Η πιο όμορφη θάλασσα είναι αυτή που δεν την αρμενίσαμε ακόμα.

Το πιο όμορφο παιδί δε μεγάλωσε ακόμα.

Τις πιο όμορφες μέρες, τις πιο όμορφες μέρες μας, δεν τις ζήσαμε ακόμα.
Δεν τις ζήσαμε ακόμα.

Δευτέρα, 9 Μαΐου 2011

Διαίρει και βασίλευε






Δεν πρόλαβαν να κοπάσουν οι πανηγυρισμοί του Αιγυπτιακού λαού που ξεφορτώθηκαν την αμερικανο-σιωνιστική καρικατούρα του Μουμπάρακ και τα διεθνή ιμπεριαλιστικά κέντρα άρχισαν να δρουν για να κάνουν ένα λαό να μετανιώσει για την διεκδίκηση της "ελευθερίας" του. Στην περίπτωση της Αιγύπτου δεν επέλεξαν τη στρατιωτική επέμβαση. Χωρίς να σημαίνει ότι δεν θα το κάνουν και στο μέλλον για "ανθρωπιστικούς" πάντα λόγους.

Στην Αίγυπτο χρησιμοποίησαν μια άλλη παλιά συνταγή. Αυτή του διαίρει και βασίλευε. Και επειδή εκεί δεν υπάρχουν ούτε ξένοι εργάτες (πλην κάτι Ευρωπαίων υπαλλήλων πολυεθνικών), ούτε άλλες εθνοτικές μειονότητες (μια που οι Αιγύπτιοι αποτελούν ένα κράμα φυλών που όμως έχουν ομογενοποιηθεί κάτω από την αραβική εθνική ταυτότητα), οι ιμπεριαλιστές δεν πόνταραν στο ρατσισμό. Πόνταραν στην αναζωπύρωση του θρησκευτικού φουνταμενταλισμού.

Φοβάμαι ότι αν οι Αιγύπτιοι ή κάποιες έστω δυναμικές πρωτοπορίες της Αιγυπτιακής κοινωνίας δεν αντιδράσουν γρήγορα, προειδοποιώντας το λαό τους για τα τραγικά επακόλουθα, τότε η Αίγυπτος θα χαθεί μέσα στο θρησκευτικό μίσος και βία. Οι κόπτες (ορθόδοξοι χριστιανοί μονοφυσίτες) αποτελούν το 10 % του πληθυσμού με αναλογικά μεγαλύτερη αντιπροσώπευση στα μεσαία και πλούσια κοινωνικά στρώματα, και την κρατική γραφειοκρατία. Έτσι συγκεντρώνουν κι ένα ταξικό μίσος από φτωχότερα στρώματα των μουσουλμάνων. Από την άλλη όμως οι κόπτες επειδή πάντα γνώριζαν ότι τις εποχές συμφιλίωσης και ενότητας, διαδέχονταν εποχές καχυποψίας και μίσους, γαλουχήθηκαν με φανατικό τρόπο στα θρησκευτικά τους πιστεύω έχοντας αναπτύξει μια πρωτοφανή ενότητα και αλληλεγγύη. Θέλω να πω ότι οι κόπτες δεν είναι μια μειονότητα ευπόρων που όταν δουν τα συμφέροντα και τις ζωές τους να κινδυνεύουν, θα μαζέψουν τα μπογαλάκια τους για να φύγουν... Οι ίδιοι αισθάνονται κληρονόμοι της Αιγυπτιακής ιστορίας αφού ο χριστιανισμός, διαδέχθηκε ομαλά την αρχαία θρησκεία και πιθανότατα θα ήταν ως τα σήμερα η κυρίαρχη θρησκεία, αν οι Βυζαντινοί δεν επέβαλλαν βαριά φορολογία στις κτήσεις τους. Βέβαια κι οι μουσουλμάνοι δεν πέρασαν από μειοψηφία αρχικά, σε ισχυρή πλειοψηφία αναίμακτα. Με ιστορίες ακραίας βίας (που κάνουν τις Ελληνο-Τουρκικές σφαγές να μοιάζουν ήπιες), έχουν γαλουχηθεί γενιές κοπτών.

Αν σήμερα λοιπόν ξαναζωντανέψει ένα μίσος που έχει ιστορικές βάσεις, έχει ταξικές αναφορές και τέλος αποπνέει ακραίο φανατισμό όπως αυτό που μόνο οι θρησκείες μπορούν να δώσουν, τότε μιλάμε για ένα κοκτέιλ εκατομμύρια φορές πιο ισχυρό, από τα κοκτέιλ μολότωφ που έπεσαν προχτές στο ναό του Αγίου Μηνά, σκοτώνοντας 9 και τραυματίζοντας εκατοντάδες... Η αφορμή γελοία όπως συνήθως σε ανάλογες περιπτώσεις. Μια κόπτισα λέει είχε αλλαξοπιστήσει, αλλά οι κόπτες την κρατούσαν με το ζόρι εντός του ναού. Οι μουσουλμάνοι της γειτονιάς περικύκλωσαν τον ναό. Όταν απαίτησαν να απελευθερωθεί η μετανοημένη, ακούστηκαν πυροβολισμοί από το εσωτερικό του ναού. Κι εκείνοι απάντησαν με την πυρπόληση του ναού.
Οι ιμπεριαλιστές τρίβουν τα χέρια τους γιατί αργά ή γρήγορα θα "αναγκαστούν" να επέμβουν "ανθρωπιστικά" για να ελέγξουν το επιφαινόμενο χάος. Στην καλύτερη περίπτωση θα κατεβάσουν μια δικιά τους χούντα για να ελέγξει αυτή τα πράγματα και να βάλει ξανά στο "γύψο" την Αιγυπτιακή κοινωνία.


Με λίγα λόγια το όποιο όνειρο για δημοκρατία, κοινωνική δικαιοσύνη και εθνική ανεξαρτησία κατέκτησε τις προηγούμενες μέρες με πολύ αίμα κι αγώνα ο Αιγυπτιακός λαός, θα μετατραπεί σε εφιάλτη που δείχνει τα δόντια του από το σκοτεινότερο παρελθόν.
Ελπίζω η πρόσφατη εξέγερση, να έχει βοηθήσει τις λαϊκές δυνάμεις να κατακτήσουν μια στοιχειώδη ενότητα αλλά και μια πολιτική ωριμότητα ώστε να μπει φρένο, σε ένα ανελέητο ματοκύλισμα. Οι εκατοντάδες χιλιάδες μουσουλμάνοι και κόπτες που συναντήθηκαν στην πλατεία Ταχρίρ ίσως να είναι το μοναδικό αντίδοτο, στο ιμπεριαλιστικό δηλητήριο.
.

4 σχόλια:

  1. Αρχικά να πούμε, ότι οι Κόπτες ισχυρίζονται πως είναι γύρω στα 20 εκ, πολύ πάνω από το 10%. Δεύτερον, εκτός ελαχίστων ατομικών εξαιρέσεων φωτισμένων ιερέων, η Θρησκεία ανέκαθεν χρησιμοποιήθηκε για να διαιρέσει τους λαούς,ορθόδοξοι, καθολικοί, διαμαρτυρόμενοι, σιίτες, σουνίτες και πάει λέγοντας. Για τους Εβραίους δεν έχω στοιχεία, αλλά νομίζω ότι αυτοί είναι αδιαίρετοι. Ξέρω πολύ καλά ότι οι Κόπτες, οι οποίοι θεωρούν εαυτούς αληθινούς απόγονους των Φαραώ, οι άνθρωποι αυτοί είναι κι αλλιώς φτερουγισμένοι, ασκούν πολύ επιθετική πολιτική προσηλυτισμού, Όλες οι αιματηρές συγκρούσεις ανάμεσα σε Κόπτες και Μουσουλμάνους αφορούν αρπαγές γυναικών, κυρίως από φτωχές συνοικίες, τις οποίες βαφτίζουν κόπτισες. Όταν ο άλλος δεν έχει να φάει τότε δεν τον νοιάζει η θρησκεία, την κοιλιά του θέλει να γεμίσει. Ο ιμπεριαλισμός πάντα προωθεί κάθε θρησκευτική, εθνικιστική, φυλετική διαφορά προκειμένου να διαρέσει και να μανιπουλάρει τις διαθέσεις των μαζών. Κι οι θρησκευτικές αναφορές, παρά τις επί μέρους τους διαφορές μιας και όλες οι θρησκείες σερβίρουν τη μετά θάνατον δικαίωση και την υποταγή στον ισχυρό ( δες τι έλεγε ο Παύλος για την θέση της γυναίκας και την υποταγή στους άρχοντες μιας κι έτσι το ήθελε ο Θεός και δεν επιτρέπεται να αμφισβητείς το θέλημά του), βεβαίως και χρησιμοποιούνται στην συγκεκριμένη περίπτωση. Η Δημικρατία, αγαπητέ φίλε, δεν πάει μόνη της ποτέ. Επιβάλλεται να συνοδεύεται από ένα επιθετικό προσδιορισμό, αστική, προλεταριακή κλπ, αν δεν θέλουμε να αποπροσανατολίζουμε. Οι ελπίδες για αλλαγή στην Αίγυπτο εμένα δεν μ' έπιασαν, όταν είδα ότι οι εξεγερμένοι απλά περιορίστηκαν στην αποπομπή της κλίκας Μουμπάρακ, δεν έβαζαν θέμα αλλαγής εξουσίας κι όλη η διαδικασία της εξέγερσης πατροναρίστηκε από τα Τουίτερ, τα φέισμπουκ κλπ,για τα οποία έγραψες αν δεν απατώμαι τι ρόλο παίζουν. Είναι δυνατόν να έχω την ίδια αγωνία για τις εξεγέρσεις στην Αίγυπτο με τον Ομπάμα και την Χίλαρη; Για σκεφτείτε το λίγο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οι Κόπτες μόνο με το μπαχτσίς έχουν πρόσβαση στην κρατική γραφειοκρατία. Είναι αποκλεισμένοι από τις κρατικές υπηρεσίες, για αυτόν το λόγο άλλωστε στράφηκαν στο εμπόριο. Υπάρχουν βέβαια και οι κρυπτοχριστιανοί, αλλά μάλλον δεν αναφέρεσαι σ' αυτούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στο αρχικό κείμενο βεβαίως και μιλάω για αστική δημοκρατία. Σε προηγούμενα κείμενα για τα γεγονότα της Αιγύπτου
    http://visinokipos.blogspot.com/2011/01/blog-post_30.html
    και
    visinokipos.blogspot.com/2011/02/blog-post_01.html
    έχω πει ότι η εξέγερση είχε αστικοδημοκρατικά χαραχτηριστικά.
    Φυσικά και δεν είχαμε επαναστατική κατάσταση στην Αίγυπτο. Όμως και το τέλος της Δικτατορίας Μουμπάρακ χαροποίησε κάθε προοδευτικό άνθρωπο, που πάντα βλέπει στις φωτιές τέτοιων κινημάτων να υπάρχουν και τα σπέρματα μιας συνολικότερης ανατροπής. Όπως ακριβώς με το Πολυτεχνείο στην Ελλάδα. Το ΚΑΤΩ Η ΧΟΥΝΤΑ ζυμονώταν μαζί με το ΕΞΩ ΑΙ ΗΠΑ και μαζί με το ΛΑΟΚΡΑΤΙΑ. Ο βαθμός ωριμότητας της εργατικής τάξης και τότε στην Ελλάδα και τώρα στην Αίγυπτο , δεν μπορούσε να σηκώσει το βάρος μιας πραγματικά επαναστατικής αλλαγής.
    Αυτό όμως δεν μειώνει την αξία που το "Πολυτεχνείο" και η "Ταχρίρ" έχουν για τα λαϊκά κινήματα. Ακόμα κι ως ιστορική εμπειρία.
    Οι κόπτες σίγουρα είχαν δικούς τους ανθρώπους στα κυβερνητικά κλιμάκια του Μουμπάρακ. Εξ ού κι η κοπτική εκκλησία έλεγε χαραχτηριστικά ότι τα επεισόδια ήταν "ενάντια στη Θεία θέληση". Παρόλα αυτά εκατοντάδες χιλιάδες χριστιανοί βρέθηκαν στον αγώνα. Είναι εντυπωσιακό και μπορείτε να το δείτε στα βίντεο: Όταν οι μουσουλμάνοι προσεύχονταν κατά τη διάρκεια του αγώνα, άλλοι τόσοι χριστιανοί φυλούσαν σκοπιά. Τα όσα θετικά έφερε η εξέγερση στη πλατεία Ταχρίρ δυστυχώς ξεχάστηκαν εύκολα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χρήσιμο για κάποιους που τρέφουν αυταπάτεσ και ελπίδα να κάνουν το Σύνταγμα πλατεία Ταχρηρ, ετσι χωρίς πρόγραμμα και μοναδικό στόχο να πέσει η κυβέρνηση και μετα... βλέπουμε !!!!.Ν' αλλάξει δηλ. ο Μανωλιός....

    ΑπάντησηΔιαγραφή