Η πιο όμορφη θάλασσα είναι αυτή που δεν την αρμενίσαμε ακόμα.

Το πιο όμορφο παιδί δε μεγάλωσε ακόμα.

Τις πιο όμορφες μέρες, τις πιο όμορφες μέρες μας, δεν τις ζήσαμε ακόμα.
Δεν τις ζήσαμε ακόμα.

Τετάρτη 12 Μαΐου 2010

Τουρισμός και πολιτικοί αγώνες είναι για κάποιους έννοιες ασύμβατες...Είναι πράγματι έτσι;


Τον τελευταίο καιρό, διάφορα παπαγαλάκια, μεταφέρουν στη τουριστική μας πόλη, το δηλητήριο που τους γεμίζει ο αστικός τύπος, για τους εργατικούς αγώνες. Πολύς κόσμος και ειδικά οι νέοι, δεν μασάνε από αντιεργατικές υστερίες... Όμως ο Άγιος Νικόλαος είναι μια μικροαστική περιοχή στην οποία το ταξικό κίνημα δεν έχει ιδιαίτερες παραδόσεις. Αποτέλεσμα αυτού του γεγονότος είναι η πολιτική ανωριμότητα, κι αυτό οδηγεί με τη σειρά του ένα κόσμο να πατάει σε δύο βάρκες και να αλλάζει άποψη πιο γρήγορα κι από τα πουκάμισά του.
Το κείμενο που ακολουθεί είναι της εκτελεστικής γραμματείας του Π.Α.ΜΕ και βάζει τα πράγματα στη σωστή τους βάση, τουλάχιστον για αυτούς που "θέλουν" να καταλάβουν.
Η τοπική εφημερίδα "Ανατολή" δημοσίευσε ένα κείμενο "επαγγελματικών συλλόγων" της Ρόδου, που καλούσαν τους επαγγελματίες να μην επιτρέψουν σε συνδικαλιστές και ναυτεργάτες να σταματήσουν την είσοδο του κρουαζερόπλοιου ZENITH στο λιμάνι της Ρόδου. Φοβάμαι πως υπάρχει συνεννόηση και ντόπιων φορέων της πόλης (Επιμελητήριο, Δήμος, Λιμενικό ταμείο, και πρόθυμοι σύλλογοι) να φτιάξουν και εδώ απεργοσπαστικό μηχανισμό τύπου Ρόδου. Οι πραγματικοί αγωνιστές της πόλης, οι πρωτοπόροι εργάτες, οι κομμουνιστές κι η νεολαία, πρέπει να είμαστε σε εγρήγορση... Για να μην μας πιάσουν στον ύπνο οι προύχοντες αυτής της πόλης και οι συνοδοιπόροι τους.


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Π.Α.ΜΕ
Κυβέρνηση, κεφάλαιο, κόμματα του ευρωμονόδρομου και χρυσοπληρωμένα παπαγαλάκια των αστικών ΜΜΕ επιτίθενται με σφοδρότητα στους αγώνες του ΠΑΜΕ. Χρησιμοποιούν σαν πρόσχημα την κρίση στον κλάδο του τουρισμού, που δήθεν επιβαρύνουν οι ταξικοί αγώνες του εργατικού κινήματος. Υποκρίνονται και με αφορμή τους πρόσφατους δυναμικούς αγώνες του ΠΑΜΕ ενάντια στην άρση του Καμποτάζ λένε ότι θα χάσουν τη δουλειά τους χιλιάδες εργαζόμενοι από τη μείωση της έλευσης τουριστών λόγω των κινητοποιήσεων. Ψεύδονται αισχρά προκειμένου να παραπλανήσουν μια μερίδα εργαζομένων για να την ωθήσουν να σταθεί εχθρικά απέναντι στο ΠΑΜΕ και απέναντι σε οποιαδήποτε μορφή συλλογικής δράσης εναντίον των συμφερόντων του κεφαλαίου.
Πρώτο, οι αγώνες του ταξικού κινήματος των ναυτεργατών που εκφράστηκε με την αλληλεγγύη και άλλων εργαζομένων καθώς και νεολαίας αυτό που έπληξαν είναι η εφοπλιστική ασυδοσία που επεκτείνεται σε βάρος των δικαιωμάτων των ναυτεργατών και όχι μόνο, μέσω της άρσης του Καμποτάζ, που δίνει το δικαίωμα στους κεφαλαιοκράτες του κλάδου να έχουν πληρώματα χωρίς δικαιώματα (ανασφάλιστους, χωρίς εφαρμογή ΣΣΕ κλπ.).
Δεύτερο, όλοι αυτοί που δήθεν κόπτονται για τη «λειψή τουριστική κίνηση» είναι αυτοί που λεηλάτησαν τα λαϊκά εισοδήματα σε Ελλάδα και Ευρώπη, αλλά και σε όλο τον κόσμο, αυτό με τη σειρά του είχε αρνητική αλυσιδωτή επίδραση στους μικρούς ιδιοκτήτες του τουριστικού κλάδου (δωμάτια, υπηρεσίες επισιτισμού κλπ.).
Τρίτο, το αντιλαϊκό μπλοκ (κυβέρνησης – κεφαλαίου – Ε.Ε. – και όσους πίνουν νερό στο όνομά της) από κοντά και η πλειοψηφία της ΓΣΕΕ – ΑΔΕΔΥ είναι αυτοί που με την πολιτική τους, καθώς και με τη στήριξη που παρείχαν προς τους μεγαλοξενοδόχους πακτωλούς χρηματικών ενισχύσεων, εκτοπίζοντας έτσι τους μικρούς επαγγελματίες του κλάδου καταδικάζοντας τους στο μαρασμό. Με αυτή την πολιτική καταδίκασαν στην ανεργία και στην ανέχεια τους εργαζόμενους στις μικρές επιχειρήσεις.
Τέταρτο, διακηρυγμένος στόχος της κυβέρνησης είναι η προσέλκυση τουριστών «υψηλού εισοδήματος» (για το δικαίωμα στην ανάπαυση και την αναψυχή, ούτε λόγος). Τους τουρίστες αυτούς, στόχο έχουν να τους «μαντρώνουν» σε υπερπολυτελή ξενοδοχεία και κρουαζιερόπλοια και να τους υπηρετούν εργαζόμενοι με καθεστώς γαλέρας. Με αυτόν τον τρόπο θα θησαυρίσει μια χούφτα μεγαλοξενοδόχων και εφοπλιστών. Αντίθετα με αυτή την εξέλιξη οι εργαζόμενοι το μόνο που θα δεχτούν θα είναι νέα δεινά και νέα βάρη στις πλάτες τους.
Όλοι οι απεργιακοί αγώνες, συλλαλητήρια, καταλήψεις κλπ. έχουν επίπτωση, γιατί θέλουν να διαταράξουν τη λειτουργία του συστήματος της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο. Έχουν σαν στόχο να προκαλέσουν αναστάτωση στην εξουσία των μονοπωλίων, μέχρι την τελική της ανατροπή. Έχουν επίπτωση στην κερδοφορία της πλουτοκρατίας
Στο βαθμό που η συμμετοχή των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων θα γίνεται ολοένα και πιο μαζική, στο βαθμό που η ταξική αλληλεγγύη θα αυξάνεται, στο βαθμό εκείνο οι επιπτώσεις στην εργατική τάξη θα αμβλύνονται. Μονόδρομος για τους εργαζόμενους είναι η ρήξη και η σύγκρουση με τα συμφέροντα του κεφαλαίου. Μόνο έτσι οι εργαζόμενοι θα βάζουν φρένο σε επιμέρους πλευρές της αντιλαϊκής πολιτικής, που οδηγούν τη ζωή τους από το κακό στο χειρότερο και θα έχουν κατακτήσεις. Μόνο έτσι θα ανοίγουν το δρόμο για την οριστική επίλυση των προβλημάτων τους, στο πλαίσιο μιας εξουσίας και οικονομίας όπου ο λαός θα καρπώνεται τον πλούτο που παράγει, πράγμα που προϋποθέτει απαλλαγή της κοινωνίας από τους καπιταλιστές.

Η Εκτελεστική Γραμματεία του Π.Α.ΜΕ


Και από μια συνέντευξη της Ελευθεροτυπίας:


Ο γ.γ. της ΠΝΟ, Γιάννης Χαλάς, ο οποίος λέει στην «Ε»: «Δεν θα είμαστε εμείς που θα βάλουμε ταφόπλακα στην ελληνική σημαία και στους Ελληνες ναυτικούς. Ας τη βάλει η κυβέρνηση που αποφάσισε την άρση, και μάλιστα χωρίς τη γνώμη των Ελλήνων ναυτικών. Εμείς δεν δημιουργούμε κανένα πρόβλημα σε όλα τα κρουαζερόπλοια που διέρχονται και προσεγγίζουν σε ελληνικά λιμάνια και νησιά, δημιουργούμε πρόβλημα μόνο σε πλοία που πραγματοποιούν τα ταξίδια τους με αφετηρία και κατάληξη ελληνικά λιμάνια. Οσον αφορά τα κρουαζερόπλοια με κοινοτικές σημαίες, δεν περιορίζονται στην εκτέλεση των ταξιδιών αυτών, με την προϋπόθεση ότι εφαρμόζουν και τις αντίστοιχες διατάξεις που επιβάλλει το δίκαιο της σημαίας τους. Οταν όμως η μεν σημαία είναι κοινοτική και κατά συνέπεια υπάρχουν οι τυπικές προϋποθέσεις, αλλά στην πράξη το πλοίο κατατάσσεται στην κατηγορία των πλοίων με σημαία ευκαιρίας, αφού οι ισχύουσες σε αυτό συνθήκες (εργασιακές, ασφαλιστικές) παραπέμπουν καθαρά στην τελευταία περίπτωση, τότε δημιουργείται πρόβλημα».

Πιο επιθετικός όμως είναι ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, Σάββας Τσιμπογλου, αφού επισημαίνει ότι το κρουαζερόπλοιο Zenith είναι ο πολιορκητικός κριός για την ανατροπή όλων των δικαιωμάτων των Ελλήνων ναυτεργατών σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων και όχι μόνο. «Και τέτοια ανατροπή εμείς», λέει ο συνδικαλιστής των μηχανικών, «δεν θα την επιτρέψουμε», ενώ τονίζει ότι, ναι μεν το Zenith έχει ευρωπαϊκή σημαία, αλλά κανένα από τα 613 μέλη του πληρώματός του δεν είναι ασφαλισμένο.

Ο πρόεδρος της ΠΕΘΕΝ -Πανελλήνια Ενωση Θαλαμηπόλων Εμπορικού Ναυτικού- Γιάννης Φραγκουλίδης επισημαίνει ότι «τα ελληνικά λιμάνια είναι ανοιχτά για όλα τα κρουαζερόπλοια, αρκεί σε αυτά να απασχολούνται και κάποιοι Ελληνες ναυτικοί».

Δευτέρα 10 Μαΐου 2010

ΠΑΤ ΠΑΤ


Πατ πατ

Σήμερα μίλησα στον Κύριο Γενικό
και εκείνος μου έκανε ένα πατ πατ στην πλάτη
κι αυτό το έκρινα πολύ ευγενικό
και από τότε η ζωή μου είναι γεμάτη

Του χαμογέλασα υπερήφανα, ζεστά
κι έγειρα λίγο προς τα κάτω το κεφάλι
-κάθε υφιστάμενος πρέπει να φέρεται σωστά-
Κι ο Γενικός για ανταμοιβή πατ πατ και πάλι

Μου απηύθυνε το λόγο. Ειλικρινά!
Ο Κύριος Γενικός! Φαντάσου! Εμένα!
κι ένοιωσα πως γεννήθηκα ξανά
αμέσως, όλα τα προβλήματα λυμένα

Γύρισα πίσω στο γραφείο με ένα δέος!
Ένα πατ πατ είναι αρκετό όλα να αλλάξουν
Ένα πατ πατ κι από το τίποτα σπουδαίος
Από τη ζήλια τους οι άλλοι θα λυσσάξουν

Πόσο υπέροχος ο άνθρωπος αυτός!
Να! Κάτι τέτοιοι μοναχά βλέπουν σε μένα
ότι δεν είμαι ένας υπάλληλος απλός
και τα πατ πατ γι αυτή την πλάτη είναι φτιαγμένα

Τι κι αν δεν παίρνω ένα ευρώ υπερωρία;
Πείτε ό,τι θέλετε το ξέρω πως ζηλεύετε
γιατί είμαι πρότυπο εγώ στην εταιρεία
κι ο Γενικός, μόνο εμένα εκμεταλλεύεται


ΣΤΙΧΑΚΙΑΣ

Πηγή: Νέοι Ήχοι στο Παμπάλαιο Νερό
http://pampalaionero.wordpress.com/