Η πιο όμορφη θάλασσα είναι αυτή που δεν την αρμενίσαμε ακόμα.

Το πιο όμορφο παιδί δε μεγάλωσε ακόμα.

Τις πιο όμορφες μέρες, τις πιο όμορφες μέρες μας, δεν τις ζήσαμε ακόμα.
Δεν τις ζήσαμε ακόμα.

Τρίτη 22 Μαρτίου 2011

Στο Ηράκλειο διαδηλώνουν για τις συγχωνεύσεις σχολείων


ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
ΝΟΜΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
email: omospondiagoneonirakl@gmail.com Ηράκλειο 21 Μαρτίου 2011

ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ & ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Η Ομοσπονδία Ενώσεων Συλλόγων Γονέων Μαθητών Νομού Ηρακλείου, μετά από ομόφωνη απόφαση, καταθέτει το παρόν ψήφισμα
Το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε «διαβούλευση» (διάρκειας 4 ημερών!) με τους δήμους για τα κριτήρια των συγχωνεύσεων. Το κύριο χαρακτηριστικό αυτής της «διαβούλευσης», δεν ήταν αν χρειάζονται ή όχι οι συγχωνεύσεις, αλλά ο τρόπος που θα γίνουν.
Οι γονείς των μαθητών είναι αναστατωμένοι με την διαδικασία που έγινε η «διαβούλευση», χωρίς να ζητηθεί ή άποψη τους, από τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης, με τις όποιες αντιδράσεις ή συμφωνίες θα υπήρχαν. Η κυβέρνηση δεν κρατάει ούτε τα προσχήματα. Απλά, αποφασίζει και διατάζει. Τα στοιχεία που δόθηκαν στην δημοσιότητα για τις συγχωνεύσεις σχολείων στατιστικά έχουν ως εξής:

Πανελλαδικά Σε σύνολο 16.000 σχολικών μονάδων συγχωνεύονται τα 1933, ποσοστό 12%.
Στο νομό Ηρακλείου έχομε ποσοστό 14,1%


Εμείς οι γονείς καταδικάζουμε την πολιτική που ακολουθείται για την συγχώνευση - κατάργηση σχολικών μονάδων και την ίδρυση «Σχολικών Κέντρων και Πολυδύναμων Σχολικών Μονάδων», αφορά όλη τη χώρα και σχετίζεται άμεσα με την υλοποίηση του Καλλικρατικού σχολείου της «αγοράς».
Οι συνέπειες αυτής της πολιτικής είναι ολέθριες σε Οικονομικό και Κοινωνικό επίπεδο.
Η κυβέρνηση επικαλείται «παιδαγωγικούς λόγους και εκπαιδευτικά οφέλη» (!), όταν στην πράξη, και με πρόσχημα τις "αντοχές της οικονομίας", μειώνει περαιτέρω κατά 21,9% τις δαπάνες για την Παιδεία, πετάει στο δρόμο χιλιάδες Εκπαιδευτικούς και Μαθητές Αθλητικών και Μουσικών σχολείων, ενώ απειλεί με κλείσιμο μια σειρά Ολοήμερα Δημοτικά και Δομές Ειδικής Αγωγής.
Το επιχείρημα της κυβέρνησης, πως καταργεί διθέσια και τριθέσια σχολεία, δήθεν για παιδαγωγικούς λόγους, αποτελεί πρόκληση. Πρόκειται για πλήρη αντιστροφή της πραγματικότητας!
Ας αναρωτηθούμε όλοι μας, πως γίνεται αυτοί που ερημώνουν την ύπαιθρο, διαταράσσουν τον οικογενειακό προγραμματισμό, αυξάνουν τη μαθητική διαρροή και ρημάζουν το μέλλον της νέας γενιάς, να νοιάζονται ταυτόχρονα για τη μόρφωσή τους ;
Καμία επιχείρηση δεν ρισκάρει να επενδύσει σε σχολεία με λίγους μαθητές, απομακρυσμένα και διάσπαρτα σε όλη την επικράτεια. Τα «φιλέτα», μεγαλύτερων και «πολυδύναμων σχολείων» είναι πιο δελεαστικά. Με λιγότερο προσωπικό, λιγότερα έξοδα μεταφοράς μαθητών, λιγότερες λειτουργικές και κτιριακές δαπάνες.
Χορηγοί θα μπαινοβγαίνουν στα σχολεία, καθορίζοντας οι ίδιοι το αναλυτικό πρόγραμμα και το αναγκαίο προσωπικό.
Θα υπάρχουν Σχολεία των πλούσιων και των φτωχών Δήμων, όπου και τα δύο στα πλαίσια του ανταγωνισμού και της αξιολόγησής τους, θα κυνηγούν «χορηγούς» για την οικονομική τους επιβίωση, και με τους γονείς να πληρώνουν ακόμα περισσότερα για το «καλό του σχολείου».
Οι μαθητές είναι τα πρώτα θύματα που θα πληρώσουν το τίμημα αυτών των αλλαγών, αφού το σχολείο τους θα είναι μακριά απ' τον τόπο κατοικίας τους.
Σε συνδυασμό με την κατεύθυνση για 25άρια-30άρια τμήματα, ανοίγει ο δρόμος για απολύσεις Εκπαιδευτικών με πρόσχημα πάντα πως όταν δεν υπάρχει αντικείμενο εργασίας, μονιμότητα δεν υφίσταται.
Όλα τα συστεγαζόμενα σχολεία θα συγχωνευτούν, οι «σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που λειτουργούν σε ενιαίο χώρο ως ξεχωριστές σχολικές μονάδες της ίδιας βαθμίδας ενοποιούνται σε μια σχολική μονάδα».
Η πολιτική των συγχωνεύσεων δεν προβλέπει δαπάνες για νέα σχολικά κτίρια και υλικοτεχνικές υποδομές, δεν υπάρχει πουθενά η ευθύνη του κράτους για τη μεταφορά των μαθητών, διότι την ευθύνη για την «συγκοινωνιακή κάλυψη της περιοχής», έχουν αναλάβει οι Δήμοι.
Ο σχεδιασμός του Υπουργείου για την υλοποίηση του «ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ» - «ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ», εξαντλεί το αντιπαιδαγωγικό όριο των 25 μαθητών και 30 μαθητών ανά τάξη, στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αντίστοιχα.
Οι γονείς των μαθητών έχουμε πολύ σοβαρούς λόγους να αντιδράσουμε στην επιχείρηση «συγχωνεύσεις σχολείων» και στην αναδιοργάνωση της Εκπαιδευτικής δομής που αντικειμενικά προμηνύουν τα χειρότερα στη μόρφωση των παιδιών μας. Είναι φανερό, ότι ετοιμάζουν τους αυριανούς εργάτες που στωικά θα αποδεχτούν τα μεροκάματα πείνας, την δουλειά χωρίς δικαιώματα, χωρίς ασφάλιση και υγεία, χωρίς ρεύμα, νερό, τηλέφωνο ή και σπίτι.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕ:
 Η κυβέρνηση να αυξήσει την χρηματοδότηση για την παιδεία.
 Το Υπουργείο να μην υλοποιήσει την πολιτική των καταργήσεων – συγχωνεύσεων σχολείων στις προσταγές του ΔΝΤ και της ΕΕ.
 Οι Δήμοι να επιχορηγήσουν τις Σχολικές Επιτροπές για την ομαλή εκπαιδευτική λειτουργία των σχολικών μονάδων.
 Να γίνει σωστός σχεδιασμός για την χρηματοδότηση και υλοποίηση του μεταφορικού έργου των μαθητών από τους Δήμους.

ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΙΑΧΤΕΙ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΣΤΗΡΙΖΕΙ :
 Τη μόνιμη, σταθερή δουλειά με δικαιώματα, για όλους, χωρίς ευελιξίες και μαθητείες.
 Τους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού στην εκπαίδευση.
 Την κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης στην ΠΑΙΔΕΙΑ.
 Την αύξηση των δαπανών για την παιδεία.
 Το ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΟ & ΔΩΡΕΑΝ, 12χρονο, υποχρεωτικό σχολείο που θα εξασφαλίζει σύγχρονη ολόπλευρη μόρφωση σε όλα τα παιδιά.
 Δίχρονη υποχρεωτική δημόσια δωρεάν προσχολική αγωγή.
 Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία που θα προσφέρουν γνώση. Βιβλία επιστημονικά και παιδαγωγικά επεξεργασμένα, ώστε να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες και δυνατότητες της κάθε ηλικίας.
 Την ενιαία συστηματική διδασκαλία των ξένων γλωσσών, με ενιαίο συστηματικό πρόγραμμα και δωρεάν βιβλία σε όλο το 12χρονο σχολείο.
 Τα δημόσια, σύγχρονα και ασφαλή σχολεία, για να καλυφθούν οι κτηριακές ανάγκες και να αντιστοιχούν 15 έως 20 μαθητές ανά τμήμα στην Πρωτοβάθμια, έως 20 μαθητές στην Δευτεροβάθμια και με 10 μαθητές στα εργαστήρια της Επαγγελματικής εκπαίδευσης.
 Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες, ώστε να έχουν τα ίδια δικαιώματα εκπαίδευσης με τα υπόλοιπα.

Τα δικά μας οράματα για ένα άλλο σχολείο δικαιώνονται στο πλαίσιο μιας άλλης ανάπτυξης και όχι στα ΠΛΑΙΣΙΑ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑΣ, παλιότερα και νέα.

Γι’ αυτό, ΚΑΛΟΥΜΕ:
Τους γονείς, τους μαθητές,
να διαμαρτυρηθούμε στην πλατεία Ελευθερίας στις 28 Μαρτίου 2011, στις 11:00 πμ., καταθέτοντας ψήφισμα στον αιρετό Περιφερειάρχη Κρήτης κ. Αρναουτάκη, στον πρόεδρο της ΤΕΔΚ κ. Κουράκη, στον γενικό γραμματέα της Περιφέρειας Κρήτης κ. Καρούντζο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου