται σύμφωνα με την γενική αρχή της ανακλητικότητας η δυνατότητα αυτή από το ίδιο το όργανο που την εξέδωσε για
εξαιρετικούς λόγους κατ΄αίτηση ή αυτεπαγγέλτως. Στην εν λόγω περίπτωση τούτο
δύναται να γίνει απ΄ ευθείας από τον Γ.Γ.Α.Δ. αυτεπαγγέλτως μετά
από αιτιολογημένη εισήγηση και κατά
διακριτική ευχέρεια δύναται η ανακλητική
αυτή απόφαση να εισαχθεί στο πειθαρχικό συμβούλιο στο οποίο στάλθηκε και η ανακαλούμενη παραπομπή για την έκφραση γνώμης κατ΄αίτηση του Γ.Γ.Α.Δ. Κρήτης . Και τούτο
διότι εφόσον επιτρέπεται η ανάκληση πειθαρχικής απόφασης (το
μείζον) μονομελούς πειθαρχικού
οργάνου εν προκειμένω του Γ.Γ.Α.Δ.
Κρήτης μετά και από την σύμφωνη γνώμη του Πειθαρχικού Συμβουλίου ασφαλώς επιτρέπεται και η ανάκληση του παραπεμπτηρίου (το έλασσον) , με την ίδια διαδικασία.
Τούτο ενισχύει και το γεγονός ότι αναφερόμαστε σε έκδηλη .παρανομία της
παραπομπής και σε έκτακτους λόγους όπου
η ανάκληση επιβάλλεται. Στη συγκεκριμένη
περίπτωση η ανάκληση της παραπομπής
διακόπτει (για έκτακτους λόγους που αφορούν
την ευταξία και το κύρος της Υπηρεσίας και την προστασία της
προσωπικότητας του διωκόμενου ως ανθρώπου και ως υπαλλήλου) , αλλά δεν καταργεί την πειθαρχική δίωξη , η
διαδικασία της οποίας δύναται να επαναχωρήσει
οποτεδήποτε εφόσον ευρίσκεται σε
εκκρεμότητα η ποινική δίκη προ ή και
μετά από αυτήν αναλόγως του
αποτελέσματος. κ.τ.λ. άρθρο 112, 113 ,
114 .
Κατ΄ αυτόν τον τρόπο δεν
καταργείται ο νόμος και δεν θίγεται
το δημόσιο συμφέρον που άλλωστε
δεν αφορά κατάχρηση δημόσιου χρήματος , απιστία περί την υπηρεσία , έγκλημα ήθους κ.τ.λ. Άλλωστε το πειθαρχικό συμβούλιο στο οποίο έχει σταλεί
η παραπομπή μπορεί εκ παραλλήλου με απόφασή του η οποία είναι
ελευθέρως ανακλητή να διατάξει για
εξαιρετικούς λόγους και την αναστολή της
πειθαρχικής διαδικασίας για 1 έτος υπό όρους
σύμφωνα με το άρθρο 114 .
Λόγοι ανάκλησης της
Παραπομπής:
1. Η συγκεκριμένη
διαδικασία πειθαρχικής δίωξης και κατά παρακολούθημα η συγκεκριμένη παραπομπή δεν είναι σύννομη άρα και άκυρος όπως
έχουμε ήδη αποδείξει και κατά γενικό κανόνα θα έπρεπε η πορεία
της να διακόπτεται (εφόσον δεν καταργείται η δυνατότητα επαναφοράς ) προκειμένου να επανέλθει η νομιμότητα και η απροσβλησιμότητα των αποφάσεων
στην ακυρωτική διαδικασία και για λόγους δημοσίου συμφέροντος .
2. Εξαιρετικοί
λόγοι:
-Την ανάγκη
ενδελεχούς εξέτασης των πραγματικών περιστατικών συσχετισμένων χρονικά και με
το αποτέλεσμα της ποινικής δίκης που έχει προσδιοριστεί για τις 6-6-013 ώστε να
μην δημιουργούνται συνειρμοί κατά της διοίκησης για πολιτική δίωξη με βάσει και
τις καταγγελίες των συνδικαλιστικών οργάνων και τους ισχυρισμούς του
κατηγορουμένου.
-Την ανάγκη αποφυγής
δημόσιου σκανδάλου πολιτικής φύσεως με
το ως άνω σκεπτικό.
-Την ανάγκη
προστασίας της διοίκησης και του κατηγορουμένου και κατά τεκμήριο αθώου από
περιττή και άσκοπη ταλαιπωρία και διαδικασία που προδήλως βάλλεται στο
ακυρωτικό δικαστήριο για το τυπικόν και ουσιαστικό μέρος.
-Το γεγονός ότι δεν πρέπει να γίνεται αβασάνιστα η υπαγωγή
της πολιτικής συμπεριφοράς του υπαλλήλου
,(κατά την συμμετοχή του σε διαδραματισθέντα γεγονότα πολιτικής δράσεως κοινών και συνήθων εκδηλώσεων διαμαρτυρίας
των πολιτών επί δικαιολογημένων
εργασιακών συμφερόντων των πολιτών και του
ιδίου , των οποίων την προστασία θεσπίζει το άρθρο 108 παρ. η ) ,
στην κατηγορία της απρεπούς και ανάρμοστης συμπεριφοράς εκτός υπηρεσίας της περίπτωσης ε΄ του άρθρου 107 του ν.
3528/07 όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο δεύτερο του ν. 4057/012 που επισύρει τη βαρύτατη ποινή της οριστικής παύσεως .
-Την υποχρέωση σεβασμού της αρχής της
επιείκειας υπέρ του διωκόμενου
–κατηγορουμένου σε περίπτωση βάσιμης αμφιβολίας άρθρο 108 παρ. ζ.
-Την υποχρέωση
σεβασμού της αρχής της κατά τεκμήριο αθωότητας του κατηγορουμένου άρθρο 108 παρ. στ.
- Το γεγονός ότι
δεν δύναται στην περίπτωση αυτή να καταλογιστεί δόλος -υπαιτιότητα
άρθρο 108 παρ. α.
-Το γεγονός ότι ακόμη και οι πλέον
έντονες δημόσιες πολιτικές διαμαρτυρίας των υπαλλήλων
και περισσότερο οι συλλογικές ως εν προκειμένω δεν δύνανται να
εξομοιώνονται με χαρακτηρισμούς περί «αναξιοπρεπούς ή ανάρμοστης
ή ανάξιας για υπάλληλο συμπεριφορά εντός ή εκτός υπηρεσίας» όπως
προβλέπει η παρ. ε του άρθρου 107.
Τέτοιο προηγούμενο δεν υπάρχει από της πτώσεως της δικτατορίας .
-Το γεγονός ότι η τυχόν αβασάνιστος
πάταξις υπαλλήλων που συμμετέχουν σε
πολιτικές εκδηλώσεις ακόμη και αν αυτές καταλήγουν να λαμβάνουν χώρα εν μέσω όξυνσης και
αντιπαράθεσης με αστυνομικές δυνάμεις
(άλλωστε και αστυνομικοί διαδηλωτές
αντιπαρατίθενται ενίοτε σε άλλους ένστολους διατεταγμένους
συναδέλφους τους) θα οδηγήσει στην κατάργηση των κορυφαίων πολιτικών και εν γένει δημοκρατικών δικαιωμάτων που ορίζονται
από το σύνταγμα και τους νόμους
στο δικαίωμα της διαμαρτυρίας κ.τ.λ. , εισάγοντας τον διοικητικό και
αστυνομικό απολυταρχισμό στην διαχείριση
της κοινωνίας και εν τέλει την υποκατάσταση και κατάργηση της δημοκρατίας. Η
χρηστή Δημοκρατική Διοίκηση ως θεματοφύλακας και εγγυητής των αξιών αυτών
οφείλει να επιφυλάσσεται έναντι των
δυνάμεων καταστολής των οποίων οι σκοπιμότητες εκ φύσεως
διαφέρουν.
- Το γεγονός ότι
ο κατηγορούμενος υπάλληλος έχει ήδη
υποβάλει από 16-11-012 την δεύτερη αίτηση παραίτησής του για συνταξιοδότηση ( κατ΄ εξαίρεση με 30 ετή υπηρεσία και ως
τρίτεκνος και με ανήλικο) υφίσταται δε κίνδυνος
απώλειας της ρύθμισης αυτής με τη λήξη του έτους 2 012 εάν
εγκαίρως δεν γίνει αποδεκτή από
την υπηρεσία . Το ενδεχόμενο της απώλειας
του σημαντικότερου αυτού ευεργετήματος
που ευελπιστεί ο κάθε εργαζόμενος θα
αποβεί εγκληματικό εις βάρος
του και
εντελώς άδικο σε περίπτωση τελικής αθώωσής του.
-Το γεγονός ότι
μία τέτοια οικονομική , προσωπική και ηθική βλάβη θα επισύρει ευθύνες της
Υπηρεσίας τόσο με την καταρράκωση του
κύρους της όσο και με την άσκηση αγωγής
θεραπείας και αποζημίωσης εναντίο της από τον θιγόμενο.
-Το γεγονός ότι η πειθαρχική παραπομπή συμπαρασύρει εκ του νόμου την Υπηρεσία α) στην μη αποδοχή της δευτέρας αιτήσεως παραίτησης για
συνταξιοδότηση του υπαλλήλου άρθρο 148 παρ. 2 και β) στην θέση σε αυτοδίκαιη αργία
σύμφωνα με το άρθρο 103 παρ. ε
όπως αντικαταστάθηκε με την περ. 1 της υποπαραγράφου Ζ3 του πρώτου
άρθρου του ν. 4093/2012 φεκ α΄222 για
την παράβαση της παρ. ε΄του άρθρου 1 07 όπως αντικαταστάθηκε από το
άρθρο δεύτερο του ν, 4057/2012.
-Το γεγονός ότι η προβλεπόμενη αυτοδίκαιη θέση σε αργία του υπαλλήλου της περίπτωσης 1η του άρθρου 109
του 3528/07 όπως τροποποιήθηκε και με
τον 4057/012 (
οριστική παύση) τελεί υπό την αίρεση της παρ. 2 του ίδιου
άρθρου όπου αναφέρεται « Για την επιβολή οποιασδήποτε
πειθαρχικής ποινής σε υπάλληλο συνεκτιμώνται οι ιδιαιτέρες συνθήκες τέλεσης
του παραπτώματος, η εν γένει προσωπικότητα του υπαλλήλου, καθώς και η
υπηρεσιακή του εικόνα όπως προκύπτει από το προσωπικό του μητρώο και τηρείται η
αρχή της αναλογικότητας». (λευκό ποινικό και πειθαρχικό μητρώο , υπηρεσιακό ήθος , εργατικότητα , γνώσεις
κ.τ.λ. ).
- Το γεγονός ότι η προβλεπόμενη διάταξη
για την αυτοδίκαιη θέση σε αργία της
υποπαραγράφου Ζ3/1/2γ , 1/3 του
νόμου 4093/12-11-012 προβλέπει ότι
ο υπάλληλος τίθεται αμελλητί σε
αυτοδίκαιη αργία από της κοινοποιήσεως του παραπεμπτηρίου εγγράφου – έναρξης
πειθαρχικής δίωξης. Στη συγκεκριμένη
περίπτωση η ημερομηνία άρχεται από το πρώτο παραπεμπτήριο πειθαρχικό έγγραφο
της Διοίκησης δηλαδή το
3462/9-4-012 που διατάσσει το
πρωτοβάθμιο πειθαρχικό όργανο ,ήτοι τον
Δ/ντή Δασών Λασιθίου ως πρώτο πειθαρχικό προϊ/νο , για την
ανακριτική διαδικασία , βάσει του οποίου
εκδόθηκε η κλήση σε απολογία
κ.τ.λ. και όχι η 9087/6-9-012
δευτέρα παραπομπή του νυν Γ.Γ.Α.Δ.Κρήτης που έρχεται ως δεύτερος ανώτερος πειθαρχικός πρ/νος . Όμως
από την 9η-4-012 που εκδόθηκε το
3462/9-4-012 πειθαρχικό παραπεμπτικό
έγγραφο έως 16-11-012 που υποβλήθηκε η δεύτερη αίτηση παραίτησης
του υπαλλήλου για συνταξιοδότηση η
Υπηρεσία αδράνησε και στο διάστημα αυτό
διεκπεραιώθηκαν πλήθος υποθέσεων από τον υπάλληλο χωρίς η Υπηρεσία του να τον αμφισβητεί εν τοις πράγμασι , οι δε μισθοί
καταβλήθησαν κανονικά και κατά συνέπεια :
η όλη πειθαρχική δίωξη απέκτησε προσχηματικό χαρακτήρα που εκτός των άλλων (εκδικητική πολιτική δίωξη ) σκοπούσε και
στην θέση επί τω αριστερό του υπαλλήλου και στην εξαίρεσή του από ενδεχόμενες
κρίσεις πρ/νων κ.τ.λ. όπου εκδηλώνεται και η μικροψυχία της
κατωτέρας κομματικής υπαλληλίας.
-Το
γεγονός ότι η πρόβλεψη του νόμου περί αυτοδίκαιης αργίας (ως επιβαλλόμενης και όχι κατά διακριτική
ευχέρεια της Διοίκησης) θεσπίστηκε κατά τρόπο
ώστε αμέσως μετά την διαπίστωση
των περιοριστικώς
αριθμημένων παραπτωμάτων του άρθρου 107 , ο υπάλληλος να τίθεται σε αργία κ.τ.λ. ώστε
να προστατεύεται άμεσα το Δημόσιο συμφέρον , να αποφεύγεται το δημόσιο σκάνδαλο
, να διευκολύνεται η δίκη και να
επιταχύνεται η απόδοση δικαιοσύνης. Πλην
όμως ήδη από 9-4-012 έως 16-11-012 ο υπάλληλος υπηρετούσε κανονικά όπως προαναφέραμε ενώ από 16-11-012 είναι σε οριστική παραίτηση για συνταξιοδότηση ήτοι εκτός Υπηρεσίας και η πρόβλεψη αυτή του νόμου καθίσταται
πλέον άνευ αντικειμένου , διότι κατά
συγκυρία και εξ΄ άλλου λόγου ο υπάλληλος
απεμακρύνθει της Υπηρεσίας ως ευδοκίμως τελευτήσας…
-Το γεγονός ότι ευρίσκεται σε εξέλιξη η
ποινική διαδικασία με τις αυτές
κατηγορίες , ο δε τέως αυτός υπάλληλος ούτως ή άλλως θα κριθεί κατά την
προσδιορισθείσα τακτική δίκη της 6-6-013
ως πολίτης , όπου ως είναι φυσικόν τα πολιτικά δρώμενα δεν κολάζονται ,
η δε πειθαρχική δίωξη καθίσταται και ανίσχυρος έναντι της ποινικής που
κατισχύει και άνευ αντικειμένου στη κρίση και άνευ εφαρμογής στην απόφαση , λόγω
συνταξιοδότησης (Άρθρο 113).
-Το γεγονός ότι οι πράξεις αυτές της διοίκησης (η πειθαρχική δίωξη , η μη
συνταξιοδότηση και η παύση του υπαλλήλου ) για συμμετοχή σε πολιτικά γεγονότα και όχι σε κακουργηματικές παραβάσεις ήθους , πίστης
κ.τ.λ. ,συνδέονται ευθέως και συνταυτίζονται κατά πράξη
και κατά συνειρμό στο κοινωνικό σύνολο όπου ανακοινώνονται ευρέως , με την ηθικής
υπόσκαψης κατηγορία του επίορκου . Χαρακτηρισμός που επίσης στην περίπτωση αθώωσης θα έχει ήδη επιφέρει αδικαιολόγητη ,
ασύμμετρη , κορυφαία ηθική βλάβη ανεπανόρθωτη και μη θεραπεύσιμη στο
διηνεκές για τον υπάλληλο , καθιστώντας
τις ενέργειες αυτές της διοίκησης άκρως επαχθείς και μάλιστα κατά πολιτικώς
ενεργών υπαλλήλου ενδεχομένως «δια
ασήμαντον αφορμήν …..»
-Το γεγονός ότι μια
τέτοια εξέλιξη θα προκαλέσει τεράστια ζημία στην υπηρεσία από
αγωγή για ηθική βλάβη του θιγομένου.
- Το γεγονός ότι η μη αποτροπή και αποδοχή
τέτοιων γεγονότων γενικεύουν φαινόμενα που θα προκαλέσουν εργασιακή και κοινωνική αναστάτωση .
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Μετά τα παραπάνω
υποβάλλω ενώπιον του Γ.Γ. Α.Δ. Κρήτης
αίτημα θεραπείας .
ΙΙ. Αίτημα Θεραπείας:
- αιτούμαι την αυτεπάγγελτη ακύρωση της όλης
διαδικασίας από την Διοίκηση.
- αιτούμαι την άμεση παρέμβαση του νυν Γ.Γ.Α.Δ.
Κρήτης ως πολιτικού πρ/νου δεδομένου και του πολιτικού χαρακτήρα της διώξεώς μου για την ανάληψη της όλης
υπηρεσιακής και πολιτικής ευθύνης .
ΙΙΙ. Πρόταση .
Για την επίλυση του ζητήματος αυτού προτείνω:
Την άμεση ακύρωση της
απόφασης παραπομπής με την έκδοση νέας σχετικής διαπιστωτικής των πραγμάτων απόφασης
,σύμφωνα με την παρούσα νομίμως αιτιολογημένη έκθεση , η οποία θα
αποσταλεί στο Πειθαρχικό Συμβούλιο ως ανακλητική της παραπομπής . Την απόφαση αυτή δύναται να εκδώσει το
αρμόδιο όργανο οποτεδήποτε ακόμη και χωρίς την προηγούμενη γνώμη του Π.Σ. ,
είτε ως απόφαση αναστολής της
διαδικασίας (άρθρο 114 παρ. 2) είτε και ως απόφαση για την διακοπή
της πειθαρχικής διαδικασίας (άρθρο 110 παρ.2 ) . Μετά την αποστολή της
νέας αυτής απόφασης το Π.Σ. δύναται κατά διακριτική ευχέρεια να φέρει
σε έκτακτη συνεδρίασή του την υπόθεση και να
εκφέρει την άποψή του στα προεκτεθέντα
εξετάζοντας τα παρακάτω: α) έκδοση βεβαιωτικής των πραγμάτων
γνωμοδότησης βάσει της οποίας η αρχική παραπομπή καθίσταται ανενεργός- ανακλητή ως μη σύννομη και άκυρος σύμφωνα με το άρθρο 140 παρ. 5 που προβλέπει : την
σύμφωνη γνώμη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου για την ανάκληση πειθαρχικής
απόφασης μονομελούς οργάνου (το
μείζον) , άρα δύναται να εφαρμόσει τις
δ/ξεις αυτές για την ανάκληση και της παραπομπής ως
συστατικό έγγραφο ουσιώδους τύπου (το έλασσον) της διαδικασίας λήψεως
πειθαρχικής απόφασης που
κρίνεται εκδήλως παράνομη και άκυρος και για λόγους τήρησης της νομιμότητας
εν τη γενέσει του θέματος
και το οποίο και θα κλείσει την
υπόθεση αυτή με παύση στο στάδιο αυτό της πειθαρχικής δίωξης
κ.τ.λ. ή β) σε περίπτωση που διαπιστώσει από τα έως τώρα στοιχεία του φακέλου και τα
προεκτεθέντα ότι δεν υφίσταται πειθαρχικό αδίκημα , δύναται να εκδώσει αθωωτική
απόφαση άνευ άλλης διαδικασίας σύμφωνα
με το άρθρο 125 παρ. 3 πρώτη περίπτωση, άρθρο 133 παρ. 2. , ή και γ) αν αμφιβάλει δύναται να αποφασίσει την αναστολή της πειθαρχικής δίωξης για 1 έτος όπως το άρθρο 114 παρ. 2 προβλέπει
βασιζόμενο σε εξαιρετικούς λόγους
δημοσίου συμφέροντος όπως αναλύονται παραπάνω . (νομολογία : « ο πειθαρχικός δικαστής με
απόφασή του που μπορεί να ανακληθεί
ελεύθερα μπορεί για εξαιρετικούς λόγους να διατάξει την αναστολή». ΣΕ 1597/1996
, 1807/1986 , 2719,2997/1985 , 2060,2143/1984, 2047/1974. Η απόφαση αυτή λαμβάνεται κατ΄ αίτηση ή και
αυτεπαγγέλτως. Από εκδόσεως της
νέας διαπιστωτικής απόφασης
περί της έκδηλης παρανομίας της
πειθαρχικής διαδικασίας και αυτής
ταύτης της ουσίας της πειθαρχικής δίωξης , η βαλλόμενη παραπομπή καθίσταται ανενεργός , έως τη λήψη απόφασης (των περιπτώσεων α,β,γ ) από το Πειθαρχικό
Συμβούλιο και η Διοίκηση διακόπτει τις συνακόλουθες ενέργειες που
προβλέπονται για την θέση σε αυτοδίκαιη
αργία , την μη έκδοση αρνητικού εγγράφου σχετικού με την αποδοχή
της δεύτερης αίτησης συνταξιοδότησης
κ.τ.λ.
Πηγή: Σύνταγμα
, Υ.Κ. 3528/07 κ΄
τροποποιητικοί 4057/012 – 4093/012 ,
αποφάσεις Σ.Ε. , και λοιπή νομολογία ,
ερμηνεία Υ.Κ. Α.Ι.Τάχου - Ι.Λ.Συμεωνίδη
1999 εκδόσεις Σάκκουλα.
Ηράκλειο 7- 01-013
Ο ΑΙΤΩΝ