Η πιο όμορφη θάλασσα είναι αυτή που δεν την αρμενίσαμε ακόμα.

Το πιο όμορφο παιδί δε μεγάλωσε ακόμα.

Τις πιο όμορφες μέρες, τις πιο όμορφες μέρες μας, δεν τις ζήσαμε ακόμα.
Δεν τις ζήσαμε ακόμα.

Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2013

Η κυρία Ξανθάκη του συλλόγου Καλυδών διδάσκει και πάλι πολιτισμό. Μας έστειλε εξώδικο, όπου απαιτεί τη παύση της δημοσίευσης της έρευνας για τη δράση του συλλόγου.



Η κ. Ξανθάκη, πρόεδρος του συλλόγου Καλυδών, ισχυρίζεται ότι το δημοσίευμα της εφημερίδας ΚΟΝΤΡΑ που αναδημοσιεύσαμε, θίγει τη τιμή  και η υπόληψή της καθώς και των λοιπών μελών του συλλόγου. Για αυτό ζητά από το δημοσιογράφο Πέτρο Γιώτη και από την αφεντιά μου, να αποκρύψουμε τη δημοσιογραφική έρευνα.

Ατυχώς για τη κυρία Ξανθάκη, οι σύμβουλοί της, δεν τη δασκαλεύουν σωστά και δεν είναι η πρώτη φορά. Θα μπορούσε να ζητήσει να δημοσιεύσει την άποψή της στο μπλοκ. Ευχαρίστως θα το έκανα. Όμως οι δικηγόροι της θέλησαν πιθανά να βγάλουν φράγκα. Δεν έψαξαν όμως ούτε το ποιόν των ανθρώπων, από τους οποίους απαιτούν την αυτολογοκρισία, ούτε καν σκέφτηκαν ότι ενώ μέχρι σήμερα το δημοσίευμα έχει μια μικρή και τοπική δημοσιότητα, τώρα θα λάβει διαστάσεις πολύ μεγαλύτερες αφού πια άπτεται του δικαιώματος στην ελευθεροτυπία. Επίσης ατυχώς για την κ. Ξανθάκη, με τη δημοσιότητα διατρέχει τον κίνδυνο, να πάρει είδηση και κανένας εισαγγελέας τι γίνεται και να αποφασίσει να κάνει επίσκεψη στην περιοχή.

Η κ. Ξανθάκη θα μπορούσε τουλάχιστον να απαντήσει στο εξώδικο της, για την ουσία των ζητημάτων που έχουν προκύψει από τη δράση του Καλυδών, ώστε να δικαιολογεί τη στάση της αυτή. Δεν έθεσε το παραμικρό αντεπιχείρημα. Επίσης δεν διδάχτηκε από τη στάση της σιωπής που τήρησε ο Δήμαρχος και τα τοπικά μέσα μαζικής ενημέρωσης που ελέγχει. Αυτός ξέρει καλύτερα ότι σε εμένα δεν πιάνουν απειλές. Ξέρει επίσης να υπολογίζει καλύτερα τον κοινωνικό αντίκτυπο που θα είχε μια προσπάθεια φίμωσης ενός μπλοκ. Κάθε παραπέρα δημοσιότητα θα αποτελούσε πλήγμα στο αδιάφθορο προφίλ του.

Κ. Ξανθάκη, αφού ως φαίνεται παρακολουθείτε το ιστολόγιό μου, σας μιλώ στο πρώτο πρόσωπο. Αν ενδιαφερόσασταν για την ανάδειξη του τόπου και της ιστορίας του, θα βρίσκατε τους ντόπιους κατοίκους, τους συλλόγους τους και τις δημοτικές αρχές και θα προσφέρατε τη βοήθειά σας σε όσα η τοπική κοινωνία (συμπεριλαμβανομένων και των επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στη περιοχή) επέλεγε σαν αναπτυξιακές προτεραιότητες. Αν βοηθούσατε σε αυτή την κατεύθυνση δεν θα σας κατηγορούσε κανείς. Αν σεβόσασταν τους κανόνες της νομιμότητας επίσης.
Αντίθετα. Σε όσες περιπτώσεις το οικονομικό σας συμφέρον ερχόταν σε αντίθεση με το δημόσιο συμφέρον, εκεί δεν δείχνατε καμία μεγαλοθυμία. Κανένα αλτρουισμό. Μέσω της ίδρυσης ενός συλλόγου προωθήσατε δια της πλαγίας οδού, την επιβολή των δικών σας συμφερόντων, των δικών σας επιλογών και της δικής σας αισθητικής. Βέβαια στο σύλλογο Καλυδών συμμετέχουν και άλλοι επιχειρηματίες και παράγοντες της περιοχής, με αποτέλεσμα να εξυπηρετούνται και  δικά τους συμφέροντα. Η ισχύς εν τη ενώσει θα σκεφτήκατε. Όμως οι άλλοι αφήνουν εσάς να βγαίνετε μπροστά στις κάμερες και αυτοί μένουν πιο πίσω στο απυρόβλητο. Κατά μία έννοια είστε πιο ειλικρινής από τους υπόλοιπους αφού εκείνοι  χρησιμοποιούν τη ματαιοδοξία ενός νέου ανθρώπου, προς όφελός τους.

Σε κάθε περίπτωση ελπίζω το θέμα να μείνει εδώ. Να μην εμπλακείτε σε δικαστικές περιπέτειες. Σας υπενθυμίζω ότι όποια απάντηση επί της ουσίας μου στείλετε θα δημοσιευτεί. Όσο για τη σκληρότητα κάποιων φράσεων του κειμένου, που απαριθμείτε στο εξώδικο, θα μπορούσα να συμφωνήσω ότι είναι τραβηγμένες. Αν ήταν δικό μου το κείμενο πιθανά να χρησιμοποιούσα άλλες. Όμως δεν είχα δικαίωμα αλλοίωσης ενός κειμένου, που δεν ήταν δικό μου, αλλά ενός ανθρώπου που σέβομαι απόλυτα τη δημοσιογραφική και ιδεολογική του διαδρομή. Άλλωστε το γενικό πνεύμα του κειμένου με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο.
Και όπως καταλαβαίνετε ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΕΒΑΣΩ.


Το εξώδικο:




Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2013

Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί, σε κοινό αγώνα ανατροπής της αντιλαϊκής πολιτικής.



Τα σχολεία αρχίζουν, αλλά και στη περιοχή μας υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Αποτέλεσμα: Στους βρεφονηπιακούς να λείπουν βρεφοκόμοι και βοηθητικό προσωπικό με αποτέλεσμα 35 οικογένειες να αφήνουν τα παιδιά τους εκτός των Δημοτικών σταθμών.
Στα νημιαγωγεία λείπουν νηπιαγωγοί με αποτέλεσμα να μην λειτουργήσουν τα ολοήμερα.
Στα δημοτικά υπάρχει το ίδιο πρόβλημα με τη λειτουργία των ολοήμερων, όπως υπάρχει πρόβλημα και στη διδασκαλία δεύτερης ξένης γλώσσας και πληροφορικής για τη περιοχή μας.
Στα γυμνάσια-λύκεια έχουμε μεγάλες ελλείψεις σε χώρους διδασκαλίας και σε καθηγητές. Ειδικά στα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ δεν έχουν διοριστεί οι καθηγητές ειδικότητας, ακόμα και για τα παιδιά που είχαν ήδη παρακολουθήσει μια από τις καταργημένες ειδικότητες. Αυτά τα παιδιά τώρα μένουν στον αέρα και οι καθηγητές τους στην ανεργία, που βαφτίστηκε διαθεσιμότητα.
Τεράστια προβλήματα και από την έλλειψη καθαριστριών, την κατάργηση των σχολικών φυλάκων και την υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών οι οποίες κινδυνεύουν να μην καλύψουν ούτε τις δαπάνες πετρελαίου, πόσο μάλλον μεγάλων μετασκευών, που απαιτούνται για τα παλαιωμένα σχολικά συγκροτήματα της περιοχής.
Οι μαθητές ανά τμήμα αυξάνονται και πληθύνονται με αποτέλεσμα τη δυσκολία στην εκπαιδευτική διαδικασία και την ανεπαρκή βοήθεια, ειδικά στους αδύναμους μαθητές.
Τα αθλητικά τμήματα (ΤΑΔ) των γυμνασίων δεν θα λειτουργήσουν, ενώ κατά πάσα πιθανότητα τη τύχη τους ακολουθούν και τα ΤΑΔ των λυκείων.
Η ΟΛΜΕ έχει ήδη εξαγγείλει απεργιακές κινητοποιήσεις.  Οι καθηγητές παλεύουν για την αντιμετώπιση αυτών των προβημάτων αλλά και άλλων όπως ο νόμος για τα λύκεια που τα μετατρέπει σε εξεταστικά κέντρα (4 φορές θα δίνουν τα παιδιά πανελλαδικές), υποβαθμίζοντας την μαθησιακή λειτουργία αυτής της βαθμίδας και οδηγώντας δεκάδες χιλιάδες μαθητών στα φροντιστήρια.
 Γονείς και μαθητές δεν έχουν να χάσουν από αυτό τον αγώνα. Θά χάσουμε όλοι, αν οι καθηγητές ηττηθούν. Θα γυρίσει όλη η κοινωνία με σκυμμένο το κεφάλι σε ένα πιο υποβαθμισμένο σχολείο. Σε ένα σχολείο που αντί να καλύπτει τις αυξανόμενες μορφωτικές ανάγκες της νεολαίας και της Ελληνικής κοινωνίας, θα έχει μετατραπεί σε ένα χώρο διδασκαλίας κάποιων πολύ βασικών γνώσεων και σε ένα εξεταστήριο των μελλοντικών ημιμορφωμένων γενεών.
Έχουμε χρέος λοιπόν όλοι να διαλέξουμε. Με ποιόν θα πάμε και ποιον θα αφήσουμε. Με τα συμφέροντα των παιδιών μας, της εκπαιδευτικής κοινότητας και της κοινωνίας ή με τη πολιτική του υπουργείου που για ακόμα μια φορά βάζει ταξικούς φραγμούς στη γνώση. Τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια που ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια, υπόσχονται παροχές, που το δημόσιο σχολείο βλέπει με τα κυάλια. Πρόκειται όμως για μια λύση για λίγους κι εκλεκτούς. Το παιδί του εργάτη θα παραμένει εργάτης, κι έτσι η πατρίδα μας θα χάσει ένα τεράστιο εν δυνάμει πνευματικό δυναμικό. Οφελειμένη η άρχουσα τάξη που θα χει στρατιές ημιμορφωμένων και άρα λιγότερο απαιτητικών και περισσότερο υπάκουων νέων εργαζομένων που θα προτιμούν τα ψίχουλα, από την ανεργία. Αυτήν την ανάπτυξη θέλουν, αυτή την ανάπτυξη θα εξυπηρετήσει το νέο εκπαιδευτικό τους σύστημα. 
Ήρθε η ώρα η κοινωνία να απαντήσει με βάση τα συμφέροντά της και να κλείσει τα αυτιά της στους μηχανισμούς της προπαγάνδας των πλουτοκρατών και των κυβερνητικών κολαούζων τους. Το κοινωνικό μέτωπο μαθητών, καθηγητών, γονιών, είναι το μόνο που φοβίζει το σύστημα εξουσίας. Ας υλοποιήσουμε τους εφιάλτες τους.


Από την τοπική ΕΛΜΕ πήραμε τη παρακάτω καταγγελία και τη δημοσιεύουμε:





 
 


ΕΛΜΕ ΛΑΣΙΘΙΟΥ

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ


ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ


Δύο  ημέρες πριν το πρώτο κουδούνι, το Υπουργείο Παιδείας έχει αφήσει τα περισσότερα σχολεία του νομού Λασιθίου χωρίς καθαρίστριες.

Από το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει γίνει καμία ενέργεια στην κατεύθυνση της ανανέωσης των συμβάσεων μίσθωσης έργου (που υπογράφονται από 1η Σεπτεμβρίου έως και 30η Ιουνίου κάθε σχολικού έτους) καθαριότητας των σχολείων.

Η γενικολογία ακόμη και τώρα από πλευράς Υπουργείου, καθιστά προφανές πως δεν υπάρχει προς εφαρμογή κάποιος σχεδιασμός και πως παρουσιάζεται αδυναμία επίλυσης ακόμη και αυτού του τόσο στοιχειώδους θέματος.

Και μπορεί από το Υπουργείο Παιδείας για όλα αυτά που συμβαίνουν κανένας να μην ανησυχεί και κανένας να μην αναλαμβάνει την ευθύνη. Όμως οι εκπαιδευτικοί θεωρούμε το πρόβλημα ως υψηλής σπουδαιότητας, αφού:

α) η έλλειψη κατάλληλων συνθηκών υγιεινής στα σχολεία συνεπάγεται αύξηση επιδημιών και ξεχασμένων ασθενειών, ενώ οι κίνδυνοι για την υγεία, την ασφάλεια και την ποιότητα ζωής που διατρέχουν μαθητές και δάσκαλοι είναι σοβαροί και μεγάλοι

β) η υγιεινή και η καθαριότητα στα σχολεία είναι αναφαίρετο δικαίωμα των μαθητών, γονιών, εκπαιδευτικών αλλά και όλης της κοινωνίας

γ) η ανικανότητα και η αδιαφορία του Υπουργείου Παιδείας να επιλύσει ένα τόσο απλό και τόσο ουσιαστικό θέμα είναι ενδεικτική του τρόπου με τον οποίο αντιμετωπίζει  την εκπαίδευση και τη σχολική κοινότητα

Το υπουργείο Παιδείας, που τον Μάιο υποκριτικά, καμωνόταν πως νοιάζεται για την «ψυχική υγεία» των μαθητών προκειμένου να επιστρατεύσει τους καθηγητές, οφείλει να αντιμετωπίσει άμεσα, την καθαριότητα των σχολείων ως ζήτημα υψηλής σπουδαιότητας που αφορά στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.

Επισημαίνουμε ότι το πρόβλημα είναι οξύτατο στους Δήμους Αγίου Νικολάου & Ιεράπετρας και καλούμε την ΟΛΜΕ να παρέμβει για το θέμα αυτό.

Για το Δ.Σ.

                          Ο Πρόεδρος                                                Η Γ. Γραμματέας

               Καλιμάντζαλης Βασίλης                                       Ζερβάκη Άννα

Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2013

Μητροπολίτης Πέτρας: Ποτέ δεν είπα να φύγει το νεκροταφείο της Πλάκας

 Αγία Μαρίνα στην Πλάκα 
Ο ναός της Αγίας Μαρίνας, που εορτάζει στις 17 Ιουλίου, είναι σήμερα ο ενοριακός και ταυτόχρονα ο κοιμητηριακός ναός του παραλιακού οικισμού Πλάκα, απέναντι από το νησάκι της Σπιναλόγκας. Εντός του περιφραγμένου περιβόλου, νότια και δυτικά του ναού, εκτείνεται το σημερινό νεκροταφείο. Βόρεια του μνημείου υπάρχει ένα μικρό αλσύλλιο, ενώ στα ανατολικά του μία υπόγεια δεξαμενή. Η θέση έχει οπτική επαφή με τη Σπιναλόγκα και όλη τη δυτική πλευρά της χερσονήσου της Κολοκύθας. 
Ο αρχικός πυρήνας του κτίσματος, που πιθανόν οικοδομήθηκε στα χρόνια της Βενετοκρατίας, είναι ένας μικρός μονόχωρος καμαροσκέπαστος ναός. Το 1908 προστέθηκε στα δυτικά του ένας μεγάλος νάρθηκας, προφανώς για να καλύψει τις ανάγκες του εκκλησιάσματος του ανεπτυγμένου πλέον οικισμού της Πλάκας. Από τις διάφορες επεμβάσεις και ανακαινίσεις που έχει υποστεί το μνημείο δεν είναι δυνατό να διαγνωστούν περαιτέρω μορφολογικά στοιχεία του αρχικού ναού. 
Ο ναός της Αγίας Μαρίνας αποτυπώνεται τα έτη 1601, 1618, 1631 και 1651 σε χάρτες και σχέδια της Βενετοκρατίας.223 

Από το Πέτρο Γιώτη, τον δημοσιογράφο που έκανε το ρεπορτάζ για τη περιοχή της Πλάκας και το ρόλο του "πολιτιστικού" συλλόγου ΚΑΛΥΔΩΝ, μου ήλθε μια συμπλήρωση στο ρεπορτάζ του, που σε τίποτα δεν αλλάζει τις καταγγελόμενες μεθοδεύσεις, αλλά διευκρινίζει τη στάση της επίσημης εκκλησίας, σχετικά με τη μεταφορά του νεκροταφείου της περιοχής.

Συνέχεια στην έρευνά μας για τον πόλεμο που δέχονται οι κάτοικοι της Πλάκας, του χωριού που βρίσκεται απέναντι από τη Σπιναλόγκα. Ο μητροπολίτης Πέτρας και Χερρονήσου κ. Νεκτάριος επικοινώνησε τηλεφωνικά μαζί μας και μας διαβεβαίωσε με κατηγορηματικότητα, ότι ο ίδιος ουδέποτε και σε κανέναν είπε ότι το νεκροταφείο της Πλάκας πρέπει να φύγει από το χώρο όπου βρίσκεται. Δεν μπορούμε να καταργούμε κοιμητήρια για να φτιάχνουμε χωματερές είναι η άποψή του, την οποία επανέλαβε αρκετές φορές στη διάρκεια της τηλεφωνικής μας επικοινωνίας. Απέδωσε, δε, σε κακόβουλες φήμες τα όσα λέγονται για τη στάση του.
Επιπροσθέτως, ο μητροπολίτης μας ανέφερε ότι ο ίδιος δεν έχει αρμοδιότητα για την έκταση του νεκροταφείου, διότι αυτή είναι αρμοδιότητα του Δήμου και κάθε σχετικό θέμα πρέπει ν’ αποφασιστεί από το δημοτικό συμβούλιο.

Εμείς καταγράφουμε την άποψη του κ. Νεκτάριου, γιατί πάντοτε θέλουμε να είμαστε δίκαιοι στα δημοσιεύματά μας. Θεωρούμε, μάλιστα, ότι η έρευνά μας ήταν μια καλή ευκαιρία για να βγουν στο φως πολλά από όσα ψιθυρίζονται και να ξεκαθαρίσει το θολό τοπίο. Και βέβαια, οι κάτοικοι της Πλάκας (και όχι μόνο) θα αισθανθούν ικανοποίηση απ' αυτή τη δήλωση.

Πρέπει, όμως, να σημειώσουμε και κάτι επί της ουσίας. Ανεξάρτητα του ποιος έχει την τυπική αρμοδιότητα, στην πράξη δεν είναι δυνατόν να μετακινηθεί νεκροταφείο (και μάλιστα χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των κατοίκων), παραβλέποντας τη γνώμη της Εκκλησίας. Γι’ αυτό, και κατά τη γνώμη μας, μια επίσημη τοποθέτηση της μητρόπολης πάνω στο θέμα θα βοηθούσε την προσπάθεια που κάνουν οι κάτοικοι της Πλάκας. Στο κάτω-κάτω, αυτοί που θέλουν να «ξεπατώσουν» το νεκροταφείο δεν το κάνουν για χάρη του δημόσιου συμφέροντος, το οποίο κάθε άλλο παρά βλάπτεται από την παρουσία αυτού του ιστορικού (για τους κατοίκους του χωριού) τόπου.

Με την ευκαιρία, θέλουμε να ευχαριστήσουμε τα ιστολόγια και τις ιστοσελίδες της περιοχής και ευρύτερα, που φιλοξένησαν την έρευνά μας, συνοδεύοντάς την σε ορισμένες περιπτώσεις με θετικά σχόλια.

Πέτρος Γιώτης