Αγαπητοί φίλοι,
Ούτε φέτος θα παραστώ στις πασχαλινές εκδηλώσεις του Δήμου μας, θα στείλω την αντ' αυτού. Διανύουμε την πεντηκονταετία των Παθών για τους εργαζόμενους της χώρας μας. Όλοι μαζί δουλεύουμε για να κονομάνε τρελά τα λαμόγια, τοκογλύφοι του διεθνούς τζετ-σετ, εγχώριοι και αλλοδαποί τραπεζίτες, βιομήχανοι, εφοπλιστές, μεγαλοξενοδόχοι, μεγαλοκατασκευαστές και πλήθος ικανό ανεπάγγελτων αστών και μικροαστών πολιτικών, οίτινες ουδέποτε διέβησαν πόρτα τινά εργασίας, πλην της εισόδου της Βουλής. Εκεί δηλαδή που θα έπρεπε να είστε εσείς..., χειρότερα αποκλείεται να τα κάνατε.
Όπως πολύ καλά γνωρίζετε εις την νήσο της Μ. Βρετανίας έχουν ακόμα βασιλεία, εξ ου κι η ετέρα ονομασία της χώρας ταύτης, Ηνωμένο Βασίλειο. Βασιλόπαις ονόματι, δεν θυμάμαι ακριβώς, έρχεται εις γάμου δεσμά μετά ευειδούς αστής, μου διαφεύγει το όνομά της. Λέω λοιπόν να μεταβώ εις την νήσο, μπας και στριμώξω καμιά πλούσια γεροντοκόρη και τη βγάλω καθαρή μέχρι να μου απονείμουν την πολυπόθητη και πολύθρυλη σύνταξη. Διαφορετικά δεν βλέπω νάχω τσιγάρα αύριο. Και που ξέρεις; Μπορεί να τη βάλω να μεσολαβήσει, μπας κι επιστρέψουν τα αποικιοκρατικά κλεφτρόνια τα κλεμμένα μάρμαρα της μετόπης του Παρθενώνα. Πως είπατε, τρώω το ψωμί του Γερουλάνου; Αχ! Καλέ, σιγά. Αυτή ξέχασε να βάλει στο τουριστικό χάρτη, το Καστελόριζο, τη νήσο Ρω και την Στρογγύλη, αυτά τα οποία αμφισβητούν οι γείτονες Τούρκοι, τέως εχθροί και μελλούμενοι συνδιαχειριστές του υποθαλάσσιου πλούτου του Αιγαίου, τα μάρμαρα του Παρθενώνα θα τον απασχολήσουν; Πολύ αφηρημένο το τρίτο φύλο στη χώρα μας.
Όθεν σας απευθύνω τας εγκαρδίους πασχαλινάς ευχάς μου κι εύχομαι τα βαρελότα κι οι κροτίδες, με τις οποίες συνοδεύεται κάθε χρόνο η Ανάστασις του Κυρίου, να σας προκαλέσουν βαριάς μορφής απώλεια μνήμης, η επάνοδος της οποίας να συνοδεύεται από ταξικό προσανατολισμό, ώστε να σμίξουμε την Κυριακή 1η του μηνός Μαΐου εις τη συγκέντρωση του ΠΑΜΕ στη Μαρίνα του Αγ. Νικολάου.
Καλή επΑνάσταση.
ΥΓ. Η ιστορία με την εφημερία στο ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ είναι μια στημένη πλεκτάνη του υπουργού για να δυσφημίσει τον αγώνα των γιατρών και να τους φέρει σ' αντιπαράθεση με τους ασθενείς και τους οικείους τους. Κομματόσκυλα δικά τους είναι, σε λίγο καιρό θα τους δείτε σ' άλλο πόστο, εις ανταπόδοσιν.... ΜΗ ΜΑΣΑΤΕ, αποδοκιμάστε τους, όχι μόνο με γιαούρτια κι αυγά, αλλά με τη ψήφο σας και με τη συμμετοχή σας στους ταξικά προσανατολισμένους μαζικούς αγώνες.
Ούτε φέτος θα παραστώ στις πασχαλινές εκδηλώσεις του Δήμου μας, θα στείλω την αντ' αυτού. Διανύουμε την πεντηκονταετία των Παθών για τους εργαζόμενους της χώρας μας. Όλοι μαζί δουλεύουμε για να κονομάνε τρελά τα λαμόγια, τοκογλύφοι του διεθνούς τζετ-σετ, εγχώριοι και αλλοδαποί τραπεζίτες, βιομήχανοι, εφοπλιστές, μεγαλοξενοδόχοι, μεγαλοκατασκευαστές και πλήθος ικανό ανεπάγγελτων αστών και μικροαστών πολιτικών, οίτινες ουδέποτε διέβησαν πόρτα τινά εργασίας, πλην της εισόδου της Βουλής. Εκεί δηλαδή που θα έπρεπε να είστε εσείς..., χειρότερα αποκλείεται να τα κάνατε.
Όπως πολύ καλά γνωρίζετε εις την νήσο της Μ. Βρετανίας έχουν ακόμα βασιλεία, εξ ου κι η ετέρα ονομασία της χώρας ταύτης, Ηνωμένο Βασίλειο. Βασιλόπαις ονόματι, δεν θυμάμαι ακριβώς, έρχεται εις γάμου δεσμά μετά ευειδούς αστής, μου διαφεύγει το όνομά της. Λέω λοιπόν να μεταβώ εις την νήσο, μπας και στριμώξω καμιά πλούσια γεροντοκόρη και τη βγάλω καθαρή μέχρι να μου απονείμουν την πολυπόθητη και πολύθρυλη σύνταξη. Διαφορετικά δεν βλέπω νάχω τσιγάρα αύριο. Και που ξέρεις; Μπορεί να τη βάλω να μεσολαβήσει, μπας κι επιστρέψουν τα αποικιοκρατικά κλεφτρόνια τα κλεμμένα μάρμαρα της μετόπης του Παρθενώνα. Πως είπατε, τρώω το ψωμί του Γερουλάνου; Αχ! Καλέ, σιγά. Αυτή ξέχασε να βάλει στο τουριστικό χάρτη, το Καστελόριζο, τη νήσο Ρω και την Στρογγύλη, αυτά τα οποία αμφισβητούν οι γείτονες Τούρκοι, τέως εχθροί και μελλούμενοι συνδιαχειριστές του υποθαλάσσιου πλούτου του Αιγαίου, τα μάρμαρα του Παρθενώνα θα τον απασχολήσουν; Πολύ αφηρημένο το τρίτο φύλο στη χώρα μας.
Όθεν σας απευθύνω τας εγκαρδίους πασχαλινάς ευχάς μου κι εύχομαι τα βαρελότα κι οι κροτίδες, με τις οποίες συνοδεύεται κάθε χρόνο η Ανάστασις του Κυρίου, να σας προκαλέσουν βαριάς μορφής απώλεια μνήμης, η επάνοδος της οποίας να συνοδεύεται από ταξικό προσανατολισμό, ώστε να σμίξουμε την Κυριακή 1η του μηνός Μαΐου εις τη συγκέντρωση του ΠΑΜΕ στη Μαρίνα του Αγ. Νικολάου.
Καλή επΑνάσταση.
ΥΓ. Η ιστορία με την εφημερία στο ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ είναι μια στημένη πλεκτάνη του υπουργού για να δυσφημίσει τον αγώνα των γιατρών και να τους φέρει σ' αντιπαράθεση με τους ασθενείς και τους οικείους τους. Κομματόσκυλα δικά τους είναι, σε λίγο καιρό θα τους δείτε σ' άλλο πόστο, εις ανταπόδοσιν.... ΜΗ ΜΑΣΑΤΕ, αποδοκιμάστε τους, όχι μόνο με γιαούρτια κι αυγά, αλλά με τη ψήφο σας και με τη συμμετοχή σας στους ταξικά προσανατολισμένους μαζικούς αγώνες.
Ρωμύλος Αβδής
"Αχ! Καλέ, σιγά. Αυτή ... Πολύ αφηρημένο το τρίτο φύλο στη χώρα μας".
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό ονομάζεται στις χώρες της Μπανανίας κατάντια αγαπητέ αρθρογράφε. Ο Γερουλάνος ενεργεί κατά τον τρόπο που περιγράφεις γιατί είναι αυτός που είναι, αν είναι; Αυτό χρειάζεται μια μικρή αποδειξούλα.
Τας πασχαλινάς μας ευχάς και στον ιδιοκτήτη του μπλογκ που δέχεται να αναρτώνται τέτοιες απόψεις.
Και ας μην πέσουμε στην παγίδα να ανοίξουμε κουβέντες τέτοιες εποχές για φυλετικές καθαρότητες.
κατα τα αλλα ,εγω σ αυτο το μπλοκ εχω χαραχτηριστει ρατσιστης και φασιστας..αηδια και σηχαμαρα κηριοι..στις πασχαλινες εκδηλωσεις θα ηταν εκπληξη να παραστητε ..μακρια απο το οπιον του λαου..πανω απολλα να ισωπεδωσουμε τις ταξηκες διαφορες,λες και οι πνευματηκες και διανοητικες ειναι ισα κατανομημενες..Η μονη σου δικαιολογια ειναι οτι η αφραγγια και η αατσιγαρια,καταστασεις που γνωρηζω πολυ καλα,χτυπαναι στο κεφαλι..
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ Ανώνυμε,
ΑπάντησηΔιαγραφήΑρχικά θα παρακαλούσα ν' αφήσουμε τον ιδιοκτήτη του μπλογκ έξω από την ανάρτηση ΕΠΩΝΥΜΟΩΝ απόψεων.
Αν με παρακολουθείς αναγνωστικά, θα έχεις διαπιστώσει, ότι συχνά χρησιμοποιώ 'τραβηγμένες' θέσεις για να θεμελιώσω πολιτικές θέσεις. Έτσι έκανα και τώρα. Μακριά από το Ρωμύλο κάθε διάθεση αφορισμού, διαχωρισμού, διωγμού εξ αιτίας σεξουαλικών προτιμήσεων. Ο καθένας είναι ελεύθερος να διαθέσει το σώμα του και τα εργαλεία του κατά το δοκούν. Όμως το θέαμα στις οθόνες των τηλεόράσεών μας, όπου οι διάφοροι Τρύφωνες επιχειρούν να επηρεάσουν, μέσω της δύναμης που έχει το γυαλί, τις προτιμήσεις του αρσενικού κομματιού της νεολαίας μας, μ' ενοχλεί. Και ΕΠΩΝΥΜΑ το καυτηριάζω. Ως προέκταση αυτής της 'μόδας' θεωρώ την ανάληψη του συγκεκριμμένου ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΚΟΥ Υπουρείου στον εν λόγω κύριο. Τι αποδείξεις να προσκομίσω; Άνθρωπος της πιάτσας είμαι. Ο 'ορών' ΝΟΕΊΤΩ.
Αλλά, Αγαπητέ Ανώνυμε, στενοχωριέμαι όταν παρουσιάζεις σαν Μπανανία την Ελλάδα του Ευριπίδη και του Αισχύλου, του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη, του Αριστιφάνη και του Μποστ, του Ρήγα Φεραίου και του Αδαμάντιου Κοραή, του Θεοδωράκη και του Βμβακάρη. Μέγα ατόπημα.
Ίσως η άρχουσα τάξη να τη θέλει Μπανανία, όμως εγώ παλεύω από τα 13 μου χρόνια να μην καταντήσει, όπως αυτοί θέλουν.
Και για να κλείσουμε ΟΡΙΣΤΙΚΑ ένα ζήτημα, που στη μικρή κοινωνία που ζούμε έχει πάρει διαστάσεις. Είναι άκομψο να σχολιάζονται ανώνυμα ΕΠΩΝΥΜΕΣ απόψεις. Και για να χρησιμοποιήσω μια φράση σου κλείνοντας, μόνο στη 'Μπανανία' μπορείς να τηρείς ανωνυμία και να κατακρίνεις απόψεις που δεν τυγχάνουν της εγκρίσεώς σου.
Είδες πόσο καλά έκανε ο ιδιοκτήτης του μπλογκ που ανάρτησε τις ευχές μου; Μέσω διαλόγου συναντήθηκαν δύο διαφορετικές σχολές.
Δεύτερε ανώνυμε των 10.41 π.μ,
ΑπάντησηΔιαγραφήμε τον πρώτο φίλο τα είπαμε και νομίζω κι εύχομαι να διευθετήσαμε τις διαφορές απόψεων. Με σένα τώρα τι να πω; Δηλωμένος Άθρησκος είμαι, μιλάμε για τη μεγαλύτερη, αρχαιότερη και βαθιά διαπλεκόμενη με την κάθε φορά άρχουσα τάξη, βιομηχανία χειραγώγησης της ανθρώπινης σκέψης και της ελεύθερης έκφρασης. Με το που θα γεννηθείς στην πέφτει η παπαδοκρατία, να σταυρουδάκια, να βαφτίσια, να ευχέλαια, να σαραντίσματα. Πως ν' απεξαρτηθείς απ' αυτά; Θέλει μεγάλη μαγκιά. Αλλά δες τα πράγματα με μια αίσθηση χιούμορ. Δεν έχεις διαβάσει Τσιφόρο, Ψαθά και λοιπούς; Δεν χρειάζονται και πολλά γράμματα, ούτε ιδιαίτερες διανοητικές ικανότητες.Ρίξε πάντως μια ματιά στο περσινό μου κείμενο το Ερεχθείο των πουλιών'.
Κι αν έχεις υπ' όψη σου, μπρε κουμπάρε, καμιά γριά λιγόχρονη και πλούσια κάνε ένα τηλέφωνο. Όλο και κάποιο τσιγαράκι θα περισσέψει και για σένα.
Φιλιά σε όλους σας, μάγκες μου, μην ξεχνάτε την προτροπή μου ΜΗ ΜΑΣΑΤΕ.
Απορώ, ρε μπαγάσα Βασίλη, που βρήκες τη δεύτερη φωτογραφία, όπου εμφανίζομαι, αραβοπρεπώς ενδεδυμένος,να απολαμβάνω τον αργιλέ μου στην περιοχή του Χαν Ελ Χαλίλι. Μπράβο σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ ανώνυμε,
ΑπάντησηΔιαγραφήέχεις όλα τα δίκια του κόσμου.
Ο Ρωμύλος τυγχάνει φαλλοκράτης. Πραγματικά δεν με ενδιαφέρουν, και νομίζω κανένα μας, οι ερωτικές προτιμήσεις του συγκεκριμένου υπουργού.
Ούτε και λόγοι αστεϊσμού δεν δικαιολογούν τέτοιες εκφράσεις, γιατί περνιώνται στη πλάκα, μυνήματα αντιδραστικά.
Όμως όσο κι αν διαφωνώ με κάποια από αυτά που λέει κατά καιρούς ο Ρωμύλος, δεν μπορώ να μην δημοσιοποιήσω ένα κείμενό ενυπόγραφο, που λέει και άλλα πολύ σωστά πράγματα κατά τη γνώμη μου.
Αν θα ήθελα να γράφω μόνο εγώ, δεν θα έβαζα ούτε δυνατότητα σχολίων, ούτε θα φιλοξενούσα απόψεις άλλων στις αναρτήσεις μου.
Στα σχόλια, κατά καιρούς έχουν γραφεί πράγματα τα οποία είναι ρατσιστικά, εθνικιστικά, αντικομμουνιστικά. Τα οποία βέβαια δεν μένουν αναπάντητα.
Κάποια κείμενα που φιλοξενώ πάντα με την υπογραφή του γράφοντος, έχουν παραπλήσια θέση με τη δική μου. Άλλα, τα δημοσιεύω χωρίς να συμφωνώ, για να ανοίξω ένα διάλογο επι του θέματος. Δεν μπορώ όμως να περνώ κάθε φράση που διαφωνώ από λογοκρισία.
Δεν είναι του χαραχτήρα μου.
Έτσι λοιπόν όπως σε μια παρέα έχουμε πολλά κοινά αλλά δεν γίνεται να συμφωνούμε και σε όλα, έτσι και στην παρέα του "βυσσινόκηπου" έχουμε τις διαφορές μας.
Τονίζω όμως ότι πολύ σωστά έκανες την παρέμβασή σου.
Υ.Γ..ΡΩΜΥΛΕ, ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΣΤΟ ΧΑΝ-ΕΛ-ΧΑΛΙΛΙ.... ΣΤΟ ΣΑΡΑΪ-ΕΛ-ΚΟΜΠΑ ΕΙΣΑΙ!!!
Παλιές καλές Καϊρινές εποχές....
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν την εβρησκα την μεσοκοπη που λες σιγα μην την αφηνα σε σεν Ρωμηλε...παντως παραδεχωμε,εχεις χιουμορ..τωρα τα περι θρησκειας ,πηστεψε με ,μονος μου ψαχτηκα,κανενας δεν μου επεβαλε καμια ιδεολογια...δε μασαω απο κανεναν ..οπως λες και συ..αν δεν πιστω ο ιδιος.Θα σου ελεγα να διαβασεις τον Μαρκιδη..ειναι καθηγητης πανεπηστημιου στην αμερικη σε θετικες επιστημες μαλιστα και ανακαλυψε πραγματα που και αυτος αμφυσβητουσε μεσα απο μια του επισκεψη στο Αγιο Ορος συναμα με τυχαια γεγονοτα που τον αφυπνησαν..διαβασε λοιπον ..ΤΟ ΟΡΟ΅ΤΗ΅ΣΙΩΠΗΣ..η το ΔΩΡΑ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ...μετα μπορουμε να συζητησουμε
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαλλικάρι μου, πράγματι θα ήσουνα μεγάλο κορόιδο αν την πασάριζες σε μένα και δεν την κράταγες για πάρτη σου. Όταν οι κουφάλες μου δώσουν τη σύντσξη, θ' αγοράσω το βιβλίο και θα τα ξαναπούμε. Γεια χαεά.
ΑπάντησηΔιαγραφήτην νεοκοπη δεν στην αφηνω...τα βιβλια σου τα δανειζω με ευχαριστηση..καλο ειναι να ειμαστε ανοιχτη σε ολα,παραληλλα και υποψιασμενοι..και γω με τα κουπονια του ΙΚΑ τα πηρα..
ΑπάντησηΔιαγραφήαγαπητέ βυσσινοκηπε επιτρέπετε να αναδημοσιεύω άρθρα σου στο blog μου (http://zoistochorio.blogspot.com/) γράφοντας βεβαίως την πηγή και τον αρθρογράφο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΒέβαια valderama
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσύ Ανώνυμε που προτείνεις τα ιδεαλιστικά βιβλία μπορείς να μου πεις περί τίνος πρόκειται, τι δηλαδή πραγματεύονται τα βιβλία αυτά, ώστε να συμμετάσχω κι εγώ σε μια τέτοια κουβέντα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί με κέντρισες, πώς είναι δυνατόν ένας επιστήμονας (καθηγητής θετικών επιστημών γαρ) να… αφυπνιστεί από μια επίσκεψη στο «Άγιο Όρος» χωρίς να αναγκαστεί να κάψει τα πτυχία του…
Εγώ τουλάχιστον αυτό θα έκανα, αφού θα μου ανέτρεπε όσα στο πανεπιστήμιο διδάχτηκα!
Χρόνια Πολλά για την αυριανή μέρα και καλή Επ-Ανάσταση για τις επόμενες!
φιλε αθεε..σε κατι πηστευης και συ χωρις να το ξερεις..αναρωτησου ομως η αθεια σου απο που προκηπτει...τοχεις ψαξει καλα ,και προπαντων σωστα το θεμα??...Κυριακος Μαρκιδης λοιπον ,καθηγητης του Μειν και τα τρια βιβλια του ειναι βιωματικα σε ενα εξωτερικο και συναμα εσωτερικο ταξιδι..αναφερωμε σαυτον γιατι θα ειναι περισοτερο πυστευτος απο εναν θεολογο πχ..ειναι τρια βιβλια και τα βρησκεις παντου..καλη Ανασταση και σε σενα...γιατι καλη επανασταση δεν βλεπω ακομα..
ΑπάντησηΔιαγραφήυ.γ Δεν καταλαβαινω γιατι οπωσδηποτε πρεπει να καψεις τα πτυχια σου..δεν εχει καμια σχεση το ενα με ταλλο..ο ιερεας που εφερε το φως χθες με το αεροπλανο ηταν πρωην παιδοχειρουργος...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣωστότερα... αποτυχημένος παιδοχειρούργος
ΑπάντησηΔιαγραφήεισαι σηγουρος οτι ηταν αποτυχημενος...????
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάθε χρόνο το ίδιο παραμύθι, το 'Άγιο Φως' δεκτό με τιμές αρχηγού κράτους. Που ζούμε και μερικοί από μας θέλουμε ν' αλλάξουμε και τις παραγωγικές σχέσεις. Άραγε, τα έξοδα της μεταφοράς του, τα πληρώνουν όλο,ι ανεξαρτήτως αν πιστεύουν στο Θεό, στο Βούδα κτλ.; Δηλαδή κι οι μουσουλμάνοι που ζουν στη χώρα μας; Και κάτι άλλο. Το 'Τίμιο Ξύλο' ακόμα δεν τέλειωσε τόσους αιώνες που το ροκανίζουν για τα φυλακτά των θρησκόληπτων; Τι να πει κανείς;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μας ενδιαφέρει αν σαν παιδοχειρουργός ήταν πετυχημένος ή όχι. Σαν γιατρός μπορεί να είναι εξαίσιος, όμως όταν καταπιάνεται με φιλοσοφικά θέματα (πίστη) πώς κρίνει τη φιλοσοφία; Ιδεαλιστικά ή Υλιστικά. Χωρίς να μπορεί κανείς να διακρίνει το βασικό πρόβλημα στη φιλοσοφία με τι κριτήριο θα σκεφτεί; Ένας γιατρός για παράδειγμα μπορεί να πιστέψει σε ένα «θαύμα» όπου ένα άκρο μπορεί να φυτρώσει ξανά μετά τον ακρωτηριασμό; Η πίστη του τον ωθεί στην δυνατότητα αυτή. Η επιστήμη του όμως αντιτίθεται! Θέλω να πω ότι ένας επιστήμονας δεν μπορεί να θεολογεί όπως ακριβώς και ένας θεολόγος δεν μπορεί να εφαρμόσει επιστημονική μεθοδολογία όταν θεολογεί! Έτσι λοιπόν η φράση τα βιβλία «είναι βιωματικά σε ένα εξωτερικό και συνάμα εσωτερικό ταξίδι» δεν μου λέει τίποτα ακόμα κι αν τα διαβάσω, αν θεολογοποιούν ένα ζήτημα που θα έπρεπε να κρίνουμε αντικειμενικά. Με δυο λόγια θα μπορούσες να μας πεις τι πραγματεύονται. Γιατί από κηρύγματα έχουμε χορτάσει και απόψεις με αυτά δεν θεμελιώνονται όταν κανείς τα εξετάζει ιδεαλιστικά. Οι πράξεις και η ύλη δεν είναι ιδέες (Πλάτων) ενώ η πίστη είναι προσωπική υπόθεση που δεν άπτεται με την αντικειμενική γνώση για να μπορεί να θεμελιωθεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Επιστήμη είναι η ανθρώπινη δραστηριότητα που επεξεργάζεται και συστηματοποιεί τη γνώση της αντικειμενικής πραγματικότητας. Γι αυτό η ιδεαλιστική άποψη στην επιστήμη δεν είναι μόνο περιττή και ανούσια, αλλά αντιτίθεται και στην αλήθεια.
Πρόκειται για δυο τελείως αντίθετα πράγματα. Για να εννοήσεις τι θέλω να πω ρίξε μια ματιά σε μια περασμένη αλλά πολύ σχετική ανάρτηση που έκανα πριν δυο χρόνια και θα καταλάβεις. Όσοι θεολογούν μπορούν να συμμετέχουν σε επιστημονικές συζητήσεις; Η θεολογία είναι επιστήμη;
φιλε Αθεε.ανοιγεις μεγαλο θεμα...λες οτι ηθρησκεια δεν ειναι επιστημη..συμφονω..απλα γιατι ειναι ολες οιεπιστημες μαζι και ετσι πρεπει νατο δουμε..εφοσον βιονω τα στενα ορια του εγκεφαλου και της ανθρωπηνης νοησης,θα πρεπει να αποδεχτω το ανωτερο σαυτην την αρχεγονη πορεια της δημιουργειας..δεν γηνετε αλιως..η επιστημη εχει ορια. Η δημιουργεια μεσα στον χωρο και στον χρονο δεν εχει.Πως βλεπω εγω την σχεση θρησκειας και επιστημης??...θα σου πω ενα παραδειγμα..Ακουσα καποτε τον Νανοπουλο να λεει σε μια συνεντευξη του οτι σχεδον τα παντα δημιουργηθηκαν τα πρωτα κλασματα του δεπτερολεπτου..τα βασικα συστατικα της δημιουργειας στην υλη,δηλαδη ολοι οι μαθηματικοι,φυσικοι,χυμικοι βιολογικοι νομοι..αν παραδεχτουμε οτι..οτιδηποτε πρεπει να προυπαρξει ως ιδεα,τοτε σεποια δεξαμενη προυπηρχε σαν ιδεα η ολη δημιουργεια και χυθηκε..που? δεν ξερω..δημιουργοντα χωρο χρονο και υλη?Αυτη η αρχη ειναι Θεος που για μενα ακομα εξελησεται..Οσο λοιπον η επιστημη θα λυνει μυστικα της δημιουργειας,τοσο θα βρησκει δημιουργο..οσο ποιο βαθια θα μπενει η επιστημη,τοσο ποιο πολυ Θεο θα βρησκει..
ΑπάντησηΔιαγραφήΗμουν 7 χρονών και μου έλεγε η γιαγιά μου περίπου τα όσα λες. Και τότε τη ρώτησα, "και το θεό ποιός τον έκανε". Απάντηση δεν πήρα. Κάποιοι παπάδες μου είπαν ότι ο Θεός υπήρχε από πάντα. Άρα κάποιοι αποδέχονται την από άπειρον ύπαρξη του Θεού, αλλά όχι την από άπειρον ύπαρξη της ύλης. Κύριοι της θεωρίας της δημιουργίας σοβαρευτείτε. Δεν θα σας βρούμε εμείς οι άθεοι την απόδειξη ότι δεν υπάρχει θεός. Εσείς καλείστε να αποδείξετε τον ισχυρισμό σας. Να αποδείξετε. Όχι να εικάσετε. Γιατί έτσι δεν πείθετε ούτε τα 7χρονα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι κάτι άλλο ... διορθώσετε τα ιερά βιβλία σας γιατί για αυτά η γη ακόμη κρέμεται απο κάπου !!!
πολυ προχωρημενη η γιαγια σου αν εκανε τετοιους συλογησμους..αποδηξεις χρειαζεται μονο η επιστημη για να τεκμηριωσει..η δημιουργικη αρχη...ετσι θα το λεω τωρα,γιατι το,Θεος,σου φεερνει αλεργια..ειναι παντου και αυταποδηκτη..Αρκει τωρα που ειναι και ανοιξη να κανεις μια βολτα στη φυση..θα την δεις να εκδηλωνετε σε ολη της τη μεγαλοπρεπεια...αν η Μαρξιστικη σου διανοηση καταφερει να φτιαξει εστω ενα απλο χορταρακι..τοτα θα παραδεχτω..ναι ο Μαρξ ειναι θεος.Αν οχι..τοτε ποιος ειναι υπευθηνος για ολα αυτα?
ΑπάντησηΔιαγραφήυ.γ. χωρις καμια προσωποποιηση φυσικα,της δημιουργικης αρχης,οπως κανουν συνηθως οι περισοτεροι,και οι γιαγιαδες μας επισης
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλε το χορταράκι το τρώμε ενίοτε. Δεν το καπνίζουμε όμως... Γιατί έτσι μπαίνεις στη βιομηχανία θαυμάτων του θεού, και θαρείς πως βλέπεις την διαδικασία παραγωγής χόρτων...
ΑπάντησηΔιαγραφήΗΜΑΡΤΟΝ που λένε κι οι χριστιανοί.
μαααλιστα..τι ωραια που τα λες..τωρα ειμαστε και χασικληδες ..απαντηση δεν δηνεις ομως..οσο για τη γιαγια σου λεω να την προτηνεις για βραβειο Νομπελ,διοτι αν λεει τα ιδια με τον Νανοπουλο,σε πληροφορω αν δεν το ξερεις οτι ηταν προτεινομενος για Νομπελ Φυσικης..ειναι και μελος του cern..πολυ προχωρημενη η γιαγια σου σου λεω...για γελια και για λυπηση εισαι,και να ξερεις ,με ειρωνιες δεν γηνεσε ουτε φενεσαι εξυπνοτερος..η κακομοιρια στο μεγαλειο της
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρώτα πρώτα Ανώνυμε, είσαι ο ίδιος κάθε φορά που διαβάζω «Ανώνυμος»; Γράφε ένα χαρακτηριστικό όνομα να ξέρω πού να απευθύνομαι…
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλα αυτά περί Νανόπουλου μπορούσες να τα γράψεις και χωρίς το τελευταίο μου σχόλιο. Αυτό σημαίνει ότι δεν μου απάντησες. Θέλω να πω: ό,τι και να σου γράψω, αν αγνοείς τα δικά μου σχόλια δεν θα κάνουμε διάλογο, αλλά εσύ κήρυγμα κι εγώ θα προσποιούμαι τον ακροατή.
Σε ποια αρχή δημιουργίας αναφέρεσαι; Ο Νανόπουλος αναφέρεται σε μια εκ των «απείρων» που έλαβαν χώρα. Γιατί η μια δημιουργία διαδέχεται την άλλη, μετά την καταστροφή της τελευταίας. Αν υποθέσω ότι σ’ αυτήν την παλιγγενεσία παίρνει μέρος κι ο θεός, εκτός του ότι δεν μπορείς να το αποδείξεις, δημιουργείς και περισσότερα προβλήματα απ’ αυτά που λύνεις.
Όμως για να μην αερολογούμε, απάντησε στο προηγούμενο σχόλιο, που σημαίνει να διαβάσεις την ανάρτηση που σου υπέδειξα κι όταν δω πού με αμφισβητείς θα σου απαντήσω καταλλήλως. Διαφορετικά εγώ θα σχολιάζω κι εσύ θα βάζεις καινούρια θέματα. Και πάει λέγοντας. Να γιατί οι συζητήσεις, χωρίς να εστιαστεί κανείς συγκεκριμένα, γίνονται ατέρμονες.
Αν κατάλαβες καλά, το θέμα μας είναι «το βασικό ζήτημα της φιλοσοφίας».
Over!
Φίλε με τα χόρτα,
ΑπάντησηΔιαγραφήσυγνώμη αν προσέβαλα την καταπληκτική σου υπόδειξη να κοιτάξω τα χόρτα για να βρω το Θεό. Αλλά τέτοια επιχειρήματα όπως καταλαβαίνεις δεν ευσταθούν στον κόσμο της λογικής. Για κανένα ιδεαλιστικό βιβλίο λογοτεχνίας... και αν. Οπότε μάλλον εσύ προσβάλλεις τη λογική μου κι όχι εγώ εσένα. Η μακαρίτισα η γιαγιά γεννημένη το 1894 είχε μια δικαιολογία να πιστεύει σε ένα θεό. Πάντα αυτή η ιδέα της έδινε δύναμη. Και πάντα της πρόσφερε απαντήσεις σε πράγματα που δεν κατανοούσε. Όσα δεν κατανοούσε τα παρέδιδε στα χέρια του πλάστη. Όμως αυτή η γυναίκα έβλεπε στο διάβα της ζωής της (θυμίζω γεννήθηκε σε εποχή που δεν υπήρχε τηλέφωνο), ένα σωρό θαύματα να φτιάχνονται από ιδέες και χέρια των ανθρώπων. Θαύματα πολύ πιο προχωρημένα και από αυτά των ιερών βιβλίων. Επίσης έπαιρνε απαντήσεις (που δεν καταλάβαινε πάντα) για το μυστήριο της ζωής, για την ύπαρξη εκατομμυρίων πλανητών ήλιων και γαλαξιών που δεν της είχαν φανερωθεί στα "αποκαλυπτικά" ιερά κείμενα. Τώρα τι σχέση έχει ένας επιστήμονας σαν το Νανόπουλο με τη θεολογική κοσμογονία της γιαγιάς μου δεν ξέρω. Γιατί εγώ σου είπα ότι τα όσα λες εσύ (και κανένας Νανόπουλος) μοιάζουν με τα πιστεύω της γιαγιάς μου. Βέβαια η γιαγιά μου ήταν ασύγκριτα πιο συζητήσιμη από εσένα και φυσικά ποιο ευγενής.
Ο φανατισμός δεν είναι κακό πράγμα φτάνει
1)να βασίζεται σε λογικά επιχειρήματα, και
2)να εμπεριέχει την υπόνοια ότι μπορεί να κάνουμε και λάθος.
Σου ξαναζητώ λοιπόν μια έστω απόδειξη ότι το χάος και η τάξη στο σύμπαν, η γεννεσιουργός προέλευση της ύλης και της ενέργειας αλλά και η ύπαρξη της κοινωνίας των ανθρώπων, επαληθεύει την ύπαρξη θεού.
Αααα..ΕΓΩ ειμαι αγενης.Τι αλλο πρεπει να πεις δηλαδη για να θηξεις την αξιοπρεπεια καποιου,Το< φιλε με τα χορτα>,δηχνει τη δικια σου ευγενεια..Η γιαγια σου λοιπον οσα δεν καταλααινε τα δικαιολογουσε με την θεικη παρουσια,ενω εσυ με την επιστημη εχεις δωσει απαντηση σε ολλα σου τα ερωτηματα..σηγουρα το τηλεφωνο ηταν ενα θαυμα της τεχνολογιας και της ανθρωπηνης νοησης.Αλλα αν τα τεχνολογικα επιτευγματα ειναι τα μονα θαυματα που βλεπεις γυρω σου ,τοτε βγαλε τις παροπηδες και δες καλητερα..αν ποτε η επιστημη καταφερει να φτιαξει ενα λουλουδακι π.χ..δεν λεω χορτο μην παρεξηγηθεις παλη...τοτε το ξανασυζηταμε.Ψαχνεις τωρα απο μενα αποδηξεις..Ο Καζαντζακης λεει οτι βλεπουμε μονο φαινομενα,και μαλιστα τα αποτελεσματα των φαινομενων..την αιτια δεν την ξερουμε ακομα,..Σαυτη την αιτια θα βρεις το Θεο και μη ψαχνεις επιστημονηκες αποδηξεις..δεν θα τις βρεις ποτε.Αν νομηζεις οτι η ταξη στο χαος ηταν ενα τυχαιο γεγονος τοτε μαλον τρελο ακουγετε.Ποιο τρελο απο την υπαρξη μιας δημιουργικης αρχης ανωτερης σηγουρα της ανθρωπηνης νοησης.ξερω οτι χανω τον καιρο μου..ο υλησμος και το Μαρξιστικο δυλητηριο σας εχει θολοσει το μυαλο..χωρις μαλιστα τη βοηθεια καπιου χορτου..
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν δεν επικεντρωνόμαστε σε συγκεκριμένο θέμα πού είπαμε καταλήγουμε;
ΑπάντησηΔιαγραφή…σε ατέρμονες συζητήσεις!
Ιδού!
Όση γνώση έχει γνωρίσει αυτός ο κόσμος, την έχει γνωρίσει από ανθρώπους που δε βολευόταν με τις ψευτιές και τις ιδεαλιστικές ασυναρτησίες που τους φόρτωνε η παρέα των ιερατείων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπήκαν λοιπόν στο κόπο να παρατηρήσουν με τις αισθήσεις, να σκεφτούν με τη λογική, να πειραματιστούν με τα υλικά που έβρισκαν στη φυση και μπόρεσαν να βγάλουν συμπεράσματα για τον υλικό μας κόσμο. Επίσης μπόρεσαν να φανταστούν και να μιλήσουν για πιθανές διαστάσεις που δεν μπορούμε να ψιλαφήσουμε παρά μόνο να υποθέσουμε από ορισμένες παρατηρήσεις. Επίσης ότι μπορούν να υπάρχουν κι άλλες αισθήσεις από αυτές που όλοι εμπειρικά δεχόμαστε. Όλα αυτά όμως δεν τα απέδειξαν άνθρωποι που προσευχόταν στον καλό θεό για την θεία φώτιση.
Επειδή επικαλέστηκες και τον Καζαντζάκη. Ο Καζαντζάκης ήταν ένας ιδεαλιστής που σε όλη του τη ζωή πάλευε μεταξύ πίστης και απιστίας. Θα έλεγα ότι η μοναδική του σιγουριά ήταν η αέναη σύγκρουση του "καλού" με το "κακό". Όπως άλλοι το είχαν εκφράσει αποηθικοποιώντας το με την "πάλη των αντιθέτων".
Πίστευε ο Καζαντζάκης μια στον άνθρωπο και μια στο θεό. Μα ποτέ δεν ήξερε αν ο άνθρωπος εφεύρε το Θεό ή ο θεός τον άνθρωπο. Δεν ήξερε ποιος ήταν "καθ' εικόνα και καθ΄ομοίωση" ποιανού.
Αυτό το ανήσυχο πνεύμα όμως που παραδεχόταν δημόσια ότι μέσα του πάλευαν σκέψεις αντίροπες... ποτέ δεν βγήκε με διδακτικό ύφος να προπαγανδίζει την ύπαρξη του θεού.
Η διαλεκτική του δεν μπορούσε να γεννήσει απαντήσεις αλλά νέες ερωτήσεις.
Αυτός ήξερε ότι δεν μπορούσε να φέρει αποδείξεις. Άλλοι, όχι μόνο δεν φέρνουν αποδείξεις, αλλά επικαλούνται τον Καζαντζάκη, για να αποδείξουν ότι βρήκε τον θεό στην αναζήτηση της ...αιτίας των πραγμάτων.
χρεος μας δεν ειναι να ξεδιαληνουμε και να φωτησουμε τον ρυθμο της Θεικης πορειας ,αλλα να συμπορευτουμε και συχρονηστουμε μαυτον..Ν.Καζαντζακης..Ασητικη..μην ψαχνεις λοιπον αφελεις αποδηξεις...Χρεος μας ειναι να κανουμε την υλη φως..Ασκητικη..αρα η υλη δεν ειναι ο σκοπος αλλα το μεσον..Σαυτη την υλη εχεις βουλιαξει και μονο σαυτη βλεπεις ..θαυματα..υλικα,τεχνολογικα,φιλοσοφηκα,μονο που ανα χρονηκα διαστηματα αυτοαναιρουντε,η μπαινουν στο περηθωριο..μελετησε την Ασκητικη και εκει θα βρεις πολυ Θεο..οχι τον Θεο που ψαχνεις,αυτον δεν τον βρηκε κανεις και ουτε θα τον βρει. Θα βρεις ομως την πνοη,αυτον που διαπερνα το κορμι μας στη συντομη ζωη οπως λεει ο ποιητης..Ο Θεος του ,και συμφονω απολυτα,ειναι ισχυρος αλλα οχι παντοδυναμος..Σαυτη τη μαχη ..του καλου με το κακο..ειμαστε υποχρεωμενοι ολοι να μπουμε στη πρωτη γραμμη. Η παλεστρα ειναι εδω,στον υλικο κοσμο, και η μαχη δεν ειναι σηγουρη..Σαυτον τον Θεο του Καζαντζακη αναφερωμαι,ακι πηστευω οτι ειμαι,εισαι,κοματι του ομοουσιο..Εχω χρεος να παλεψω,να συγχρονηστω με το νομο,αλιως αν εγω χασω μια μαχη,αυτος θα χασει τον πολεμο..Στην ασκητικη λοιπον δεν αναφερεται σεναν Θεο τημωρο,αλλα σε ενα θεο συμπολεμιστη..μελετησε τη και δεν χρειαζεσαι να ασχοληθεις αλλο με το θεμα..εκει ειναι ολλα..Δεν εχω καμια προθεση ουτε να σε πεισω ,αλλα ουτε να αυτοπροβαλω την πνευματικοτητα μου που ετσι κιαλιως δεν κατεχω..δεν ειμαι καλος μαχητης..θελει κοτσια και γω δεν ταχω σαυτο το επηπεδο.Αλλα νομηζω οτι εχω υποχρεωση να μιλησω και να συγκρουστω πανω σαυτο το θεμα,οσο θα πηστευω σε κατι ποιο πανω απο την υλη..Ψαξτο και πηστεψε με δεν θα χασεις..αλλα ψαξτο σωστα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ μου φίλε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτη μάχη του καλού με το κακό είμαι από χρόνια ενταγμένος. Και χαίρομαι όταν με συνδράμει ένας συνάθρωπός μου, πιο πολύ από το να με συνέδραμε ο Θεός, ο Αλλάχ, ο Θώρ κι ο Πωσειδώνας μαζί.
VENCEREMOS
Υ.Γ. Αυτό το "πιο πάνω" από την ύλη που πιστεύεις, το έφτιαξε το υλικό μυαλό σου.
Ψάξτο λίγο παραπάνω.
Εισαι ενταγμενος στη μαχη ενος υποκειμενηκου κακου,και δεν σου ειπε κανεις να συμαχησεις με κανενα Θεο,αλλαχ,η Θωρ..αυτο καταλαβες? Για το θεικο σου εαυτο μηλησε ο Καζατζακης ,και για το χρεος σου να τον βρεις περα απο δογματα,ανθρωπηνες ιδεολογιες η θρησκευτηκα δογματα..αλλο δεν μπορω να βοηθησω..φιλικα σου λεω..δες το αλλιως.Οσο για το υλικο μου μυαλο πηστευει οτι ,ουτε οι ιδεες ,ουτε η σκεψη ουτε τα αισθηματα ανηκουν στο υλικο πεδιο
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα αν δεν υπήρχε το υλικό μυαλό σου να τα σκεφτεί όλα αυτά, λίγο δύσκολα θα υπήρχαν η πίστη και η ιδέες σου ... Και επειδή αρχίσαμε από την αναζήτηση θεϊκού δάχτυλου στη δημιουργία και στην εξέλιξη των πάντων... και κατέληξες με το γνωστό ο Θεός είναι μέσα μας, σταματώ κάθε παραπέρα συζήτηση γιατί αυτό ισχυριζόμουν από την αρχή. Ο Θεός είναι μέσα μας. Έξω μας δεν υπάρχει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο υλικο μου μυαλο τα σκεφτηκε,αλλα μεχρι εκει..παραπερα δεν παει,γιαυτο σου λεει ο Καζατζακης να μην προσπαθησεις να φωτησεις το θεμα..απλα γηνε ενα με τον συμπαντικο νομο.Ο Ναανοπουλος ειπε οτι ολοι μας ειμαστε αστεροσκονη..δηλαδη τα παντα ειναι απο την ιδια ουσια,ακομα και τα θνητα σωματα μας ειναι απο την ιδια υλη που δημιουργηθηκαν οι πλανητες.Αν δεχτουμε την επιστημινικη εκδοχη οτι η δημιουργια...εφοσον το συμπαν συνεχηζει να διαστελεται..εχει αρχη και δεν ειναι αχρονο ,συμπερενουμε οτι η πρωταρχικη ουσια,αιτια, διαχαιετε μεσα σε καθε μορφη που εχει εκδηλωθει μεσα στο υλικο πεδιο.Απο το ταπηνο λουλουδιμεχρι τον ανθρωπηνο εγκεφαλο..απο τους γαλαξιες μεχρι τα συμπαντα.Αυτο ισωε δηκαιολογει και την χριστιανικη,και οχι μονο,παραδοχη οτι ο Θεος ειναι πανταχου παρων,και πληρει τα παντα.Ετσι λοιπον ειναι και μεσα μας,και εξω απο μας.Αυτη η προταρχικη αρχη ειναι για μενα ο Θεος,γιαυτο σου ειπα οτι δεν πρεπει να τον προσωποποιησουμε οπως κανουν οι περησοτεροι,γιατι ετσι το περιορηζεις.Το ολον δεν περιορηζεται.Για μενα οι μορφες ειναι η εκδηλωση της Θεικης μορφης στη υλη.Αυτα δεν στα λεει καμια θεουσα.Πηστεψε με..η ζωη μου δεν αρμοζει καθολου με την χριστιανικη ηθικη..σου ειπα δεν ειμαι καλος μαχητης.Απλα δεν μου αρκει οτι μου δηνουν οι αισθησεις μου.Το να παραδεχομαστε ,μονο,την επιστημη,απλα φωτηζουμε τα φενομενα αδιαφορωντας για την αιτια
ΑπάντησηΔιαγραφήΚοίτα ποιος μιλά για την αιτία!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα καλά, μόλις ταυτιστήκατε μέσω του Καζαντζάκη ότι ο θεός είναι μέσα σας, γιατί ανώνυμε έβαλες τον Χριστό στη μέση που οι χριστιανοί τον θεωρούν αντικειμενικό (ιστορικό πρόσωπο) κι όχι ιδέα που βρίσκεται μέσα σας;
Φάσκεις και αντιφάσκεις.
Για διάβασε καλύτερα την Ασκητική να δεις τι πράγμα θεωρεί ο Καζαντζάκης «Θεό» κι άσε τις παρλαπίπες!
που ειδες να αναμυγνηω το χριστο?...μαλον δεν καταλαβες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν σου λέει ο Βυσσινόκηπος «Ο Θεός είναι μέσα μας. Έξω μας δεν υπάρχει» και συ αντί να συμφωνήσεις μιλάς για…αστρόσκονη και άλλα ιδεαλιστικά καλούδια… διαχωρίζεσαι από κει που προσπαθήσατε ο ένας να προσεγγίσει τον άλλο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦιλε αθεε..δεν ειναι ευκολα ζητηματα αυτα για να βγαζουμε αβασανηστα συμπερασματα,,ουτε εσυ ,ουτε εγω.Καταρχας σου ειπα δεν πρεπει να προσωποποιησουμε τη δημιουργικη αρχη,οπως κανουν οι γιαγιαδες που περημενουν την τημωρια η την αποδοχη.Εγω το μονο που εκανα με το φτωχο μου μυαλο ειναι ,αν καταλαβες,να χρησημοποιησω επιστημονηκες εκδοχες και να τις χρησημοποιησω ωστε να δοσω απαντησεις,επηφανειακες εστω,σαυτο το μεγαλο ζητημα.Δεν αναφερθηκα σε καμια φρησκευτικη η χριστιανικη δογματολογια εκτος του τοι συνδιασα τα λογια ενος αστροφυσηκου για να ξεδιαληνω λιγο το πανταχου παρων και πληρων τα παντα.Δεν γηνετε ρε φιλε να συμφωνουμε με την επιστημη οτι ολλα αρχησαν απο ενα σημειο με μηδενικο χρονο απηρη μαζα και ενεργεια.να ξεχυθηκε αυτη δμιουργωντας χωρο χρονο υλη.πρωτα απο τα ταπεινα φοτονια..και εγενετο φως..και επειτα με συνεχεις διαδηκασιες σε οτι βλεπουμε σημερα..και να μην παραδεχομαστε οτι αυτη η αρχη δεν υπαρχει παντου,απο τον μικροκοσμο μεχρι το ασυληπτο μεγεθος της δημιουργιας.Κυκλοφορει στο διαδηκτιο θεμα με τις αποστασεις των πλανητων του ηλιακου μας συστηματος.δεν θα πω πολλα ,μονο το οτι οι επιστημονες,συμφωνα με την μαθηματικη αληλουχια μεταξυ τους ειπαν οτι ..ειναι σαν καποιος να τους τοποθετησε ετσι.Μα δε το βλεπεις οτι παντου υπαρχει μια νοηση ανωτερη απο τον ανθρωπηνο νου που αφελεστατα εχει θεοποιησει ο υλισμος? Αυτη ειναι γαι μενα η Θεικη εκδηλωση και αυτο ανακαλυψα μεσα στη ασκητικη.Η επιστημη το μονο που κανει ειναι να ξεδιαληνει αυτο που ηδη υπαρχει.Ξερω οτι αυτοεπαναλαμβανομαι αλλα εκει νομηζω ειναι ολη η ουσια του θεματος για μενα.
ΑπάντησηΔιαγραφήH ολη δημιουργια εχει και νομους φυσηκα οπως οτιδηποτε αν εχεις παρατηρησει.Ακομα και το σωμαμας εχει οδηγιες χρησεως.Η αμαρτια,η αστοχια δηλαδη,δεν ειναι τιποτα παραπανω απο την παρεκληση του συμπαντηκου νομου και η τημωρια απλα ο τροπος επαναφορας στην αρμονια.Κατα αυτη την ενοια δεν σε τημωρει καποιος σκληρος Θεος απλα ενεργοποιουμε τον νομο αναλογα με τις πραξεις μας.Απο κει και το οτι σπηρεις θα θερησεις.Η αγαπη πχ ,το βασηκο συστατικο της χριστιανικης ιδεολογιας,δεν ειναι τιποτα αλλο απο τον συνδετικο κρικο των παντων.Ειναι πολυ βαθιες ενοιες που εχω ιοθετησει απο αλλους,και πηστεψε με ,οχι απο ιερεις ,θρησκευωμενους η φαντασιοπληκτους ιδεολογους.Πρεπει ομως να ανοιξουμε τη συνηδηση μας και να δεχομαστε και πραγματα που η επιστημη ανευ αποδηξεων δεν μπορει να ιοθετησει Πχ..το φωτονιο εχει μηδενικη μαζα,και ομως υπαρχει..το βλεπουμε.Ειναι ενα απο τα παραδειγματα που η επιστημη σηκωνει τα χερια.Τα πραγματα ειναι πολυ χαοτηκα οταν αναφερωμαστε στο θεμα Θεος,και το να μην τον αποδεχομαστε απλα απορηπτουμε την ιδια τη δημιουργια..Στην τελικη..ξαναλεω..αν αποδεχτουμε την επιστημη στο οτι ολλα ξεκινησαν απο μια προταρχικη αιτια,τοτε ρεει μεσα σε οτιδηποτε,αρα και μεσα μας και εξω μας και παντου αυτη η αρχικη ενεργεια.Φιλε,δεν εχω κανενα συμφερον να σε πεισω.Εγω ειδικα απο αστοχειες αλλο τιποτα.Στη ζωη μου εχω μπλεξει με οτι φανταστει ο νους σου.Αλλα τοψαξα,και το ψαχνω..αυτο ετσι κιαλιως δεν τελειωνει ετσι ευκολα,γιατι πηστευω οτι εχω υποχρεωση να μαθω.Αν θελεις πες μου ποιο ειναι το μπλοκ σου να τα λεμε απο κει..πολυ τον ζαλησαμε το Βυσσινοκηπο.
ΑπάντησηΔιαγραφήυ.γ Οσο για την αστεροσκονη που λες..που τα ειδες τα ιδεαλιστηκα καλουδια?...Οτι σου ειπα τα ακουσα απο τον Νανοπουλο τον αστροφυσικο.Βρες καμια συνεντευξη του περι δημιουργιας του συμπαντος και ξανασυζηταμε..Φιλε,ξερω οτι χανω τον καιρο μου καιδεν ξερω γιατι το κανω αυτο και επημενω.Αλλα απο την αλλη πηστευω οτι ειναι υποχεωση μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά κάνεις και το ψάχνεις, αλλά ψάχνεις στα τυφλά. Χωρίς να έχεις γνώσεις φυσικής μην προσπαθείς να κατανοήσεις την κβαντομηχανική κι από κει καταλαβαίνεις ότι υπάρχει μια ανώτερη δύναμη. Επειδή σου αρέσει έτσι, σημαίνει ότι το απέδειξες; Ο Νανόπουλος υποστηρίζει ότι καμιά δημιουργία του κόσμου δεν έγινε, αφού το σύμπαν συνεχίζει και δημιουργείται αέναα. Αλλού καταστρέφεται κι αλλού εμφανίζεται ύλη. Όμως όχι από το πουθενά. Όλα έχουν την αιτία τους. Και η αιτία πουθενά δεν φαίνεται να είναι το πνεύμα, δηλαδή ο θεός, αλλά η ύλη και οι καταστάσεις του που αλληλεπιδρούν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤελεία και Παύλα!
Το blog μου το βρίσκεις πατώντας πάνω στο «name» μου (Άθεος) και θα σε πάει εκεί ή το αναζητάς από το google «Η Αθεΐα είναι Αρετή». Όμως δεν κουράζεις τον βυσσινόκηπο. Στο blog μου συζητώ τα θέματα που αφορούν την ανάρτηση που επιλέγεις από τα Περιεχόμενα του blog. Κάνε μια ξενάγηση και θα καταλάβεις.
Φιλε..ο Νανοπουλος και γενηκα η επιστημη εχουν καταγραψει και το χρονο ζωης του συμπαντος..αν δεν κανω λαθος,γυρω στα 14,5 δισεκατομυρια χρονια..αρα υπαρχει μια αρχη.Το big ban ,αυτο λεει.Απο κει και περα φυσικα συντελουντε απηρες αναγεννησεις και απηρες μεταβολες της υλης.η επιστημη εχει φτασει σετετοιο σημειο που να γνωρηζει τι ακρηβως συνεβη στο μηδεν και κατι της αρχης του χρονου.Το σημειο μηδεν ειναι ομως αλυτος γρυφος γιαυτους.Πως λοιπον λες οτι δεν υπαρχει χρονικη αρχη? το συμπαν αναδημιουργητε και μεταλασετε φιλε.δεν δημιουργητε.Και σε ξαναροταω..αν οτιδηποτε για να εκφραστει στην υλη πρεπει να προυπαρξει σαν ιδεα,σε ποια δημιουργικη αρχη κρυβωταν ολη αυτη απηστευτη τελειοτητα? Προσπαθω να σε παρακολουθησω και σεβωμε την αποψη σου,που για να την υπερασπηζεσαι τοσο σθεναρα παει να πει οτι την πηστευεις απολυτα.Τοσεβωμαι>Αλλα πως μπορεις να υποκληνεσαι στο δημιουργημα και να απορηπτεις τοδημιουργο.Δεν βλεπεις οτι παντου υπαρχει τετοια ταξη και αρμονια,που δεν ειναι δυνατον να ειναι τυχαιο,ουτε αποτελεσμα της δικιας μας νοητικης δημιουργιας? Αυτο ειναι το πεπλο που θα ηθελε ο Καζατζακης να ανοιξει μια φορα στη ζωη του.Οσο για νομους,ο μονος νομος που πηστευω εγω ειναι ..της δρασης και αντιδρασης..οτι σπηρεις θα θερησεις...ειναι συμπαντηκος νομος και απαραβατος.Ετσι απανταται και το ερωτημα αν ο Θεος ειναι κακος εφοσον αφηνει τον πονο και την δυστηχια να εκδηλωνετε καθημερηνα.Απλα εμεις,οι ιδεες και οι πραξεις μας ενεργοποιουν αυτο τον νομο.Αν νομηζεις τοι η αθεια σε βοηθαει και σε κανει καλητερο και ποιο απελευθερωμενο,κρατα την.Δεν μου ειπες ομως αν εχεις ψαχτει καθολου και στην αντηπερα οχθη?Εγω παντως,σε αντηθεση με οτι πηστευεις,βρηκα πολυ φως,πολυ αληθεια,και περησοτερη ελευθερια εκει που εσυ δεν τολμας να μπεις.Να ξερεις οτι ειναι ο δυσκολος δρομος,αλλα αξηζει
ΑπάντησηΔιαγραφήΈδωσες την απάντησή μου μόνος: το σύμπαν αναδημιουργείται και μεταλλάσσεται φίλε. δεν δημιουργείται!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό σημαίνει ότι ποτέ δεν «υπήρχε» ΤΙΠΟΤΑ!
Νομίζω καθαρίσαμε γρήγορα αυτή τη φορά!
Φιλε..δεν καταλαβαινωμαστε..σου ξαναλεω και αν θες ψαξτω και συ αν και μου κανει εντυπωση πως δεν το ξερεις ακομα..Η δημιουργια εχει αρχη και η επιστημη εχει καταγραψει ,και το χρονο ζωης του συμπαντος,αλλα και τις ακρηβεις συνθηκες που επικρατουσαν λιγο μετα το σημειο μηδεν.Ακομα,ακομα και τις διαδηκσιες που δημιουργησαν ολο αυτο.Παραδεχωντε ακομα οτι οι αναγκαιοι νομοι οπωσδηποτε εμφανιστηκαν και λειτουργησαν μαζικα και με αρτια συνεργασια σαν ενα χερι μιας ανωτερης νοησης να ηταν πισω απολλα αυτα.Απο κει και περα φιλε μου,ανδημιουργητε και μεταλασετε ακομα και τωρα.Αρχη υπαρχει,και αυτο οσο δεν σε βολευει,το ανακαληψε και μας το εδωσε η ιδια η επιστημη.Σου χαλαει εσενα και των συνιδεολογον σου ολο το οικοδομημα της απιστιας σου..το ξερω.Αλλα δεν εισαι μονος..εκατονταδες φυσικοι και οχι μονο επιστημονες παραδεχτηκαν οτι η αθεια τους ηταν ενα μεγαλο λαθος.Μπες στο διαδυκτιο και θα βρεις τι εχουν πει πολοι επιστημονες γαι την δημιουργια και πως φανερα πλεον φαινεται οτι πισω απολα αυτα κρηβετε ενα μεγαλο σχεδιο και μιοα ανωτερη νοηση,Φιλε δεν τοχεις ψαξει σφαιρικα αλλα μαλον μονοπλευρα το θεμα .και εγω δεν συμφονω με πολλα παγιωμενα δογματα,οπως η ανασταση νεκρων πχ.Δεν μπορουμε να συζηταμε για πνευματικα θεματα και να γυρηζουμε πισω στη υλη.οπως η ανασταση των υλικων μας σωματων.Κατα την ιδια αποψη δεν μπορουμε να κανουμε ερωτησεις οπως ο Βυσιννοκηπος...και τον Θεο ποιος τον εκανε/..σε τετοιες συζητησεις η ενοιες του χωρου και του χρονου εχουν αλλη βαρυτητα,η δεν εχουν καθολου.Κανε τη χαρη στον εαυτο σου να βρεις αυτο που σου ειπα,αν θελεις βεβαια,για το τι ειπαν επιστημονες πρωην αθεοι και ξανασυζηταμε
ΑπάντησηΔιαγραφήΓελώ όταν μου λες ότι δεν το έχω ψάξει σφαιρικά αλλά μάλλον μονόπλευρα το θέμα! Μάλλον με σένα συμβαίνει αυτό που τριγυρνάς στο διαδίκτυο και ακούς τις παπαριές του ένα και του άλλου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα σου συνιστούσα όμως να πάρεις στα χέρια σου και κανένα σοβαρό βιβλίο, αληθινού επιστήμονα κι όχι να υιοθετείς αγυρτίες σαν αυτές που κυκλοφορούν στο internet από κάτι τσουτσέκια που πουλάνε εξυπνάδα. Και πρώτα πρώτα στην λογική σου υιοθέτησε την μεθοδολογία του Όκκαμ! Ήταν και παπάς και έλεγε στην μεθοδολογία της έρευνας κανείς δεν πρέπει να προβαίνει σε περισσότερες εικασίες απ’ όσες είναι απολύτως απαραίτητες. Όταν για κάποια εξήγηση προτείνονται δύο λύσεις πρέπει να απορρίπτουμε εκείνη που εξηγεί τα λιγότερα ή εκείνη που δημιουργεί τις περισσότερες απορίες από εκείνες που λύνει. Η αρχή της οικονομίας, όπως ονομάστηκε η μεθοδολογία του, μας είναι καλύτερα γνωστή και σαν ξυράφι του Όκκαμ γιατί κόβει, απορρίπτει κάθε εικασία που δεν είναι απαραίτητη. Οι οντότητες δεν πρέπει να πολλαπλασιάζονται πέραν του δέοντος και ανάμεσα σε δύο θεωρίες, όταν οι υπόλοιποι παράγοντες είναι ταυτόσημοι, πρέπει να προτιμάται η απλούστερη. Γι’ αυτό πολλοί την ονόμασαν και αρχή της απλούστευσης. Να ένα παράδειγμα απλούστευσης: όταν ακούς καλπασμό, χωρίς να βλέπεις το ζώο, είναι προτιμότερο να σκέφτεσαι το άλογο παρά την ζέβρα!
Αν διάβαζες το blog μου θα τα ήξερες αυτά και δεν θα έλεγες ότι πίσω απ’ όλα αυτά υπάρχει ένα μεγάλο σχέδιο και μια ανώτερη νόηση! Από πού βγάζεις τέτοιο συμπέρασμα, μεγάλε; Εσένα δεν συμφέρει η λογική κι όχι εμένα. Πριν από 14,5 δισεκατομμύρια χρόνια δεν υπήρχε ύλη… και τι υπήρχε; Πνεύμα; Είπαμε, να προσπαθούμε να απλουστεύσουμε τα ερωτήματα κι όχι να τα κάνουμε πολυπλοκότερα! Αν κάποιος λέει ότι η ύλη δεν είναι αυθύπαρκτη δεν λέγεται επιστήμονας, αλλά αγύρτης! Διάβασε εδώ και μετά απάντησε. Δεν θα χαζολογούμε εδώ με τις μέρες…!
Φιλε,εγω δεν νομηζω οτι χαζολογουμε αλλα τελος παντων..Συμφονω με την αρχη της μεθοδολογιας στην ερευνα..αλλα για μενα στο προκειμενο θεμα δεν εχει καμια σχεση.Επισης με το να αναρωτιεσαι τι υπηρχε πριν 14.5 δισ χρονια,πρωτον αυτοδιαψευδεσαι εφοσον πριν λιγο δεν συμφωνουσες οτι υπαρχει αρχη στο συμπαν,και δευτερον αναφερεσαι σε χρονικα δεδομενα..πριν ..μετα κλπ τα οποια σαν υλικο και πεδιο δρασης της υλης δεν εχουν καμια θεση στη κουβεντα μας.Ο βυσινοκηπος αναρωτηθηκε ποιος εφτιαξε τον Θεο..με την ιδια λογικη θα τον ρωτουσα και γω ποιος εφτιαξε το υλικο σου μυαλο που τοσο εχεις θεοποιησει.Οποιαδηποτε απαντηση και αν μου δωσει..αυτο ειναι για μενα Θεος.Αυτη ειναι η απαντηση μου στο που βλεπω μια ανωτερη αρχη πισω απολλα αυτα>\.Αν εσυ εχεις μια ποιο πιστηκη απαντηση,δως την.Αν ομως μου πεις οτι ολη αυτη η πολυπλοκοτητα του εγκεφαλου αυτοδημιουργηθηκε,ετσι τελειως τυχαια..τοτε πρεπει να σταματησουμε καθε συζητηση..Φιλε,το να δυλωνεις αθεος δεν ειναι και το ποιο δυσκολο πραγμα..Θεο δεν βλεπουμε,αρα δεν υπαρχει,αρα δεν πηστευω.Ο δυσκολος δρομος ειναι της αληθειας και εχει πολες δοκημασιες και απογοητευσεις..δεν ειναι ομως καθετος..δεν υπαρχει τιποτα τελεια και παυλα οπως λες εσυ.Ενα θα σου πω..αν νομηζεις οτι με την αθεια,βρηκες την αληθεια,τοτε εισαι ο πρωτος στην ανθρωπηνη ιστορια που την βρηκε.Και για να σε προλαβω ,θα σου πω οτι εγω δεν την βρηκα..τα ερωτηματα ειναι πολλα και η αθεια δεν μου δηνει απαντησεις.Ηδιαφορα μας ειναι οτι εσυ νομηζεις οτι εφτασες στο τερμα..φιλε μου,εχουμε πολυ δρομο ακομα και με την κοινη λογικη δε θα τερματησουμε ποτε..μονο με την πιστη
ΑπάντησηΔιαγραφήΤελικά μαζί μιλάμε και χώρια καταλαβαινόμαστε. Εγώ αναρωτιέμαι τι υπήρχε πριν 14.5 δισεκατομμύρια ή εσύ; Εγώ αναφέρθηκα στην χρονολογία αυτή ή εσύ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ είπα ότι δεν υπάρχει δημιουργία και η ύλη είναι αυθύπαρκτη!
Διάβασε τα σχόλιά σου πιο πάνω γιατί νομίζω κοροϊδευόμαστε. Ούτε είδα να σχολιάζεις την ανάρτηση που σου υπέδειξα. Μήπως δεν κατάλαβες γιατί όσοι θεολογούν δεν πρέπει να μιλούν για επιστήμη; Ε, τότε ποια μεθοδολογία υποστηρίζεις! Η θεολογία έχει μεθοδολογία; Πώς φτάνεις στην αλήθεια;
Φίλε, με πορδές αυγά δεν βάφονται!
μεγαλε,το μονο σηγουρο εδω μεσα ειναι οτι δεν καταλαβαινομαστε..Εσυ δεν ρωτας παραπανω τι υπηρχε πριν 14,5 δισ χρονια..υλη η πνευμα??..Πρωτα μηλας για απηρες δημιουργιες,μετα συμφωνεις μαζι μου οτι υπαρχει χρονικη αρχη.Οσο για την επημονη σου να σου απαντησω πανω στο θεμα επιστημης και θεολογιας,θα σου πω οτι για μενα δεν υφησταντε τετοιος διαχωρησμος.Εσυ απομωνονης μερη του συνολου,ενω εγω το βλεπω ολιστηκα..Νομηζω λοιπον οτι η επιστημ οχι μονο αναιρει τη θεολογια αλλα την επηβεβαιωνει..Ηθεολογια παο την αλλη δεν αναμυγνηετε,δεν πρεπει τουλαχηστον,γιατι δεν ειναι αυτος ο σκοπος της.Το Αγιο Ορος ειναι γεματο απο επιστημονες με Μαστερ και πολες γλωσες αυτη τη στιγμη αν δεν το ξερεις.Αυτο αποδηκνειη οτι το ενα δεν αντητηθετε στο αλλο.Οσο για το αν η Θεολογια εχει μεθοδολογια..Ναι εχει..αλλα ειναι διαφορετικη της επιστημης και απαλαγμενη απο αποδηξεις..οι αποδηξεις ειναι μονο βιωματηκες.Εγω ομως θα επημηνω για πολοστη φορα και θα σε ξαναρωτησω.Εφοσον μετα απο πολυ κοπο συμφωνησαμε οτι υπαρχει ενα σημει στον χρονο πριν 14,5 δισ χρονια αποπου αρχησαν ολλα,και αν για οτιδηποτε στην υλη πρεπι να προυπαρξει σαν ιδεα,πες μου σε ποια νοηση ηταν συμπηκνωμενη ολη η ιδεα της δημιουργιας.Αν μου απαντησεις οτι τυχαια εγηνε ολη αυτη η τελειοτητα τοτε η τυχη ειναι ο Θεος μου.Η λογικη και νους σηγουρα οχι εφοσον οι δυνατοτητες του ειναι περιορησμενες μονο στην παρατηρηση των φαινομενων και στα ηδη προυπαρχωντα.Δωσε πανω σαυτο μια απαντηση και τα ξαναλεμε.Με σενα ,για ενα πραμα ειμαι σηγουρος,Αν ποτε αντηκαταστησεις την αθεια σου με την πιστη σε κατι ποιο πανω απο την υλη ,θα εισαι ποιο αληθηνος απο καθε υποκρητη που λεει οτι πηστευει ,αλλα τον Θεο τον κλειδωνει στην εκκλησια...δεν τον περνει μαζι του και δεν προσπαθει καθολου για να τον βρει.Εσυ τουλαχιστον ψαχνεις
ΑπάντησηΔιαγραφήΣαν χριστιανός που είσαι υποκρίνεσαι και ψεύδεσαι. Εγώ συμφωνώ μαζί σου ότι υπάρχει χρονική αρχή, που μάλλιασε η γλώσσα μου να λέω ότι η ύλη είναι αυθύπαρκτη… Εσύ κάνεις λόγο για δημιουργία βάζοντάς την ότι έγινε πριν… 14.5 δις χρόνια! Κοίτα εδώ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΖήτα συγνώμη για την συκοφαντία, μάθε πως γράφεται το Big Bang και μετά μίλα για επιστήμη.
Αλλά ούτε και τότε, γιατί θεολογείς;
Τι σου είπα να σχολιάσεις την ανάρτηση… αφού θεολογείς, γιατί μιλάς για επιστήμη;
Λοιπόν φίλε, μιας και μιλάμε για το Σύμπαν, ξέρεις τι πιστεύω;
…ότι η ηλιθιότητα είναι το αφθονότερο στοιχείο στο σύμπαν και η βλακεία απύθμενη!
Φίλε Βισσινόκηπε όταν σου λένε «Το Άγιο Όρος είναι γεμάτο από επιστήμονες με Μάστερ…» περιμένεις να κάνεις σοβαρή συζήτηση;
Εγκαταλείπω!
Έπρεπε να το είχα κάνει νωρίτερα, βλέποντας την ορθογραφία και τη σκέψη του ανθρώπου αυτού… Δυστυχώς!
Πάντα λέω να μην τα βάζω με ηλίθιους… πέφτω στο επίπεδό τους και με κερδίζουν λόγω εμπειρίας!
Λοιπον φιλαρα επειδη παρατραβηξε το καλαμπουρι,και επειδη εγω δεν σουδωσα κανενα δηκαιωμα να με βρηζεις,που αν μεβλεπες απο κοντα δεν θα τολμουσες,θα ανεβασω το επιπεδο μου ισα με το δικο σου και θα σου απαντησω αναλογα.Τοξερα οτι δεν εχεις την τυφλα σου και να το χαιρεσαι το πτυχιο σου και τους δασκαλους που στο δωσανε.Σε βεβαιονω λοιπον οτι εχει πολους επιστημονες με πτυχια και γλωσες,κατι που και μενα εκανε εντυπωση,που ειναι εδω και χρονια στο Αγ Ορος.Δες το ντοκυμαντερ του CBS..Athos και θα καταλαβεις.Εγω θα τελειοσω μαζι σου με μια ιστορια που ξερω προσωπικα.Στην πατριδα μου,στην Ιεραπετρα συγκεκρημενα ηταν ενας Λαγουδακης,Λαγουδης ο περηφημος.Τερας μυικης δυναμης,μπασμενος μετα μπουνια μες τη νυχτα,σε τσαμπουκαδες,σε γυναικες,με τις αμαξαρες του και οτι μπορεις αλλο να φανταστεις.Οι γυναικες πεφτανε στα ποδια του.Πριν μερηκα χρονια κατι φιλοι του ,του ζητησαν να ερθει μαζι τους γθια καμια βδομαδα στο Αγ Ορος,οχι για προσκυνημα αλλα για διακοπες.Δεν ηθελε αλλα τον επεισαν.Μετα απο μια βδομαδα γυρησαν ολοι εκτος απο το Λαγουδη ,που εδω και πανω απο 15 χρονια ειναι εκει.Τι βρηκε λοιπον αυτος που ειχε τα παντα στα ποδια του εκει?Αυτο που εσυ δεν θα βρεις ποτε σου.Σε ενα πραγμα θα συμφωνησω.Οτι η βλακεια ειναι απυθμενη στο συμπαν και εσυ πρεπει να το ξερεις πολυ καλα.Αντε τραβα στον πνευματικο σου χειμωνα,στα ιδεολογικα σου σκοταδια αλλα προσεξε μη σκονταψεις.Μονο γαι λυπηση εισαι ,που νομηζεις οτι με την αθεια σου βρηκες νοημα και την αληθεια στη ζωη.Δεν ειναι αναγκη να απαντησεις,δεν χρειαζετε.Ενα τελευταιο θα σου πω.Καμια φορα η αληθεια πιεζομενη,εμφανηζετε στον ανθρωπο με επωδυνο τροπο.Δεν στο ευχωμε.Αντε γεια,και καλο περασμα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως ο Λαγούδης εγλίτωσε από τις γυναίκες :)
ΑπάντησηΔιαγραφή