Η πιο όμορφη θάλασσα είναι αυτή που δεν την αρμενίσαμε ακόμα.

Το πιο όμορφο παιδί δε μεγάλωσε ακόμα.

Τις πιο όμορφες μέρες, τις πιο όμορφες μέρες μας, δεν τις ζήσαμε ακόμα.
Δεν τις ζήσαμε ακόμα.

Σάββατο, 18 Σεπτεμβρίου 2010

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ


Την ολοκλήρωση του εγκλήματος της διάλυσης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά δρομολόγησε η κυβέρνηση, με την κατάθεση χτες στη Βουλή του σχεδίου νόμου περί «Κύρωσης των συμβάσεων που αφορούν το μέλλον των "Ελληνικών Ναυπηγείων ΑΕ" και τα προγράμματα των υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού».

Προηγήθηκε η έγκριση από το ΚΥΣΕΑ και τη Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων της σχετικής συμφωνίας-πλαίσιο μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης (υπουργείο Εθνικής Αμυνας - Πολεμικό Ναυτικό), που είναι ο βασικός πελάτης λόγω παραγγελίας υποβρυχίων, της γερμανικής εταιρείας «Thyssen Krupp Marine Systems», σημερινού ιδιοκτήτη που τα πουλάει και της αραβικής «Abu Dhabi Mar» που τα αγοράζει.

Τα βασικά σημεία της συμφωνίας
Πρόκειται για μια συμφωνία που:

-- Παραδίδει τους 1.300 εργαζόμενους των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ως αναλώσιμο υλικό στα σαγόνια των πολυεθνικών, που θα τους «αξιοποιήσουν» κατά τα συμφέροντα της κερδοφορίας τους. Μάλιστα, όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση (παρ. 12) του νομοσχεδίου, η γερμανική και η αραβική εταιρεία είχαν ζητήσει αρχικά «μείωση των θέσεων εργασίας και μάλιστα κατά 350».

-- Θεσμοθετεί την συρρίκνωση των Ναυπηγείων, καθώς οι μόνες δραστηριότητες που θα πραγματοποιούνται πλέον, είναι αυτές που αφορούν στην κατασκευή πολεμικών σκαφών και αναλαμβάνεται για 15 χρόνια η δέσμευση να μη γίνεται καμία πολιτική κατασκευή ή επισκευή. Στο μεταξύ, θα διαλυθεί και θα εκποιηθεί το τμήμα αυτό των Ναυπηγείων (δεξαμενές κλπ.).

-- Διαιωνίζει την αβεβαιότητα και την ομηρία για τις παραγγελίες του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς οι δικλείδες ασφαλείας που υπάρχουν έχουν ουσιαστικό νόημα μόνο για να διασφαλιστούν τα συμφέροντα των πολυεθνικών εταιρειών. Για παράδειγμα, στο σχέδιο νόμου προβλέπεται ότι σε περίπτωση καταγγελίας, ο ανάδοχος (η αραβική εταιρεία) νομιμοποιείται να μην επιστρέψει ούτε ένα ευρώ από όσα έχει εισπράξει σε προκαταβολές και χωρίς να έχει παραδώσει τις παραγγελίες, ενώ το ελληνικό δημόσιο υποχρεούται να επιστρέψει αμέσως τις εγγυητικές επιστολές του αναδόχου! Το ίδιο ισχύει και για τις ποινικές ρήτρες σε περίπτωση καθυστέρησης παράδοσης των υποβρυχίων, με μέγιστο το 4% της παραγγελίας.

-- Προμηνύει νέες εξελίξεις σε βάρος των εργαζόμενων και του λαού. Σε επόμενη φάση και αφού προηγουμένως οι πολυεθνικές έχουν ενθυλακώσει μερικές ακόμα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Ηδη, έχουν καταβληθεί μέσα στη δεκαετία 2 δισ. και 33 εκατ. ευρώ, χωρίς να έχει παραδοθεί οτιδήποτε στο Πολεμικό Ναυτικό. Σημειώνεται πως συνολικά θα αγοραστούν 6 υποβρύχια τύπου Τ-214 αντί 4 της αρχικής παραγγελίας (τα δυο επιπλέον είναι αξίας 1 δισ. ευρώ) και θα παραληφθεί ένα ακόμα παλαιότερου τύπου Τ-209, που ανακατασκευάστηκε.

Το συνολικό κόστος για αυτές τις παραγγελίες μετά και τις αλχημείες που κάνει η κυβέρνηση θα ανέλθει στα 3,4 δισ. ευρώ. Επιπλέον η ελληνική κυβέρνηση χαρίζει στις πολυεθνικές ποινικές ρήτρες 400 εκατ. ευρώ για καθυστερήσεις μιας πενταετίας στην παράδοση των 4 υποβρυχίων, ενώ παραλαμβάνει και το υποβρύχιο «Παπανικολής», το οποίο δεν θα έπρεπε ποτέ να παραληφθεί, αφού πρόκειται για το πρώτο υποβρύχιο της σειράς αυτής.

Απόλυτα εξασφαλισμένες οι πολυεθνικές
Η συμφωνία, το μόνο που διασφαλίζει με βεβαιότητα, είναι τα υπερκέρδη της γερμανικής και της αραβικής πολυεθνικής, που αξιοποιούν τις υποδομές και το εξειδικευμένο προσωπικό των Ναυπηγείων, καθώς και τις παραγγελίες του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, για να αυξήσουν τα κέρδη τους. Από αυτή τη σκοπιά, είναι πρόκληση για το λαό οι θριαμβολογίες του υπουργού Αμυνας ότι έκοψε τον «γόρδιο δεσμό που ταλαιπωρεί το δημόσιο, που ταλαιπωρεί το Ναυτικό δέκα ολόκληρα χρόνια».

Ο υπουργός στην ουσία παραδέχθηκε ότι και αυτός με τη σειρά του ταΐζει το ίδιο θηρίο των πολυεθνικών, υποστηρίζοντας ότι «πιάνουν τόπο δύο δισεκατομμύρια που είχε πληρώσει το δημόσιο τα προηγούμενα χρόνια, χωρίς να έχει πάρει στα χέρια του τίποτα στην πραγματικότητα».

Δηλαδή, υπογράφει συμβάσεις με την ίδια εταιρεία - την γερμανική «Thyssen Krupp Marine Systems», η οποία άλλωστε επέλεξε και τον αγοραστή του 75% του Σκαραμαγκά, την αραβική «Abu Dhabi Mar» (αποτελούν ουσιαστικά έναν όμιλο)- η οποία τα προηγούμενα χρόνια απορρόφησε από τα κρατικά ταμεία δύο (2) δισ. ευρώ χωρίς να παραδώσει απολύτως τίποτα και με μόνο «ετοιμοπαράδοτο» το προβληματικό υποβρύχιο «Παπανικολής»!

Το εν λόγω υποβρύχιο το απαξίωσε και η ίδια η κατασκευάστρια εταιρεία αρνούμενη όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου (παρ. 13) «τιμή μεταπώλησης μεγαλύτερη των 300 εκατ. ευρώ», όταν η μέση τιμή των άλλων υποβρυχίων του ίδιου τύπου ανέρχεται σε 500 εκατ. ευρώ το ένα.

Αναφορικά με τους εργαζόμενους του Σκαραμαγκά ο Ε. Βενιζέλος, δήλωσε χθες ότι «δεν υπάρχει καμία διαδικασία ομαδικών απολύσεων δεν υπάρχει κάποιο ειδικό προνόμιο για τους νέους ιδιοκτήτες του Σκαραμαγκά». Δηλαδή παραδίδονται στις δαγκάνες της αγοράς, με ανοιχτό το ενδεχόμενο των απολύσεων στο άμεσο μέλλον.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου