ΠΕΤΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΤΟΝ ΚΑΙΑΔΑ!
Το Υπουργείο Παιδείας, στα πλαίσια των
κατευθύνσεων Ε.Ε., ΟΟΣΑ, των επιταγών του κεφαλαίου και της γενικότερης
αντιλαϊκής πολιτικής, με νέο πολυνομοσχέδιο, που τέθηκε ήδη σε διαβούλευση, δίνει το τελικό χτύπημα στη Δημόσια Ειδική
Αγωγή (Ε.Α.).
Στην πραγματικότητα, κλείνουν τα ειδικά
σχολεία (ΣΜΕΑΕ) και πετούν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες στον Καιάδα του γενικού
σχολείου χωρίς την κατάλληλη υποδομή και επάνδρωση.
Με το ν/σ τα ειδικά σχολεία μετατρέπονται σε Κέντρα Υποστήριξης (!) μιας
ενότητας σχολικών μονάδων, που ονομάζεται πλέον Σχολικό Δίκτυο Εκπαίδευσης και Υποστήριξης (ΣΔΕΥ) και
δημιουργείται με απόφαση του περιφερειακού διευθυντή. Το ΣΔΕΥ, εκτός των άλλων,
έχει σκοπό να συντονίζει τις σχολικές μονάδες μέλη του, ώστε να εντάσσουν και
να υποστηρίζουν τους μαθητές με αναπηρία και τα αντίστοιχα τμήματα ένταξης και
παράλληλης στήριξης.
Σε κάθε σχολική
μονάδα δημιουργείται Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και
Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ),
που θα αποτελείται από το διευθυντή, τον εκπαιδευτικό Ε.Α. του Τμήματος Ένταξης
ή της Παράλληλης Στήριξης του σχολείου, έναν ψυχολόγο κι έναν κοινωνικό
λειτουργό από το Κέντρο Υποστήριξης του ΣΔΕΥ. Η επιτροπή αυτή «θα κάνει διάγνωση, θα διαμορφώνει πρόγραμμα
διαφοροποιημένης διδασκαλίας για τους μαθητές με διαπιστωμένη δυσκολία μάθησης (παραπέμποντας όσους χρειάζονται επιπλέον υποστήριξη σε
...εξωσχολικές Υπηρεσίες!), θα διαμορφώνει προγράμματα πρώιμης
προσχολικής παρέμβασης, θα παρακολουθεί την εφαρμογή της όλης διαδικασίας, θα
συντονίζει και θα παραπέμπει όσους μαθητές χρειάζονται γνωμάτευση από τα
ΚΕΔΔΥ».
Είναι επίσης γνωστό, ότι για μία γνωμάτευση
από τα ΚΕΔΔΥ χρειάζεται μήνες ίσως και χρόνια, αφού τα ΚΕΔΔΥ δεν διαθέτουν
προσωπικό. Με αυτόν τον τρόπο, ανοίγουν διάπλατα την πόρτα, ώστε η γνωμάτευση
να παρέχεται από τα ιδιωτικά ιατροπαιδαγωγικά κέντρα.
Είναι,
τέλος, χαρακτηριστικό ότι με το νέο οργανόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας,
καταργείται η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής.
Στην ουσία όσα από
τα παιδιά με ειδικές ανάγκες έχουν βαριές αναπηρίες, σωματικές και νοητικές, δε
θα εκπαιδευτούν ποτέ, με αποτέλεσμα να μη μπορέσουν ποτέ να αυτοεξυπηρετηθούν,
να αποκτήσουν ένα επάγγελμα και πολύ περισσότερο να ενταχθούν στην κοινωνία που
είναι το ζητούμενο.
Ταυτόχρονα θα βιώσουν την περιθωριοποίηση ακόμα και τα ρατσιστικά
φαινόμενα που ίσως αναπτυχθούν στα σχολεία. Υπάρχει εμπειρία για το τι βίωσαν
οι οικογένειές τους και τα ίδια τα παιδιά με αυτισμό που "εντάχθηκαν"
στα γενικά σχολεία. Επιπλέον η συγκεκριμένη διαδικασία "ένταξης" θα δημιουργήσει πλείστα προβλήματα στα ήδη
επιβαρυμένα γενικά σχολεία. Η ευθύνη για τη διδασκαλία παιδιών με ειδικές ανάγκες μεταφέρεται στον
εκπαιδευτικό της τάξης. Ένα
καθήκον, στο οποίο ο εκπαιδευτικός της τάξης είναι αδύνατο να ανταποκριθεί.
Χιλιάδες
εκπαιδευτικοί Ε.Α. των σημερινών ΣΜΕΑΕ, με πολύτιμη ειδίκευση στην Ε.Α., θα
χάσουν τις οργανικές θέσεις τους, αν είναι μόνιμοι (ή δε θα διοριστούν ποτέ, αν
είναι αναπληρωτές),
και είναι αμφίβολο αν θα μπορέσουν να εργαστούν στην Ε.Α. ξανά.
Η διαδικασία αυτή, που έχει ήδη ξεκινήσει και
τώρα γενικεύεται, εντάσσεται στη λογική
της γενικευμένης "ένταξης", χωρίς επιστημονικά κριτήρια και
ανεξάρτητα αν το παιδί μπορεί ή όχι να ενταχθεί στο γενικό σχολείο! Έτσι
το αστικό κράτος αποποιείται την
υποχρέωση που έχει στον κρίσιμο κι ευαίσθητο τομέα της Ε.Α, φορτώνει το κόστος στις πλάτες των γονιών και παραδίδει τα 185 χιλιάδες
παιδιά με ειδικές ανάγκες μαζί με τις οικογένειές τους βορά στην κερδοσκοπία επιχειρήσεων και φιλανθρώπων!
Αξίζει να σημειωθεί, ότι μέχρι τώρα, από τα
185 χιλιάδες παιδιά με ειδικές ανάγκες, μόνο ένας μικρός αριθμός παίρνει μέρος
στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Πρέπει να σημάνει συναγερμός!
Άμεσα να πραγματοποιηθούν
Γενικές Συνελεύσεις και ΔΣ όλων των φορέων που εμπλέκονται στην εκπαίδευση για
να καταδικάσουν το έγκλημα. Εκπαιδευτικοί, γονείς, αναπηρικό κίνημα, ειδικό
επιστημονικό προσωπικό να συναντηθούν στον αγώνα για:
-να αποσυρθεί το ν/σ της σφαγής της δημόσιας
δωρεάν Ε.Α.,
-να χρηματοδοτηθεί γενναία ο ευαίσθητος αυτός
χώρος και να δημιουργηθούν όλες οι αναγκαίες υποδομές ώστε όλα τα παιδιά με
ειδικές ανάγκες να φοιτούν στη δημόσια ειδική αγωγή και εκπαίδευση.
να μονιμοποιηθούν όλοι οι συμβασιούχοι στο
χώρο της Ε.Α. (εκπαιδευτικοί, ειδικοί εκπαιδευτικοί και βοηθητικό προσωπικό)
και να γίνουν όλοι οι αναγκαίοι διορισμοί ώστε να επανδρωθεί η Ε.Α. με μόνιμους
εργαζόμενους.