Η πιο όμορφη θάλασσα είναι αυτή που δεν την αρμενίσαμε ακόμα.

Το πιο όμορφο παιδί δε μεγάλωσε ακόμα.

Τις πιο όμορφες μέρες, τις πιο όμορφες μέρες μας, δεν τις ζήσαμε ακόμα.
Δεν τις ζήσαμε ακόμα.

Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2011

Οι φόβοι για τραγικές συνέπειες από την άρση του καμποτάζ επαληθεύονται πλήρως. Κυβέρνηση και κυβερνητικοί συνδικαλιστές συναυτουργοί στο έγκλημα.


Οι αρνητικές συνέπειες της άρσης του καμποτάζ άρχισαν να φέρνουν αποτέλεσμα, καθώς η μοναδική εταιρεία κρουαζιεροπλοίων που είχε υψωμένη την ελληνική σημαία, υπέστειλε τη γαλανόλευκη και αποφάσισε να αντικαταστήσεις εκατοντάδες Έλληνες ναυτικούς με χαμηλόμισθους αλλοδαπούς για να μπορέσει να αντεπεξέλθει στον ανταγωνισμό σε σχέση με τις αμερικανικές και πολυεθνικές εταιρείες κρουαζιεροπλοίων που θα .αλωνίζουν στο Αιγαίο.

Η άρση του καμποτάζ που αποφάσισε η κυβέρνηση, επιτρέπει στα υπό ξένη σημαία κρουαζιερόπλοια να πραγματοποιούν κρουαζιέρες με αφετηρία το λιμάνι του Πειραιά, δίχως να έχουν έστω Έλληνα ναυτικό. Αντίθετα μπορούν να έχουν χαμηλόμισθους τριτοκοσμικούς με αποτέλεσμα να υφίστανται αθέμιτο ανταγωνισμό τα υπό ελληνική σημαία κρουαζιερόπλοια που απασχολούν υποχρεωτικά τους ακριβότερους Έλληνες ναυτικούς.

Η μοναδική εταιρεία υπό ελληνική σημαία κρουαζιεροπλοίων που έχει έδρα στον Πειραιά και απασχολεί εκατοντάδες Έλληνες ναυτικούς, η Λούις αποφάσισε να υποστείλει τη γαλανόλευκη και να υψώσει σημαία Μάλτας ώστε να μπορεί να απασχολεί χαμηλόμισθους αλλοδαπούς, όπως το υπό σημαία Μάλτας κρουαζιερόπλοιο «Ζενίθ» το περασμένο καλοκαίρι.

Οι υπεύθυνοι της εταιρείας φοβούνται πως δεν θα είναι μόνο το «Ζενίθ» αλλά μετά την άρση του καμποτάζ θα έρθουν στον Πειραιά και άλλες εταιρείες κρουαζιεροπλοίων που θα έχουν στα καράβια τους σημαίες τρίτων χωρών και θα απασχολούν φτηνούς αλλοδαπούς για να μειώσουν τα λειτουργικά τους κόστη.

Μπροστά στον αθέμιτο ανταγωνισμό που θα δημιουργηθεί, η Λούις αποφάσισε αυτό που φοβόντουσαν οι εκπρόσωποι των ναυτεργατικών σωματείων. Θα καταλήξουν στο δρόμο εκατοντάδες Έλληνες ναυτικοί στο βωμό της άρσης του καμποτάζ που αποφάσισε η κυβέρνηση Παπανδρέου.

Ειδικότερα, τα κρουαζιερόπλοια της Λούις «Μάτζεστι», «Καλυψώ» και «Κριστάλ» θα πραγματοποιήσουν αυτό το καλοκαίρι κρουαζιέρες από τον Πειραιά προς τα ελληνικά νησιά, αλλά δεν θα τα επανδρώσουν με Έλληνες ναυτικούς.

Για την υποστολή της ελληνικής σημαίας από τα πλοία τους, από την εταιρεία Λούις μας είπαν τα εξής:

«Το νέο θεσμικό πλαίσιο που ισχύει αυτή τη στιγμή με την άρση του καμποτάζ, καθιστά τα κρουαζιερόπλοια με ελληνική σημαία καθόλου ανταγωνιστικά, αφού είναι εμφανής η ανισότητα που διαμορφώνεται κυρίως στα λειτουργικά έξοδα, συγκρινόμενα με αντίστοιχα πλοία άλλων σημαιών. Για το λόγο αυτό, δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να αλλάξουμε την ελληνική σημαία».

Την ίδια στιγμή, ενώ οι δυσμενείς συνέπειες της άρσης του καμποτάζ γίνονται ορατές, δεν διαφαίνεται να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα η αισιοδοξία κυβερνητικών στελεχών ότι θα έρθουν ξένα κρουαζιερόπλοια και θα πραγματοποιούν κρουαζιέρες από τον Πειραιά αυτό το καλοκαίρι.

Το ενδιαφέρον των Αμερικανικών και άλλων εταιρειών παραμένει «στα λόγια», παρά τις σχετικές εξαγγελίες του υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων Γιάννη Διαμαντίδη. Καμία εταιρεία δεν ενέταξε πλοία με αφετηρία τον Πειραιά στο καλοκαιρινό της πρόγραμμα κρουαζιερών.

Οι ναυτικοί εκπέμπουν SOS

Μετά την υποστολή της γαλανόλευκης από την εταιρεία Λούις, η διοίκηση της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού έστειλε χθες ανοικτή επιστολή προς τον Πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου με τίτλο «μη βάζετε ταφόπλακα στην ελληνική κρουαζιέρα και στους Έλληνες ναυτεργάτες».

Στην ανοικτή επιστολή της διοίκησης της ΠΕΝΕΝ που κοινοποιείται και τους συναρμόδιους υπουργούς Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου, Θαλασσίων Υποθέσεων Γ. Διαμαντίδη και Τουρισμού Π. Γερουλάνο αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής:

«Με την παρούσα επιστολή θέλουμε αυτήν την ύστατη στιγμή να σας θέσουμε μπροστά στις μεγάλες σας ευθύνες για τον κίνδυνο που διαγράφεται άμεσα για πρώτη φορά στην μεταπολεμική περίοδο για την χώρα μας να απωλέσει οριστικά τα ελληνικά κρουαζιερόπλοια με ελληνική σημαία και τους εκατοντάδες Έλληνες Ναυτεργάτες που εργάζονταν έως πρόσφατα σε αυτά.

Την χρονική αυτή περίοδο συνήθως προσλαμβάνονται οι Έλληνες Ναυτικοί για την επάνδρωση των κρουαζιερόπλοιων και την έναρξη της νέας θερινής τουριστικής περιόδου. Η μοναδική εταιρεία με κρουαζιερόπλοια ελληνικής σημαίας ανακοίνωσε ότι θα υποστείλει την ελληνική σημαία και πρόκειται να βάλει σημαία Μάλτας και στο εξής δεν πρόκειται να προσλάβει Έλληνες Ναυτεργάτες.

Δυστυχώς ο νόμος περί απελευθέρωσης του καμποτάζ, όπως είχαμε τότε επισημάνει στους αρμόδιους Υπουργούς της Κυβέρνησης, θα έχει αποτέλεσμα την εγκατάλειψη της ελληνικής σημαίας και τον επαγγελματικό διωγμό των Ελλήνων Ναυτεργατών.

Παράλληλα αποδεικνύονται μύθοι και φρούδες ελπίδες οι ισχυρισμοί όσων προπαγάνδιζαν ότι με την απελευθέρωση του καμποτάζ θα έρθουν πλοία διαφόρων σημαιών και χωρών τα οποία θα χρησιμοποιούσαν ως αφετηρία τον Πειραιά και άλλα ελληνικά λιμάνια».

Και καταλήγει:

«Κύριε Πρωθυπουργέ,
Μπροστά στον άμεσο κίνδυνο να αφελληνισθεί η Ελληνική κρουαζιέρα, να εξοστρακισθούν για πάντα οι Έλληνες Ναυτεργάτες (που είχαν και έχουν τεράστια συμβολή στην ανάπτυξη της ναυτιλίας μας) από την κρουαζιερόπλοιο ναυτιλία, σας καλούμε άμεσα να πάρετε πρωτοβουλία προκειμένου να διασφαλισθεί η ελληνική σημαία στην κρουαζιερόπλοιο ναυτιλία, να εξασφαλισθεί η εργασία των Ελλήνων Ναυτεργατών με συγκροτημένα δικαιώματα».
Για το λόγο αυτό η διοίκηση της ΠΕΝΕΝ προτείνει να γίνει συνάντηση - σύσκεψη των ενδιαφερομένων φορέων και να ληφθούν αποφάσεις στο παραπάνω πλαίσιο οι οποίες θα συμβάλουν στην ανάπτυξη της οικονομίας, του θαλάσσιου τουρισμού των νησιών μας, των θέσεων εργασίας και των δικαιωμάτων των ναυτεργατών.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΖΗΜΤΣΟΣ

Επίσης:

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ
ΑΡΧΙΘΑΛΑΜΗΠΟΛΩΝ - ΘΑΛΑΜΗΠΟΛΩΝ
ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ

Πειραιάς 03/02/2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Μετά από πληροφορίες μας, περί υποστολής της Ελληνικής σημαίας από τα κρουαζιερόπλοια της εταιρείας LOUIS HELLENIC CRUISE συνεδρίασε το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Αρχιθαλαμηπόλων-Θαλαμηπόλων Εμπορικού Ναυτικού και εκφράζει τη βαθιά του αγωνία και ανησυχία για την τύχη των Ελλήνων Θαλαμηπόλων στα κρουαζιερόπλοια.
Ο κλάδος των θαλαμηπόλων είναι ο άμεσα θιγόμενος, αφού σε κάθε πλοίο ναυτολογούνται περί τους 45 θαλαμηπόλους, δηλαδή, το 50% της σύνθεσης του πληρώματος.
Το πλήγμα για τη ναυτική οικογένεια είναι καίριο και είναι αποτέλεσμα της πολιτικής απελευθέρωσης του καμποτάζ με τις ψεύτικες υποσχέσεις και ελπίδες που διοχετεύονταν στα ΜΜΕ περί προσέλευσης αθρόων κρουαζιερόπλοιων και επάνδρωσή τους με ελληνικά πληρώματα.
Δυστυχώς, οι φόβοι μας γίνονται πραγματικότητα.
Η απελευθέρωση του καμποτάζ φέρνει την αποβολή της Ελληνικής Σημαίας και την εγκατάλειψη των ελληνικών πληρωμάτων.
Κύριοι της Κυβέρνησης, πιστέψαμε στις υποσχέσεις σας για προστασία της Ελληνικής Σημαίας και των ελληνικών πληρωμάτων.
Ποιος θα αναλάβει την ευθύνη σε αυτές τις υποσχέσεις προς τους έλληνες ναυτεργάτες που χάνουν τη δουλειά τους;
Η Τρόικα ή το ΔΝΤ; Μήπως πρέπει να απευθυνθούμε σε αυτούς ως Κυβέρνηση της χώρας»
Σήμερα η ΠΕΑΘΕΝ εκπέμπει σήμα κινδύνου προς όλους τους αρμόδιους Υπουργούς ώστε με την παρέμβασή τους να διορθώσουν όσα οι άσχετοι με το αντικείμενο «σοφοί» εισηγήθηκαν σε επιτροπές αδαών.

Για την ΠΕΑΘΕΝ
Ο Πρόεδρος
ΙΩΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΙΔΗΣ
Ο Γεν. Γραμματέας
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΗΣ

Ζητάμε την ύστατη αυτή ώρα που χανόμαστε την σύμπραξη όλων για τη λήψη άμεσων μέτρων ώστε να προστατεύσουμε την Ελληνική σημαία, το ελληνικό κρουαζιερόπλοιο και τα ελληνικά πληρώματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου