Η πιο όμορφη θάλασσα είναι αυτή που δεν την αρμενίσαμε ακόμα.

Το πιο όμορφο παιδί δε μεγάλωσε ακόμα.

Τις πιο όμορφες μέρες, τις πιο όμορφες μέρες μας, δεν τις ζήσαμε ακόμα.
Δεν τις ζήσαμε ακόμα.

Τρίτη, 10 Σεπτεμβρίου 2013

Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί, σε κοινό αγώνα ανατροπής της αντιλαϊκής πολιτικής.



Τα σχολεία αρχίζουν, αλλά και στη περιοχή μας υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Αποτέλεσμα: Στους βρεφονηπιακούς να λείπουν βρεφοκόμοι και βοηθητικό προσωπικό με αποτέλεσμα 35 οικογένειες να αφήνουν τα παιδιά τους εκτός των Δημοτικών σταθμών.
Στα νημιαγωγεία λείπουν νηπιαγωγοί με αποτέλεσμα να μην λειτουργήσουν τα ολοήμερα.
Στα δημοτικά υπάρχει το ίδιο πρόβλημα με τη λειτουργία των ολοήμερων, όπως υπάρχει πρόβλημα και στη διδασκαλία δεύτερης ξένης γλώσσας και πληροφορικής για τη περιοχή μας.
Στα γυμνάσια-λύκεια έχουμε μεγάλες ελλείψεις σε χώρους διδασκαλίας και σε καθηγητές. Ειδικά στα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ δεν έχουν διοριστεί οι καθηγητές ειδικότητας, ακόμα και για τα παιδιά που είχαν ήδη παρακολουθήσει μια από τις καταργημένες ειδικότητες. Αυτά τα παιδιά τώρα μένουν στον αέρα και οι καθηγητές τους στην ανεργία, που βαφτίστηκε διαθεσιμότητα.
Τεράστια προβλήματα και από την έλλειψη καθαριστριών, την κατάργηση των σχολικών φυλάκων και την υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών οι οποίες κινδυνεύουν να μην καλύψουν ούτε τις δαπάνες πετρελαίου, πόσο μάλλον μεγάλων μετασκευών, που απαιτούνται για τα παλαιωμένα σχολικά συγκροτήματα της περιοχής.
Οι μαθητές ανά τμήμα αυξάνονται και πληθύνονται με αποτέλεσμα τη δυσκολία στην εκπαιδευτική διαδικασία και την ανεπαρκή βοήθεια, ειδικά στους αδύναμους μαθητές.
Τα αθλητικά τμήματα (ΤΑΔ) των γυμνασίων δεν θα λειτουργήσουν, ενώ κατά πάσα πιθανότητα τη τύχη τους ακολουθούν και τα ΤΑΔ των λυκείων.
Η ΟΛΜΕ έχει ήδη εξαγγείλει απεργιακές κινητοποιήσεις.  Οι καθηγητές παλεύουν για την αντιμετώπιση αυτών των προβημάτων αλλά και άλλων όπως ο νόμος για τα λύκεια που τα μετατρέπει σε εξεταστικά κέντρα (4 φορές θα δίνουν τα παιδιά πανελλαδικές), υποβαθμίζοντας την μαθησιακή λειτουργία αυτής της βαθμίδας και οδηγώντας δεκάδες χιλιάδες μαθητών στα φροντιστήρια.
 Γονείς και μαθητές δεν έχουν να χάσουν από αυτό τον αγώνα. Θά χάσουμε όλοι, αν οι καθηγητές ηττηθούν. Θα γυρίσει όλη η κοινωνία με σκυμμένο το κεφάλι σε ένα πιο υποβαθμισμένο σχολείο. Σε ένα σχολείο που αντί να καλύπτει τις αυξανόμενες μορφωτικές ανάγκες της νεολαίας και της Ελληνικής κοινωνίας, θα έχει μετατραπεί σε ένα χώρο διδασκαλίας κάποιων πολύ βασικών γνώσεων και σε ένα εξεταστήριο των μελλοντικών ημιμορφωμένων γενεών.
Έχουμε χρέος λοιπόν όλοι να διαλέξουμε. Με ποιόν θα πάμε και ποιον θα αφήσουμε. Με τα συμφέροντα των παιδιών μας, της εκπαιδευτικής κοινότητας και της κοινωνίας ή με τη πολιτική του υπουργείου που για ακόμα μια φορά βάζει ταξικούς φραγμούς στη γνώση. Τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια που ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια, υπόσχονται παροχές, που το δημόσιο σχολείο βλέπει με τα κυάλια. Πρόκειται όμως για μια λύση για λίγους κι εκλεκτούς. Το παιδί του εργάτη θα παραμένει εργάτης, κι έτσι η πατρίδα μας θα χάσει ένα τεράστιο εν δυνάμει πνευματικό δυναμικό. Οφελειμένη η άρχουσα τάξη που θα χει στρατιές ημιμορφωμένων και άρα λιγότερο απαιτητικών και περισσότερο υπάκουων νέων εργαζομένων που θα προτιμούν τα ψίχουλα, από την ανεργία. Αυτήν την ανάπτυξη θέλουν, αυτή την ανάπτυξη θα εξυπηρετήσει το νέο εκπαιδευτικό τους σύστημα. 
Ήρθε η ώρα η κοινωνία να απαντήσει με βάση τα συμφέροντά της και να κλείσει τα αυτιά της στους μηχανισμούς της προπαγάνδας των πλουτοκρατών και των κυβερνητικών κολαούζων τους. Το κοινωνικό μέτωπο μαθητών, καθηγητών, γονιών, είναι το μόνο που φοβίζει το σύστημα εξουσίας. Ας υλοποιήσουμε τους εφιάλτες τους.


Από την τοπική ΕΛΜΕ πήραμε τη παρακάτω καταγγελία και τη δημοσιεύουμε:





 
 


ΕΛΜΕ ΛΑΣΙΘΙΟΥ

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ


ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ


Δύο  ημέρες πριν το πρώτο κουδούνι, το Υπουργείο Παιδείας έχει αφήσει τα περισσότερα σχολεία του νομού Λασιθίου χωρίς καθαρίστριες.

Από το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει γίνει καμία ενέργεια στην κατεύθυνση της ανανέωσης των συμβάσεων μίσθωσης έργου (που υπογράφονται από 1η Σεπτεμβρίου έως και 30η Ιουνίου κάθε σχολικού έτους) καθαριότητας των σχολείων.

Η γενικολογία ακόμη και τώρα από πλευράς Υπουργείου, καθιστά προφανές πως δεν υπάρχει προς εφαρμογή κάποιος σχεδιασμός και πως παρουσιάζεται αδυναμία επίλυσης ακόμη και αυτού του τόσο στοιχειώδους θέματος.

Και μπορεί από το Υπουργείο Παιδείας για όλα αυτά που συμβαίνουν κανένας να μην ανησυχεί και κανένας να μην αναλαμβάνει την ευθύνη. Όμως οι εκπαιδευτικοί θεωρούμε το πρόβλημα ως υψηλής σπουδαιότητας, αφού:

α) η έλλειψη κατάλληλων συνθηκών υγιεινής στα σχολεία συνεπάγεται αύξηση επιδημιών και ξεχασμένων ασθενειών, ενώ οι κίνδυνοι για την υγεία, την ασφάλεια και την ποιότητα ζωής που διατρέχουν μαθητές και δάσκαλοι είναι σοβαροί και μεγάλοι

β) η υγιεινή και η καθαριότητα στα σχολεία είναι αναφαίρετο δικαίωμα των μαθητών, γονιών, εκπαιδευτικών αλλά και όλης της κοινωνίας

γ) η ανικανότητα και η αδιαφορία του Υπουργείου Παιδείας να επιλύσει ένα τόσο απλό και τόσο ουσιαστικό θέμα είναι ενδεικτική του τρόπου με τον οποίο αντιμετωπίζει  την εκπαίδευση και τη σχολική κοινότητα

Το υπουργείο Παιδείας, που τον Μάιο υποκριτικά, καμωνόταν πως νοιάζεται για την «ψυχική υγεία» των μαθητών προκειμένου να επιστρατεύσει τους καθηγητές, οφείλει να αντιμετωπίσει άμεσα, την καθαριότητα των σχολείων ως ζήτημα υψηλής σπουδαιότητας που αφορά στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.

Επισημαίνουμε ότι το πρόβλημα είναι οξύτατο στους Δήμους Αγίου Νικολάου & Ιεράπετρας και καλούμε την ΟΛΜΕ να παρέμβει για το θέμα αυτό.

Για το Δ.Σ.

                          Ο Πρόεδρος                                                Η Γ. Γραμματέας

               Καλιμάντζαλης Βασίλης                                       Ζερβάκη Άννα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου