Η πιο όμορφη θάλασσα είναι αυτή που δεν την αρμενίσαμε ακόμα.

Το πιο όμορφο παιδί δε μεγάλωσε ακόμα.

Τις πιο όμορφες μέρες, τις πιο όμορφες μέρες μας, δεν τις ζήσαμε ακόμα.
Δεν τις ζήσαμε ακόμα.

Σάββατο, 29 Ιανουαρίου 2011

Οι μεγαλοκαρχαρίες μυρίστηκαν ψαχνό και πλάκωσαν στην Κρήτη


ΠΡΟΣΟΧΗ: Με το παρακάτω άρθρο διαφωνώ πλήρως ιδεολογικά γιατί υπαινίσσεται ότι οι επιχειρήσεις αγωνίζονται για τα δικά τους συμφέροντα ενώ η δύσμοιρη και "πτωχευμένη" κυβέρνηση προσπαθεί να περιφρουρήσει το Δημόσιο συμφέρον, αλλά ως ατυχής παρθένα δεν έχει άλλο δρόμο απο το να ενδώσει στους μπίζνεσμαν. ΜΠΟΥΡΔΕΣ. Κυβέρνηση και μονοπώλια εξυπηρετούν αλλήλους. Κοινός στόχος η κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου. Παραθέτω όμως το κείμενο γιατί μας δίνει χρήσιμες πληροφορίες, για τις λεπτομέρειες των καπιταλιστικών σχεδίων στη περιοχή.

Θέλουν με το Καστέλι να πάρουν όλα τα αεροδρόμια της Κρήτης
Των ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΛΑΝΤΑΛΙ gel@enet.gr - ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ Δ.ΥΦΑΝΤΗ pdifandis@enet.gr

ΣΕ ΔΙΕΛΚΥΣΤΙΝΔΑ της κυβέρνησης με τους ενδιαφερόμενους επενδυτές εξελίσσεται ο διαγωνισμός για την κατασκευή και διαχείριση του νέου αεροδρομίου της Κρήτης στο Καστέλι Ηρακλείου, προϋπολογισμού 900 εκατ. ευρώ.
Ξένοι όμιλοι γνωρίζοντας τη δυσχερέστατη οικονομική θέση της ελληνικής πλευράς, επιδιώκουν να εξασφαλίσουν όσο το δυνατόν περισσότερα οφέλη. Δεδομένων των... άδειων ταμείων του Δημοσίου, της αδυναμίας χρηματοδότησης του έργου από τις ελληνικές τράπεζες αλλά και της δυσχερούς θέσης στην οποία έχουν περιέλθει οι ισχυροί εγχώριοι κατασκευαστικοί όμιλοι, η διαπραγματευτική θέση της ελληνικής πλευράς είναι περιορισμένη.
Αποτελεί κοινό μυστικό στην κατασκευαστική «πιάτσα» πως Καστέλι και άλλα μεγάλα έργα χωρίς τη στήριξη Γερμανών - Γάλλων δεν μπορούν να γίνουν. Σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές, ξένοι όμιλοι έχουν προτείνει στην ελληνική πλευρά το «πακετάρισμα» του αεροδρομίου που θα κατασκευασθεί στο Καστέλι με το υφιστάμενο «Νίκος Καζαντζάκης» του Ηρακλείου και το αεροδρόμιο των Χανίων. Παράλληλα στο τραπέζι φαίνεται να έχει τεθεί και η προσθήκη του αεροδρομίου της Σητείας. Ζητούν δηλαδή να αναλάβουν τη διαχείριση όλων των αεροδρομίων του νησιού.
Στην κυβέρνηση, ωστόσο, εκφράζεται προβληματισμός καθώς, σύμφωνα με αρμόδια πηγή του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, «αν παραχωρηθεί η εκμετάλλευση και άλλων αεροδρομίων της Κρήτης, όπως των Χανίων και της Σητείας, στο ίδιο επιχειρηματικό σχήμα, θα προκύψει θέμα μονοπωλίου στις αερομεταφορές της Κρήτης».
«Εχει κλειδώσει»
Σύμφωνα με κοινοβουλευτική πηγή του κυβερνώντος κόμματος, έχει «κλειδώσει» ότι ο ανάδοχος θα αναλάβει μαζί με το Καστέλι και την εκμετάλλευση του υπάρχοντος αερολιμένος Ηρακλείου. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται το ενδεχόμενο να εισπράττει ο νικητής του διαγωνισμού τα έσοδα από το «τέλος ανάπτυξης» του αεροδρομίου που λειτουργεί σήμερα.
Αλλες πηγές από το χώρο των κατασκευών υποστηρίζουν πως η αντι-πρόταση των ενδιαφερόμενων σχημάτων προβλέπει ότι ο επενδυτής στο Καστέλι θα αναλάβει την κατασκευή του νέου αεροδρομίου, την εκμετάλλευση των χώρων του υφιστάμενου, τη λειτουργία του αεροδρομίου των Χανίων και ενδεχομένως της Σητείας, στο οποίο ο διάδρομος έχει επεκταθεί πρόσφατα για να μπορεί να δέχεται έκτακτες διεθνείς πτήσεις.
Πρακτικά στο τραπέζι έχει τεθεί πρόταση για την παραχώρηση της εκμετάλλευσης για 30-35 χρόνια ολόκληρου του αερομεταφορικού έργου της Κρήτης, το οποίο αντιστοιχεί στο 25-30% της συνολικής ετήσιας αεροπορικής κίνησης προς την Ελλάδα.
Το δέλεαρ είναι ισχυρότατο, καθώς το αεροδρόμιο του Ηρακλείου είναι το δεύτερο μεγαλύτερο της Ελλάδας από πλευράς επιβατικής κίνησης μετά το «Ελευθέριος Βενιζέλος», ενώ την περίοδο τουριστικής αιχμής (Μάιος-Σεπτέμβριος) το πρώτο της χώρας. Ενδεικτικά αναφέρεται πως η εισερχόμενη κίνηση στο αεροδρόμιο Αθηνών (σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΤΕ) έφθασε τα 3,01 εκατ. επιβάτες, ενώ στο «Νίκος Καζαντζάκης» του Ηρακλείου καταγράφηκαν 1,93 εκατ. επισκέπτες.
Η Κρήτη έχει κεντρίσει εδώ και καιρό το ενδιαφέρον των μεγαλύτερων γερμανικών και γαλλικών ομίλων. Καλά ενημερωμένες πηγές αναφέρονται στις συχνές επισκέψεις του Martin Bouyques, υιού του ιδρυτή του φερώνυμου ομίλου Francis (ιδιοκτήτη του καναλιού TF1 και προσωπικού φίλου του Νικολά Σαρκοζί).
Ο γάλλος επιχειρηματίας σε κάποια από τις επισκέψεις του φέρεται να είχε συναντηθεί και με τον Δάκη Ιωάννου, μεγαλομέτοχο της J&Ρ Overseas (μητρικής της εισηγμένης J&Ρ- Αβαξ) για να εξετάσουν την από κοινού συμμετοχή τους στην τελική διαδικασία. Η Bouyques είναι ο δεύτερος ισχυρότερος γαλλικός όμιλος που δραστηριοποιείται κυρίως στις κατασκευές (με κύκλο εργασιών 31,3 δισ. ευρώ, κέρδη 1,8 δισ. ευρώ το 2009 και παρουσία σε περισσότερες από 80 χώρες).
Κοινοπραξία
Η επίσης γαλλικών συμφερόντων Vinci έχει εκδηλώσει έμπρακτα το ενδιαφέρον της και έχει συζητήσει με την Ελλάκτωρ (συμφερόντων οικογένειας Μπόμπολα) το ενδεχόμενο να μετάσχουν από κοινού στον διαγωνισμό, ενώ η γερμανοϊσπανική Hochtief φέρεται να έχει συζητήσει και με την Ελλάκτωρ αλλά και με τη ΓΕΚ/Τέρνα.
Ενας τρίτος γαλλικός όμιλος, η Aeroports de Paris Management, συνεταίρος της J&Ρ Αβαξ στο έργο λειτουργίας-εκμετάλλευσης του αεροδρομίου Queen Alia στο Αμάν της Ιορδανίας, έχει καταστήσει σαφές το ενδιαφέρον του για το νέο αεροδρόμιο του Ηρακλείου και όχι μόνο.
Το ενδιαφέρον του γερμανο-γαλλικού «άξονα» δεν περιορίζεται στον κατασκευαστικό τομέα, καθώς ένα τόσο κοστοβόρο έργο νευραλγικής σημασίας πρέπει να έχει εξασφαλισμένη τη χρηματοδοτική στήριξη τραπεζών. Πηγή του αρμόδιου υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σημειώνει πως η συμμετοχή του ελληνικού Δημοσίου θα φθάσει «έως τα 220 εκατ. ευρώ» (από τα 900 εκατ. ευρώ του αρχικού προϋπολογισμού).
Δεν έχει αποσαφηνισθεί, ωστόσο, εάν η εισφορά θα είναι σε μετρητά ή άλλης μορφής. Πολύ περισσότερο καθώς στο νησί αποτελεί κοινό μυστικό πως, λόγω των δεινών δημοσιονομικών συνθηκών, καθυστερούν οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις για περίπου 6.000 στρέμματα, το κόστος των οποίων υπολογίζεται σε 80-100 εκατ. ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου