Η πιο όμορφη θάλασσα είναι αυτή που δεν την αρμενίσαμε ακόμα.

Το πιο όμορφο παιδί δε μεγάλωσε ακόμα.

Τις πιο όμορφες μέρες, τις πιο όμορφες μέρες μας, δεν τις ζήσαμε ακόμα.
Δεν τις ζήσαμε ακόμα.

Σάββατο, 31 Δεκεμβρίου 2011

Ποιά θα είναι η έκπληξη αυτής της πρωτοχρονιάς;


Που κρύβονται όλοι αυτοί που έλεγαν πως με τη μετοχοποίηση και ιδιωτικοποίηση της Δ.Ε.Η. θα είχαμε φτηνότερες και ποιοτικότερες υπηρεσίες για το λαό;;;

Που κρύβεστε ρεεεεεεεεεεεεεεεε

.

Το πρωτοχρονιάτικο διήγημα του Ρωμύλου


Η μεγαλύτερη πολιτική συμμορία όλων των εποχών.

Ωραία εφεύρεση ο ύπνος-λες τώρα, κύριε Ξερόλα, να μην γνωρίζω, ότι πρόκειται για μια φυσική κατάσταση;-μόνο που τις περισσότερες φορές συνοδεύεται από όνειρα, ενίοτε δε από εφιάλτες. Λένε τώρα οι ειδικοί, ότι τα όνειρα διαρκούν λίγα μόνο δευτερόλεπτα πριν την αφύπνιση. Γι αυτό άλλωστε και οι περισσότεροι τα θυμούνται και μετά ανατρέχουν στους διάφορους ‘ονειροκρίτες’-άλλη πατέντα και τούτη για να τα οικονομάνε οι ‘ξύπνιοι’ απ’ αυτούς που ‘κοιμούνται’.

Να σας δώκω ένα παράδειγμα προκειμένου να τεκμηριώσω την άποψή μου. Είναι γνωστό ότι παλιότερα εκτός από το ‘υγρό πυρ’, συνέδεσα τη ζωή μου και με αρκετές υπάρξεις από το λεγόμενο ‘ασθενές’ φύλο. Τώρα θα μου πεις.’ Τότε, ρε άνθρωπε, είχες όλα τα δόντια στη θέση τους’. Για τότε μιλάω και μη με αποπροσανατολίζεις. Ποτέ πάντως δεν είδα όνειρο σχετικό με θηλυκές υπάρξεις, μόνο κάτι αηδίες μ’ απασχολούν, όπως η χθεσινοβραδινή.

Είχα φάει που λέτε τα κιοφτεδάκια μου, το τζατζικάκι μου. τη σαλάτα μου, έκαψα κι ένα τσιγάρο όσο η απόσταση Μελβούρνη- Γιοχάνεσμπουργκ και μετά τόκοψα για ύπνο, μιας κι έπρεπε να σηκωθώ πρωί ένεκα που ευρισκόμεθα εν τω μέσω της ελαιοσυλλεκτικής περιόδου-κοπιαστική δουλειά να βαράς τα κλωνάρια της ελιάς.

Δεν μπορεί, τόσα χρόνια που πηγαίνατε στο σχολείο, όλο και θ’ ακούσατε να λένε: ‘ Άλλα μεν θνητοί βούλονται, αλλά οι θεοί κελεύουν’. Έτσι αντί να πάω για ελιές βρέθηκα ξαφνικά κάτοχος συντάξεως του Δημοσίου, και μάλιστα αναδρομικά. Πλήρωσα λοιπόν τους περιπτεράδες, τακτοποίησα κάτι ήσσονος ευρύτητας οικονομικές υποχρεώσεις σε μερικούς φίλους, πλήρωσα τις υποχρεώσεις μου στην ΑΝΑΤΟΛΗ, έβγαλα ένα εισιτήριο με την EGYPT-AIR και νάσου τον καλό σου στο Κάιρο. Γραμμή τράβηξα για το καφενείο του Σαλάχ, στη σέρα-οδό- Μπαγκντάτ.

‘Αλ Λαχ ου άκμπαρ’, ανέκραξε ο Σαλάχ με το που με είδε. Χάρηκε ο άνθρωπος, χάρηκα κι εγώ που ήταν καλά, όπως κι όλες σχεδόν οι μουσουλμανικές και κόπτικες φάτσες που ήταν στη γωνιά του ο καθένας με τον καφέ ή το τσάι τους και την σίσσα τους, όπως λέγεται στ’ αραβικά ο αργιλές.

‘ Άντι φλους;’, -έχεις λεφτά;-με ρώτησε ο Σαλάχ καθώς μου έφερνε τον καφέ και τη σίσσα και μούκλεισε το μάτι.

‘ Άντακ φλους κιτίρ, Σαλάχ-έχω φράγκα πολλά, να φάνε κι οι κότες.

‘Σε ρωτάω γιατί εδώ κάθε Παρασκευή μετά την προσευχή, ο ιμάμης έκανε έρανο και μάζευε ρούχα και τρόφιμα για τους Έλληνες που πεινάνε και λιγοθυμάν τα παιδιά τους στα σχολεία σας, ενώ χιλιάδες κοιμούνται στους δρόμους σαν εμάς εδώ πέρα. Μόνο που τώρα τελευταία σταμάτησαν την αγαθοεργία αυτή γιατί έχετε, όπως μας είπαν ανοίξει χοντρές παρτίδες με τους Εβραίους για πετρέλαια και φυσικό αέριο νότια από την Κρήτη.

‘ Άμα πες το έτσι, ρε Σαλάχ, και με τρόμαξες. Αυτοί που μου περιγράφεις πως κοιμούνται στους δρόμους και πεινάνε τα παιδιά τους είναι κάτι νεόπτωχοι τραπεζίτες, βιομήχανοι, εφοπλιστές και μεγαλοξενοδόχοι, οι οποίοι τώρα με την κρίση έχασαν και τ’ αυγά έχασαν και τα καλάθια. Μην φοβάσαι για τους εργαζόμενους, my Muslim Brother, ο Πρόεδρος της Βουλής ο κυρ-Φίλιππος ο Πετσάλνικος έχει ιδρύσει ένα Ταμείο Σωτηρίας της χώρας. Τα λεφτά από το ειδικό αυτό ταμείο, τώρα που γέμισε, δεν τα διαθέτει για την ολιγαρχία του τόπου, αλλά τα μοιράζει στους φτωχούς, τους άνεργους, τους χαμηλοσυνταξιούχους. Που νομίζεις ότι τα βρίσκουν οι άνεργοι τα λεφτά και πληρώνουν φόρο για το σπίτι, ασχέτως αν μένεις σε ενοίκιο, φόρο για κάθε παιδί, φόρο για το αυτοκίνητο, φόρο διαβίωσης-νέα πατέντα τούτη εδώ- φόρο για τα καναρίνια σου, φόρο για τη γυναίκα. Να μη σου πω και το άλλο. Εμείς, μπρε κουτεντέ Σαλάχ Μουσουλμάνε, έχουμε και την Παναγία και μας βοηθάει…

‘ Θα με τρελάνεις τελείως, δάσκαλε; Πως σας βοηθάει;’

‘ Να, βρε αγαθιάρη μούσλιμ, έκανε δώρο η Παναγία την Ζώνη της στον Εφραίμ κι αυτός έχει οργώσει τον κόσμο και την δείχνει δεξιά κι αριστερά. Να δεις κλάαααμα που ρίχνουν οι γριούλες με την Αγία Ζώνη της Παναγίας. Και μαζί με το κλάμα ρίχνουν και τα φράαααγκα τους στο κουτί. Χοντρή κονόμα το παπαδαριό. Πλούσιες οι εκκλησίες και τα μοναστήρια μας, με μάρμαρα που αστράφτουν, με πολυέλαιους τελευταία λέξη της τεχνολογίας, με μικροφωνικές εγκαταστάσεις για ν’ ακούνε κι οι κουφοί ξεκουφαίνοντας τους άλλους. Όχι σαν τα δικά σας τα τζαμιά, που δεν έχουν μια εικόνα, ένα μανουάλι ν’ ανάψεις ένα κερί. Και να δεις κι ένα άλλο θαύμα που έκανε τώρα τελευταία η Παναγία μας. Απαρνήθηκε ο Καρατζαφέρης τον Χίτλερ και τα ψέλνει στον Παπαδήμο, γιατί κλονίστηκαν οι σχέσεις μας με την ιμπεριαλιστική Ρωσία, που διαμαρτύρονται γιατί φυλάκισαν τον Εφραίμ που είχε πάει τη ζώνη στη Ρωσία κι έβγαλε 100 εκατομμυριάκια ευρώ…’

‘Πω, πω. Τι μου λες, ρε δάσκαλε. Άκου πράγματα………….’

…………………………………………………………………………………………………………….……………………..

‘Σκώσου, κακομοίρη άντρα και πήγε η ώρα οχτώ. Πότε θα φτάσουμε στο χωράφι, το μεσημέρι;’

‘Αμάν, ρε γυναίκα, τι σόι άνθρωπος είσαι εσύ, γαμώ την γκαντεμιά μου μέσα. Να μην πούμε κακό λόγο για το παπαδαριό σου, ούτε στον ύπνο μου δεν μ’ αφήνεις να τους τα ψάλω’.

Άντε Καλή Χρονιά, συντρόφια μου, γεμάτη με αγώνες ταξικούς. Τουλάχιστον εμείς το λέμε:

ΑΠΕΙΘΕΙΑ-ΑΝΥΠΑΚΟΗ-ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ, μέχρι το τέλος. Μέχρι τη ΛΑΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ.

Παρασκευή, 30 Δεκεμβρίου 2011

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΜΙΣΘΟΥΣ-ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ



1. Κατάργηση των αποζημιώσεων των αιρετών στους δήμους για τη συμμετοχή τους στα συμβούλια, τις επιτροπές και τα νομικά πρόσωπα.
2. Να υπάρξει ασυμβίβαστο στη μισθοδοσία αιρετών (αντιδημάρχων, Προέδρων συμβουλίων και νομικών προσώπων, κ.λ.π.) στην περίπτωση που μισθοδοτούνται ή δουλεύουν συγχρόνως και στον επαγγελματικό τους χώρο (δημόσιο, ιδιωτικό, ελεύθερο επάγγελμα). Δηλαδή όσοι θέλουν να μην αποκοπούν με τον επαγγελματικό τους χώρο κατά τη διάρκεια της θητείας τους, δεν θα πρέπει να μισθοδοτούνται κι από το Δήμο. Όσοι θέλουν να μισθοδοτούνται από το Δήμο, θα πρέπει να αποχωρήσουν από τις επαγγελματικές τους δραστηριότητες.
3. Να καταργηθεί με αναδρομική ισχύ η συνταξιοδότηση αιρετών (Δημάρχων, πρώην Νομαρχών) εφ’ όσον έχουν σύνταξη από άλλο ταμείο επαγγελματικού φορέα.

Τετάρτη, 28 Δεκεμβρίου 2011

Φόροι-σοκ για το 2012


Αφόρητη θα κάνουν τη ζωή 5,5 εκατ. συνταξιούχων, αυτοαπασχολούμενων και ιδιοκτητών ακινήτων οι έκτακτες εισφορές και οι φόροι που θα επιβληθούν το 2012.

Όπως προβλέπει ο προϋπολογισμός, τα έσοδα από τους φόρους στα εισοδήματα των φυσικών προσώπων, την περιουσία και την κατανάλωση πετρελαίου θα αυξηθούν το επόμενο έτος κατά ποσοστό 74,5% ή κατά 7,34 δισ. ευρώ!

Τα μέτρα που θα επιβληθούν στους φορολογούμενους είναι τα παρακάτω:

- Μείωση του βασικού αφορολογήτου ορίου εισοδήματος κατά 58,3% ή κατά 7.000 ευρώ. από τα 12.000 στα 5.000 ευρώ.

- Μείωση του αφορολογήτου για τους φορολογούμενους ηλικίας μέχρι 30 ετών, τους συνταξιούχους άνω των 65 ετών και τα άτομα με ειδικές ανάγκες που έχουν φέτος ετήσιο εισόδημα μέχρι 9.000 ευρώ, από τα 12.000 στα 9.000 ευρώ.

- Μείωση του αριθμού των φορολογικών κλιμακίων και αυξήσεις στους συντελεστές φόρου για χαμηλά και μεσαία εισοδήματα.

- Μείωση των πρόσθετων αφορολογήτων ορίων που ισχύουν για τους φορολογούμενους με 3 ή περισσότερα προστατευόμενα παιδιά. Τα όρια αυτά μειώνονται από τα 11.500 στα 7.000 ευρώ για τα 3 τέκνα και από τα 13.500 στα 10.000 ευρώ για τα 4 τέκνα.

- Αυξήσεις κατά 10% έως 71% στα τεκμήρια διαβίωσης για κατοικίες, Ι.Χ. αυτοκίνητα, σκάφη και πισίνες.

- Αύξηση της μηνιαίας παρακράτησης φόρου εισοδήματος από τους μισθούς και τις συντάξεις.

- Παρακράτηση της «ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης», που επιβάλλεται με συντελεστές 1%-4% σε ετήσια εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ, από τις αποδοχές των μισθωτών και των συνταξιούχων, μαζί με τον φόρο μισθωτών υπηρεσιών (ΦΜΥ).

- Αύξηση της προκαταβολής φόρου εισοδήματος των φυσικών προσώπων. Η προκαταβολή φόρου υπολογίζεται με συντελεστή 55% επί του κύριου φόρου εισοδήματος που προκύπτει με βάση τη φορολογική κλίμακα.

- Μείωση του ατομικού αφορολογήτου ορίου του Φόρου Ακίνητης Περιουσίας από τα 400.000 στα 200.000 ευρώ και επιβολή συντελεστή ΦΑΠ 0,2% στο τμήμα της αξίας της ακίνητης περιουσίας από τα 200.000 μέχρι τα 400.000 ευρώ. Οι μεταβολές αυτές θα ισχύσουν για τον ΦΑΠ του έτους 2011 που θα εισπραχθεί εντός του 2012.

- Αύξηση του Εκτάκτου Ειδικού Τέλους Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων Επιφανειών.

- Επιβολή 6 φόρων στην κατοχή της ακίνητης περιουσίας.

- Είσπραξη δόσεων από το άθροισμα τριών φόρων: α) της «ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης» 1%-4% για εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ του έτους 2010, β) του τέλους επιτηδεύματος για τη χρήση του έτους 2010 και γ) της έκτακτης εισφοράς επί των αντικειμενικών δαπανών διαβίωσης του έτους 2010 για μεγάλου κυβισμού Ι.Χ., μεγάλα σκάφη και πισίνες.

- Επιβολή «ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης» 1%-4% στα εισοδήματα του έτους 2011 που υπερέβησαν τα 12.000 ευρώ. Εντός του 2012, μαζί με τον φόρο για τα εισοδήματα του 2011 θα επιβληθεί και ειδική εισφορά σε όσα εισοδήματα ξεπέρασαν κατά τη διάρκεια του 2011 τα 12.000 ευρώ.

- Αύξηση του τέλους επιτηδεύματος που πρέπει να πληρώσουν για τη χρήση του 2011 οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες.

- Αύξηση της έκτακτης εισφοράς επί των αντικειμενικών δαπανών (τεκμηρίων) διαβίωσης για Ι.Χ. αυτοκίνητα άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών, σκάφη αναψυχής άνω των 7 μέτρων και πισίνες.

- Επιβολή ειδικού φόρου επί των τηλεοπτικών διαφημίσεων. Από την 1-1-2012 θα επιβάλλεται φόρος 20% στην αξία των τηλεοπτικών διαφημίσεων.

- Αύξηση του ΦΠΑ στις μεταβιβάσεις νέων οικοδομών. Ο ΦΠΑ 23% που επιβαρύνει τις αγοραπωλησίες νεόδμητων οικοδομών πλην πρώτης κατοικίας θα αυξηθεί σημαντικά λόγω της μεγάλης ανόδου των φορολογητέων αξιών των ακινήτων, που θα προκαλέσει είτε η αύξηση των αντικειμενικών τιμών είτε η εφαρμογή ενός νέου συστήματος υπολογισμού των φορολογητέων αξιών των ακινήτων, που θα προβλέπει την αντικατάσταση των αντικειμενικών τιμών με ενδεικτικές αγοραίες τιμές προερχόμενες από τη βάση δεδομένων της Τράπεζας Ελλάδος.

- Αυξήσεις στους φόρους για μεταβιβάσεις παλαιών οικοδομών, οικοπέδων και αγροκτημάτων.

- Αυξήσεις στους φόρους για δωρεές, γονικές παροχές και κληρονομιές ακινήτων.

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ http://www.marketbeast.gr/


Δευτέρα, 26 Δεκεμβρίου 2011

Κατά 83% μείωση των δαπανών για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση!!!



Εξω οι χορηγοί και οι ΜΚΟ από το σχολείο!
Όλα δείχνουν ότι το 2012 θα οξυνθεί η επίθεση στο δικαίωμα της λαϊκής οικογένειας να μορφώσει τα παιδιά της. Ο προϋπολογισμός του 2012 για την παιδεία δίνει το χαμηλότερο ποσοστό των τελευταίων δεκαετιών. Ενδεικτικά αναφέρουμε για την πρωτοβάθμια, η μείωση των λειτουργικών δαπανών ανέρχεται σε 83%!! Ηδη, όμως, τα δημόσια σχολεία λειτουργούν σε καθεστώς ελεγχόμενης χρεοκοπίας.
Πώς θα καλυφθούν, λοιπόν, οι ανάγκες των σχολείων;
«Να βοηθήσουν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί που πρέπει να είναι πιο ενεργητικοί!» λένε κυβέρνηση, δημοτικοί άρχοντες, ΜΜΕ, οι δυνάμεις του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και του οπορτουνισμού που δρουν μέσα στους εκπαιδευτικούς και τους γονείς. Αντικειμενικά, λαϊκές οικογένειες και εκπαιδευτικοί δεν μπορούν (ακόμα και αν έπρεπε - που δεν πρέπει) να βάλουν το χέρι σε μια τσέπη που είναι άδεια. Και το ξέρουν πολύ καλά. Τι εννοούν επομένως; Ποια είναι η συμμετοχικότητα που μας επιφυλάσσουν; Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είναι ξεκάθαρη: «Οταν δεν υπάρχουν χρήματα πρέπει να υπάρχουν ιδέες, βαθιές τομές, δομικές μεταρρυθμίσεις» και συμπλήρωσε: «υπάρχει η κρίσιμη μάζα δασκάλων και καθηγητών που αντιλαμβάνονται το λειτούργημά τους ως προσφορά στο έθνος. ...με εθελοντική προσφορά» (Α. Διαμαντοπούλου). Σε προηγούμενη δήλωση της υπουργού προτάθηκε και ο ρόλος των χορηγών ... «υπάρχει ανάγκη για νέους ευεργέτες όπως ο Συγγρός κ.λπ.». Είναι χαρακτηριστική και η απάντηση που έδωσε στην Επερώτηση του ΚΚΕ για τα ζητήματα της Παιδείας και ιδιαίτερα για τον υποσιτισμό: «Δεν είναι λογική "κάντε συσσίτια στα σχολεία!" ... εκεί που υπάρχουν ειδικά προβλήματα σε Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας ... υπάρχει ήδη ειδικό πρόγραμμα υποστήριξης των παιδιών, με τη βοήθεια των σχολικών επιτροπών, των Δήμων, βεβαίως και των ΜΚΟ...!».
Κάπως έτσι το τελευταίο διάστημα καταγράφεται αύξηση των «κοινωνικά ευαίσθητων», που δεν είναι καθόλου αυθόρμητη, αλλά αυστηρά καθοδηγούμενη!
Στο 7ο διαμέρισμα της Αθήνας η plus oil χαρίζει πετρέλαιο στα σχολεία για να τα «σώσει» από το κρύο και για τον ίδιο λόγο, αρχιμανδρίτης χαρίζει σε σχολείο του Παγκρατίου 2.000 ευρώ. Το IKEA Θεσσαλίας επίπλωνε νηπιαγωγείο στη Νίκαια, το Tαχυδρομικό Tαμιευτήριο χορηγούσε fax σε δημοτικό σχολείο, η PIZA FUN έστελνε πίτσες σε εκατοντάδες νήπια, η GNET έβαζε ηλεκτρονικούς υπολογιστές σε σχολεία παιδιών με ειδικές ανάγκες, η COSCO εξόπλιζε ΕΠΑΛ, διαφημιστική εταιρεία επιδιόρθωνε σχολεία κ.ο.κ. Στους Αγ. Αναργύρους, η Ενωση Γονέων από κοινού με τον Δήμο, οργανώνουν «τράπεζα εθελοντικής προσφοράς» όπου ο άνεργος γονιός π.χ. υδραυλικός ή ο εκπαιδευτικός, μπορεί να καταθέσει 3 ώρες εθελοντικής εργασίας στο σχολείο για να πάρει κουπόνια σε τρόφιμα και είδος!!! Η προβεβλημένη ΜΚΟ «Γιατροί του κόσμου», παρέχει υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας υποστηριζόμενη από τον όμιλο «Υγεία»..! Εναν επιχειρηματικό όμιλο στον τομέα της Υγείας που γιγαντώνεται ενώ οι δημόσιες υποδομές Υγείας συρρικνώνονται (βλ. περίπτωση παιδοκαρδιοχειρουργικού Αγ. Σοφίας). Τα «κοινωνικά παντοπωλεία», τα «κοινωνικά φαρμακεία», ανθίζουν στους Δήμους. Το «κίνημα των αγανακτισμένων» πάει στις πλατείες με ανταλλακτικά μπαζάρ τύπου Αργεντινής, πλάι - πλάι με τους προσκόπους και την εκκλησία. Ακόμα και η ΟΝΝΕΔ οργάνωσε «κοινωνικό παντοπωλείο» το οποίο συνοδεύτηκε από την ανάλογη διαφήμιση και φυσικά με την παρουσία του προέδρου της ΝΔ...
Ο ρόλος και ο στόχος αυτών των ενεργειών
Τι επιτυγχάνουν; Εχουν και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο. Και κέρδη και «κοινωνική συνοχή». Η Α. Διαμαντοπούλου το λέει ξεκάθαρα ότι για να υπάρξει διέξοδος από την κρίση προς όφελος του κεφαλαίου, δηλαδή για να διασφαλιστεί η κερδοφορία του και να θωρακιστεί το πολιτικό του σύστημα, είναι ανάγκη η:
«Δημιουργία ενός "δικτύου αλληλεγγύης" για την άμεση υποστήριξη των θυμάτων της κρίσης, που είναι κυρίως γυναίκες και παιδιά. Επιβεβλημένη και για την αποτροπή της κοινωνικής αποσύνθεσης και έκρηξης. Το δίκτυο αλληλεγγύης - δεν μπορεί να είναι απλά μια κρατική υπόθεση. Τα δίκτυα γειτονιάς με τη συμμετοχή του πολίτη αλλά και των κοινωνικών θεσμών με πρωτοβουλία και ευελιξία είναι ιστορικά ο μόνος τρόπος διαφύλαξης της κοινωνικής συνοχής σε περιόδους κρίσης. Πολιτεία, οργανώσεις πολιτών, εκκλησία, δήμοι οφείλουν να πολλαπλασιάσουν την απόδοση των λίγων πόρων, με καταλύτη ένα κίνημα προσφοράς και εθελοντισμού».
Τι πετυχαίνουν; Με το πρόσχημα ότι (Συγ)καλύπτονται πρόσκαιρα κάποιες άμεσες ανάγκες:
Δημιουργούνται νέες δομές ομηρείας και εξάρτησης του άνεργου με τον πιθανό αυριανό εργοδότη του (θυμηθείτε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών για καινοτόμες δράσεις, την μοριοδότηση των εθελοντών στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, την μη τυπική εκπαίδευση που είναι η επαγγελματική δεξιότητα κ.λπ.).
Το κράτος απαλλάσσεται των ευθυνών του έτσι που να ανοίγει το πεδίο δράσης του ιδιωτικού κεφαλαίου.
Μέσω της συμμετοχής πλατιών ομάδων του λαού σε εθελοντικές δράσεις δημιουργούνται μικροί υπερασπιστές του συστήματος.
Ευτελίζεται η αξία (και εντέλει η τιμή) της εργατικής δύναμης (βλ. πρόγραμμα Κατσέλης περί κοινωνικής εργασίας με εμπλοκή ΜΚΟ και αμοιβή κάτω της ΣΣΕ).
Απενοχοποιείται ο καπιταλισμός, και μεταφέρεται το κέντρο βάρους της λαϊκής συνείδησης σε προβληματισμούς όπως: υπάρχει έλλειμμα δημοκρατικότητας - συμμετοχικότητας, ικανού πολιτικού προσωπικού, τεχνοκρατών κ.ο.κ. άρα, μπορεί να υπάρξει «ηθικός καπιταλισμός», «καπιταλισμός με ανθρώπινο πρόσωπο».
Το ζήτημα των χορηγιών και των εθελοντικών ομάδων δεν είναι νέο. Είναι πολύ παλιό και αποτελεί ένα πλήρως επεξεργασμένο ιδεολογικο-πολιτικό οπλοστάσιο της αστικής τάξης. Αυτό αποδεικνύεται από την πολλαπλή ενασχόληση της ΕΕ και του ΟΟΣΑ γύρω από θέματα κοινωνικής εταιρικότητας, ΜΚΟ κ.λπ. Ενδεικτικά παραθέτουμε τη Διάσκεψη υπουργών Κοινωνικής Πολιτικής των κρατών - μελών του ΟΟΣΑ, τον Ιούνη του 1998, όπου απαιτείται «το κράτος να ρυθμίζει το κοινωνικό περιβάλλον αντί να χορηγεί κοινωνικές παροχές» ... «και η Κοινωνική Οικονομία που απαρτίζεται από συνεταιρισμούς, ταμεία αλληλοβοήθειας, ενώσεις και ιδρύματα... να συμμετέχει με ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων, από τις κοινωνικές υπηρεσίες, τη φροντίδα για την υγεία, την παιδεία, την κατοικία, τις έρευνες, τον πολιτισμό»...
Το 2000 σε κείμενο επιτροπής της ΕΕ για τις ΜΚΟ βρίσκουμε οικονομικά στοιχεία που δηλώνουν το ενδιαφέρον δημιουργίας - χρηματοδότησης ΜΚΟ: «Πάνω από 1 δισ. ευρώ ανά έτος χορηγεί η ΕΕ απευθείας σε ΜΚΟ... στον τομέα των εξωτερικών σχέσεων, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, για ζητήματα εκδημοκρατισμού της ανθρωπιστικής βοήθειας... στον τομέα της εκπαίδευσης (δόθηκαν περίπου 50 εκατ. ευρώ)».
Πραγματική αλληλεγγύη η ταξική αλληλεγγύη
Οταν όλοι αυτοί αναφέρονται σε χορηγίες και εθελοντισμό δεν εννοούν αυτό που εννοεί ο εργαζόμενος (αλληλεγγύη στον γείτονά μου, τον συνάδελφό μου στη δουλειά, συλλογική δράση στο κίνημα κ.λπ.). Δεν αντανακλά την «από τα κάτω» πολιτική δικτύωση κάποιας αυθόρμητης έκφρασης αλληλεγγύης λαϊκών στρωμάτων, αντίθετα προσπαθούν να την ενσωματώσουν, να την πνίξουν! Χτυπούν με λύσσα την έννοια της ταξικής αλληλεγγύης, αποκρύπτοντας τον χαρακτήρα της κρίσης και το ανειρήνευτο του ταξικού πολέμου. Εννοούν και προωθούν βήμα - βήμα, δεκαετίες τώρα, με επιστημονικό τρόπο, ένα δίκτυο φθηνής φιλανθρωπίας (βλ. φοροαπαλλαγές από χορηγίες), έτσι που να δημιουργηθούν οι υλικοί και ιδεολογικοί όροι για τη διαιώνιση και αύξηση της κερδοφορίας της πλουτοκρατίας. π.χ. Με την υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης, οι ίδιοι που έχουν έτοιμη τη «λύση» των κοινωνικών φροντιστηρίων από άνεργους εκπαιδευτικούς, οι ίδιοι δημιουργούν τους όρους για να «ανθίσει» το νέο σχολείο της αγοράς, όπου ο εκπαιδευτικός θα επιλέγεται από τη σχολική μονάδα (έξω τάχα μου από τα γραφειοκρατικά γρανάζια του κεντρικού κράτους) και θα αμείβεται λίγο πιο πάνω από τον εθελοντή. Αυτό το σχολείο σφιχταγκαλιασμένο με την αγορά θα ετοιμάζει τη νέα βάρδια της εργατικής τάξης.
Ο λαός μας ξέρει να βοηθά τον διπλανό του, χωρίς να το κάνει διαφημιστική ρεκλάμα. Πάνω από όλα, όμως, σήμερα το κίνημα μπορεί και πρέπει να δείξει την ταξική του αλληλεγγύη, συλλογικά, οργανωμένα και αποφασιστικά. Μέσα στο χώρο δουλειάς, στη γειτονιά και το σχολείο. Από τα φουγάρα της Χαλυβουργίας μέχρι τα υποσιτισμένα παιδιά στο κέντρο της Αθήνας. Η ταξική αλληλεγγύη που βάζει υπό την προστασία του κινήματος, τμήματα του λαού που οδηγούνται βίαια στην πλήρη καταστροφή, έτσι που να αποσπά δικαιώματα από το κράτος και την Τοπική Διοίκηση, να δημιουργούνται θεσμοί προστασίας της λαϊκής οικογένειας και των παιδιών της. Ετσι που να μπαίνει το ίδιο το κίνημα φραγμός στην εμπορευματοποίηση πλευρών της ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΥΓΕΙΑΣ, ΠΡΟΝΟΙΑΣ και να καθυστερεί την επέλαση βάρβαρων μέτρων. Και πάνω σ' αυτή τη δράση της ταξικής αλληλεγγύης και του αγώνα για ανατροπή της πολιτικής που δημιουργεί τις κοινωνικές ανισότητες, να δένεται σαν ατσάλι, η ενότητα της εργατικής τάξης με τα λαϊκά στρώματα για μια κοινωνία άλλη που θα καταργήσει αυτές τις ανισότητες. Δεν μπορεί να επιτρέψουμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα για τα υποσιτισμένα παιδιά, οι ίδιοι που μας τσακίζουν κάθε μέρα στους χώρους δουλειάς, οι ίδιοι που άδειασαν το πιάτο της λαϊκής οικογένειας. Οι χορτάτοι δεν μπορεί να νοιαστούν τους πεινασμένους!
Της Κανέλλας ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ**Η Κανέλλα Γεωργοπούλου είναι μέλος του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ

Κυριακή, 25 Δεκεμβρίου 2011

Ο Αϊ Βασίλης ήταν σκέτη λέρα.


Φανταστείτε ένα κόσμο όπου ανθρώπινες σχέσεις δεν υπάρχουν. Ο καθένας μας θέλει να ικανοποιήσει το σαρκίο του. Να βολέψει το εγώ του. Ακόμα κι αυτοί που ορίστηκαν για να βοηθάνε το συνάνθρωπο τους, διεκπεραιώνουν το καθήκον τους, σαν μια βαρετή αναγκαστική ρουτίνα. Σωτηρία, ή έστω ελπίδα βοήθειας και αλληλεγγύης δεν προκύπτει από πουθενά. Γύρω, μοναξιά χιλιάδες φύλλα. Το μόνο πάθος, η υποκριτική εμμονή του να παριστάνουμε κάποιον άλλον από αυτόν που πραγματικά είμαστε. Όμως η βαθύτερη δυστυχία, φωλιάζει σε κάθε ψυχή. Όσο καλά και να κρύβουμε την δυστυχία μας, κάποια στιγμή αργά ή γρήγορα, χάνουμε το γλοιώδες περίβλημά μας και φανερώνεται το απόλυτο τίποτα που κρύβουμε μέσα μας. Και η κατανόηση του εσώτερου εαυτού μας, δεν αντέχεται με τίποτα. Έτσι αρχίζουμε και μισούμε την ίδια μας την ύπαρξη. Και σαν μοναδική πράξη γενναιότητας και αυτοσεβασμού, προτιμάμε να απαλλάξουμε την ανθρωπότητα από την ύπαρξή μας. Λες και δεν υπάρχει τίποτα να ελπίσεις. Ούτε ένας καλύτερο κόσμος, ούτε ένα καλύτερος εαυτός.
(.).(.).(.).(.).(.).(.)
Ανάθεμα με αν όλη αυτή η περιγραφή, δεν είναι η απόλυτη αποτύπωση, με ακρίβεια μαγνητικής τομογραφίας, των σύγχρονων ανθρώπινων κοινωνιών του… ιμπεριαλιστικού σταδίου. Αυτή τη καταγραφή της σημερινής κοινωνίας, καταφέρνει να μεταφέρει στη θεατρική σκηνή, το έργο μιας ομάδας νεαρών Γάλλων ηθοποιών-συγγραφέων. Η παράσταση πρωτοβγήκε στο σανίδι το… 1979 (!!!) από την ομάδα που σας προανέφερα, η οποία με αυτοσχεδιασμούς τελειοποίησε και μας παρέδωσε το έργο με τη σημερινή του μορφή.
(.).(.).(.).(.).(.).(.)
Θεωρώ ότι η συγκεκριμένη παράσταση της Ερασιτεχνικής Θεατρικής Ομάδας Αγίου Νικολάου (Ε.Θ.Ο.Α.Ν), ήταν σίγουρα η πιο πετυχημένη της νέας περιόδου της. Από τη δεκαετία του ’80 είχα να δω μια τόσο καλοδουλεμένη ερασιτεχνική θεατρική παράσταση. Μια παράσταση που έπρεπε να ισορροπήσει μεταξύ του δράματος και της κωμωδίας. Δράμα γιατί έπρεπε να περιγράψει επαρκώς το ζοφερό κλίμα των σύγχρονων κοινωνιών, αλλά εμπλουτισμένο με ένα σωρό επιφανειακές πινελιές γέλιου που θα το έκανε ανεκτό από το θεατή. Γιατί βλέπετε ο σύγχρονος θεατής εμφανίζει δυσανεξία, όταν του πετάς κατάμουτρα την αλήθεια. Η παράσταση κατάφερε να ξεπεράσει αυτό το σκόπελο, κάνοντάς μας να γελάσουμε με τα χάλια μας ... Και αυτό το κατάφεραν οι συντελεστές της παράστασης. Σκηνοθετικά, σκηνογραφικά η παράσταση ήταν άρτια. Και οι συμπολίτες μας ηθοποιοί, δίνοντας τον καλύτερο εαυτό τους, μας πρόσφεραν τρομερές στιγμές γέλιου αλλά και προβληματισμού. Δεν λέω υπερβολές αλλά 2-3 από τους ηθοποιούς που είδα, θα μπορούσαν κάλλιστα να σταθούν σε θεατρικές σκηνές της Αθήνας.
(.).(.).(.).(.).(.).(.)
Εν κατακλείδι, η παράσταση αυτή εισήγαγε τη θεατρική μας ομάδα, στο στάδιο της ωριμότητας, και της εκτελεστικής αρτιότητας. Μπράβο και πάλι μπράβο. Αν μπορούσε ο Δήμος να βοηθήσει οικονομικά, υλικοτεχνικά, οργανωτικά και ηθικά αυτήν την ομάδα, τότε θα μπορούσαμε να μιλάμε σε αυτή τη πόλη, για μια μεγάλη παρακαταθήκη θεατρικής παιδείας. Μιας θεατρικής παιδείας που είναι ικανή να μπολιάσει από το σχολικό-εκπαιδευτικό έργο... ως τις πολιτιστικές εκδηλώσεις σε όλο το εύρος του Δήμου μας κι όχι μόνο.
(.).(.).(.).(.).(.).(.)

video
Κι ένα βιντεάκι από έναν Αυστραλό Αι Βασίλι...
σκέτη λέρα δε λες τίποτα.